"‫יום העצמאות – חשבון נפש עם הפנים קדימה"

יהודה פרל | ו׳ באייר ה׳תשע״ג (16/04/2013)

בשיחה עם הקול היהודי מציג איתיאל גלעדי, ממקימי תנועת 'דרך חיים', את ייחסו המורכב ליום העצמאות. "זהו יום של חשבון נפש על ההזדמנות שלא נוצלה, אך בעיקר כשפנינו מופנות קדימה – כיצד אנו פועלים לבניית מדינה שהיא באמת מדינה יהודית, מלכות ישראל"

"צריך לבטא את ההודאה, אך להיזהר שלא ליפול" איתיאל גלעדי

בכל שנה, כשחולפים ימי ניסן ומתקרבים ימי האבל והשמחה הממלכתיים, הם מלווים אצל רבים ברגשות מעורבים. מה שכבר ניתן ומה שעוד חסר, התקווה, האכזבה, השמחה והעצב מותירים רבים מאתנו נבוכים ומלובטים.

"יום העצמאות הוא בעיקר יום של חשבון נפש – כמה אנחנו מנצלים את ההזדמנויות שהקב"ה נתן לנו", משתף אותנו איתיאל גלעדי, תלמידו הקרוב של הרב יצחק גינזבורג וממקימי תנועת 'דרך חיים', ברגשותיו. "זהו יום של חשבון נפש ומחשבות על כך שההזדמנות הזאת שה' נתן לנו לא נוצלה כמו שצריך, ובעיקר חשבון עם פנים קדימה איך אנחנו כן יכולים לנצל את זה. כיצד אנחנו יכולים להעמיד את עצמינו באותה נקודה שבה ה' נתן לנו את האפשרות ומשם להתחיל את התהליך מחדש בצורה יותר טובה. לבנות מדינה שהיא באמת מדינה יהודית, מלכות ישראל".

גלעדי מסביר את הקושי שלו בלהפוך את 'יום העצמאות' ליום הודיה על ההצלה. "היכולת שלנו היום לבטא את ההודיה על כך שהקב"ה הציל אותנו היא קצת מוגבלת, בגלל התופעה שנקראת יניקת החיצונים", הוא אומר. "מצד אחד יש ציבור גדול שבעיניו המצב של עם ישראל בארץ הוא 'נס לא קרה לנו, פך שמן לא מצאנו', מתוך עמידה שלא מכירה בטובות של ה' ובמחויבות שלנו בברית עמו. מצד שני, יש כאן גם ציבור שכל כך מתפעל ממה שה' עשה כאן, עד שהוא קצת מתעלם מהחסרונות ומהחולשות ובעיקר מהמחויבות שה' הטיל עלינו כ'שבחר בנו מכל עם'", מסביר גלעדי.

"היכולת שלנו לבטא הודיה בלי ליפול לצד הזה או לצד הזה היא קצת מוגבלת היום, וכל אחד צריך למצוא את הדרך לבטא את ההודיה הזאת".

"מצד שני, וזה העיקר", מדגיש גלעדי, "צריך להרגיש שהמציאות שלנו היום בארץ תלויה בבחירה שלנו להגיע למצב בו יד ישראל תקיפה. וכמו שמסביר הרב יצחק גינזבורג בסדרת הספרים 'מלכות ישראל', העיקר הוא בחתירה לקיום מצוות הציבור של המלכת מלך, מחיית עמלק ובניין בית המקדש, ובניית מסגרת לחיים יהודיים בארץ ישראל".

עם הפנים קדימה

גלעדי, המשמש כחבר בוועדת ההקמה של 'דרך חיים' סבור, כי זהו בדיוק המהלך אותו מנסה התנועה לקדם. "במובן הזה, תנועת דרך-חיים קצת חוזרת אחורה ומנסה לצייר איך יהודים צריכים להתאגד בארץ ישראל ובעולם בכלל. גם לצייר וגם להתקדם לקראת הדבר הזה, לאגד את היהודים, לחדד יותר ולנסות להפעיל מודל כזה של חיים יהודיים על פי תורה. לכן, כל מי שהחזון של מדינה יהודית יקר לו ומרגיש את הפער בין מה שיש במציאות לבין מה שצריך להיות, מוזמן להצטרף ולהיות שותף לניסיון לבנות את הדברים יותר נכון כמו שהתורה רוצה".

גלעדי אינו חושש שהיוזמה אותה הם מקדמים תוביל לנתק מהציבור שבוחר לעת עתה להמשיך ולדבוק במסגרת הקיימת, ויש כאלו שיטענו כי נותר מאחור. "כל עוד מה שאנחנו עושים הוא בבחינה של הצבת חזון, אי אפשר לדבר על קדימה ואחורה או על יצירת נתק. אנו מדברים על איגוד של יהודים, וההיענות היא שתקבע את הצלחת המהלך –  אם קצת יהודים מצטרפים אז לא התקדמנו וממילא לא התרחקנו ואם יצטרפו הרבה יהודים ואנחנו נתקדם, אז ממילא רוב היהודים אתנו ולא מאחור".

עם הפנים קדימה

"אין כאן בכלל אפשרות לריצה קדימה ולהתקדמות בלי שהרבה יהודים יצטרפו למימוש של אותו חזון. כל עוד אנחנו בגדר של מודל – לא התקדמנו למציאות אחרת. מה שיוביל לכך שהעסק יתעבה ומתנועה הוא ייהפך למשהו שיש לו משמעות שלטונית, הוא העובדה שהצטרפו הרבה אנשים. ההתקדמות כאן היא גופא הצטרפות של אנשים".

לסיכום אומר גלעדי כי ככל שיצטרפו רבים, החזון יקרום עור וגידים. "החזון הוא שכולם מוזמנים כאן ועכשיו והמימוש שלו תלוי בהתפקדות של כמה שיותר אנשים, בסיעור מוחות, התבוננות, העמקה ולימוד של כמה שיותר אנשים איך דבר כזה מתנהל להלכה ובעיקר למעשה. כמה שנלך ונתפתח, כמה שנצליח להוציא יותר פעולות לפועל, יהיה יותר ברור מה השאלות שהמציאות מציגה ומה התשובות שתורה נותנת".

תגיות: , ,

תגובות (36)

  1. avatar מאת יצחק:

    דבר ראשון חן חן על עצם ההתייחסות ליום העצמאות.
    בקשר ל"קושי להודות" – ייתכן שיש כזה קושי אצל מי שנולד בארץ, וכל המושג של ה"שואה" ואנטישמיות זה אצלו משהו מופשט – משהו מעין "ייוחדא עילאה" שמשיגים רק את המציאות אך לא את המהות.

    משא"כ אצל מי שנולד במשפחה של ניצולי שואה, שרובה ככולה של המשפחה הן מצד האב והן מצד האם נמחקו בשואה – וממילא זכרון השואה ליווה אותו כל שנות ילדותו וצעירותו וכו' – אז זה ממש לא "מופשט" להודות על כך שיש לנו מדינה.

    אז כנראה החסרון הוא חסרון של החיבור למציאות, "חיבור להיסטוריה" לא כל כך ישנה, קצת לדעת מה הי' גורלם של היהודים לפני 65 ו70 שנה – ומשם להבין את גודל נס ההצלה והתקומה, ופחות לקטר על "הזדמנויות שלא נוצלו"

    חג שמח

  2. avatar מאת יצחק:

    עכשו ראיתי בפייסבוק – מישהו פירסם – עוד איני יודע מאיפה המקור, אך ניכרים דברי אמת, שזה מעשה שהי'ה ר"ל.

    הסיפור מתחיל כהתבכיינות של איזה אישה – כנראה גוי'ה, שרצתה לחתן את ביתה עם חתן יהודי (כך מתברר בסוף) וברגע האחרון הכל התבטל. והכל בגלל
    מה? בגלל איזה שטות! – כך היא מתבכיינת.

    וממשיכה עם הסיפור – שהכל הי' כבר מוכן לחתונה, והכל על חשבונם, כי לחתן אין כל, וכבר הזמינו אולם, וכבר קנו טבעות לחתן וכלה, וכבר הזמינו את הסבא של החתן (היהודי, כפי שמתברר)

    והנה הסבא מתיישב על השולחן לכוס תה, ופתאם מתחיל להסתכל על הידיים של האישה. – ה"שוויגער" המיועדת. מה הוא כבר מצא בידיים שלה? ראה עליה איזה טבעת.

    "הרי זוהי טבעת פשוטה, סבא, מה אתה רוצה"? – אומרת האישה
    - אני קצת מבין עניין בטבעות, ואשמח להתסכל עליו – עונה הסבא.
    - אחרי עיון ממושך הסבא מפטיר – "הטבעת הזאת היא יקר מכל יקר, איפה מצאתם אותה"?
    - האישה מתבלבלת אך מחזיקה מעמד: כן, הלכתי ברחוב, ומצאתי…
    - הסבא מהרהר בקול: מעניין. למה אני לא מוצא כאלה טבעות, כנראה שלא הלכתי ברחובות המתאימים…
    - האישה: כן, נכון. לא סתם מצאתי. בשנת תש"א שהנאצים הובילו את היהודים של עירנו לגיא ההריגה, הם העבירו אותם ברחוב שלנו, והנשים היהודיות היו זורקות לנו כל מיני חפצים…
    - הסבה: סתם כך, היו זורקות חפצים יקרי ערך? אולי היו זורקות את תינוקיהם הקטנים, ומטמינות איזה דבר יקר ערך בחיתול, כך שיהי' ממה לפרנס אותו?
    - האישה: מה אתם רוצים? האם אינכם יודעים שלהחזיק ילד יהודי מהול זה הי' סכנת מוות לכל המשפחה? מה הייתי אמורה לעשות?
    - הסבא: אז מה עשית: לקחת את הטבעת, וזרקת את התינוק בפח אשפה?
    - האישה: כן, אבל… מה אני לבד עשיתי כך? הי' שמה כמה מאות נשים, וכולם עשו את אותו דבר: חיפשו בחיתול, הוציאו משם את הטבעות או חפצים יקרי ערך, והחזירו את התינוק לאימו… ולמה רק אני אשמה בכל?

    כמובן אחרי הדברים האלה הסבא קם, לקח את נכדו, והלך לו. וה"חתונה" התבטלה…

    והאישה מתבכיינת איזה חתן כפוי טובה הי' לביתה…

    סיפור לאלה ש"קשה להם להודות" ביום העצמאות. יום העצמאות הוא ההצלה ממוות בטוח של היישוב היהודי בארץ, ומהתבוללות של שארית הפליטה של מה שנשאר מיהודי איירופה אחרי מלחמת העולם השניה – לפחות. זה לא "מספיק" כדי להודות? זה לא נכלל ב"ארבעה צריכים להודות"?

    כל הסיפור הנ"ל קרה באודסה, האבא שלי ז"ל מאודסה, לפני המלחמה חצי דומני שכמעט חצי מאכלוסיית העיר היו יהודים. האבא שלי ז"ל חזר לאודסה אחרי המלחמה (שירת בצבא האדום) ולא מצא אף א' בחיים. כולם נספו. זה היו סיפורי הילדות ששמענו מאבא. כמו רבים ממשפחות ניצולי השואה – הוא מיעט לדבר על הנושא, אך המעט שדיבר נחרט בזכרוננו. כששאלתיו פעם – בתור ילד – למה עזב את אודסה ונסע לגור במוסקבה? ענה לי: לא יכולתי לגור בבית קברות. כל העיר הפכה אצלי לבית קברות א' גדול, לא הייתי מסוגל להמשיך לחיות שם…

  3. avatar מאת יהודי אנטי-ציוני גאה:

    אחד השקרים הכי מוטמעים בקרב הציבור השבוי בידי הציונים הוא
    שיום השמד הנורא מקושר להצלה במלחמת תש"ח
    לאלה שקוראים לעצמם "דתיים לאומים"
    אין הרי את האומץ להגיד שהציונים חוגגים את הקמת מדינת השמד שלהם
    בדיוק כפי ששאר אומות העולם חוגגים אותו
    ולכן הציונות ה (לא) דתית (ולא) לאומית
    היא זו שממשיכה בדרכה הנפשעת לשקר את ציבור מאמיניה/שוטיה
    ואומרת שזה כביכול על ההצלה מהמלחמה

    נניח שכן
    לחגוג הצלה מהמלחמה דווקא ביום שהמינים/רפורמים הציונים
    חוגגים את יום אידם ?

    ועוד לבוא ולומר יש יהודים שלא מכירים טובה להשם על כך ?
    יש טימטום/חוצפה/רישעות יותר גדולה מזה ?

    הרי הרפורמים מטרתם היתה ונשארה לשמד את עם ישראל
    וכפי שהחליטו בקונגרס הרשע הציוני
    "לציונות אין דבר עם היהדות!"
    והמדינה היא הכלי בידם לבצע את מזימתם

    מי התמים שיכול להאמין לרשעות הציונית
    אחרי החלטה כזאת ואחרי שההסטוריה מלמדת אותנו (ועד ימינו)
    איזה מעשים נפשעים הם עשו ???

    כל השאיפה של עם ישראל להיגאל צריכה להיות מנותקת לגמרי
    מכל מה שבשם ציונות ייקרא, וכל מה שקשור אליה
    במיוחד האליל שלהם "צהל"

    אחרת הגאולה תמשיך להתעכב
    או שיקרה מה שקרה בגאולת מצרים
    רק חמישית (ויש אומרים אחד מחמישים) ייגאלו

  4. avatar מאת ליצחק:

    לא התייחסת ענייני כלל.
    א. הוא דיבר על המצב, מה הקשר למה שהיה פעם?! בגלל שהתלהבת על מה שהיה פעם זה אומר שניתן להזיק היום? איתיאל הסביר שהודיה היום יכולה להזיק, תענה ענייני.
    ב. אני ממשפחה של ניצולי שואה, אני יודע מה זה השואה, ואם כל זה אני לא מסתפק בכלל במדינה הזאת ולא אומר הלל וכו'.
    ג. מעניין מאוד שתמיד שרוצים להגיד כמה המדינה היא טובה מדברים על הצרות שהיו פעם… רק ביחס לפעם היא שווה משהו… יאללה, בואו נתקדם קדימה!

    יהודים בואו ננצח!

  5. avatar מאת ואת ארצי חילקו:

    הרצי"ה כידוע תיאר כך את תחושותיו לגבי הקמת המדינה. למה, הוא לא ידע על השואה?, הוא לא חשב שטנקים יהודים אחרי אלפיים שנה זה דבר חשוב?

    כלומר, הנושא מורכב. יש מה לשמוח, אבל יש גם על מה לבכות. טוב שיש מקום שבו מותר להגיד את הדברים הללו.

  6. avatar מאת לחסידי גינצבורג:

    הרבי מלך המשיח כבר נתן את ההוראות להבאת הגאולה אז תשתחררו מהמזרוחניקיות שלכם…
    מי המלך שאתם רוצים להכתיר ? הרבי או הרב יצחק ?
    איפה כל זה כתוב בכתבי חבד ?
    וגם אם נניח שהדבר חיובי אז תעשו אה בשמכם ולא בשם חבד כי אתם לא חבד רק מחופשים לחבד
    סליחה על החריפות , למען ידעו המקרבים לחבד ויבחרו בעצמם אבל לפחות ידעו מה חבד ומה לא

  7. avatar מאת ירמי:

    הראיה הכי טובה לזה שההודאה מהולה עם התבוללות ובלבול היא התאריך המשונה של היום הזה שכמעט לא חל בזמנו כידוע, בגלל היותו פוגע בקדושת השבת. זה חג של יהודים, שתמיד צריך להזיז אותו כי הוא פוגע וגורם לחילול שבת? מה זה קשור להצלה מהשואה? (ו – כן – גם אני ממשפחה של ניצולי שואה, מכיר היטב סיפורים, ואין שום צורך להכביר בסיפורים ולהרגיש שרק אתם מכירים את השואה. אפשר ללמוד הרבה דברים מהשואה, למשל שאם עומדים ומדברים על העבר ומתעלמים מסכנות שקרבות ובאות – זה ממש לא טוב ("אתם יודעים איזה התקדמות היתה בייצוג של היהודים בסיים הפולני, למשל? למה אתם כל הזמן רואים שחורות..")).

  8. avatar מאת יצחק:

    א. עם ישראל זה לא "בחינה" או "רעיון" או "מושג". העם ישראל הוא היסטוריה, הוא צומח מתוך היסטוריה, וההיסטוריה שלנו היא חלק מעצמותינו.
    לכן ספר בראשית היא ספר היסטוריה, ספר סיפורים, וכן גם כן ספר שמות.
    רק מתוך הקשר היסטיורי ניתן להבין מה זה יהדות ומה הוא העם היהודי.
    אומרים שהרב קוק זצ"ל הי' כותב היסטוריה בתי"ו "היסתוריה" – כלומר "הסתר-י-ה", שההיסיוריה האנושית היא – בהעלם – השם הקדוש.
    לכן הכי הגיוני והכי ענייני לראות את הקמת המדינה בהקשר ההיסטורי, ולא ביחס לאיזה תיאורי'ה מופשטת של מאן דהוא מה הי' אמור להיות וכו'.

    ב. אני גם לא אומר הלל. אני לא מרגיש שזה הביטוי הנכון של היחס שלי לעניין.

    ג. מעניין שתמיד שרוצים להגיד עד כמה שהקב"ה הוא טוב תמיד אבל תמיד מזכירים "אשר הוצאתיך מארץ מצרים" – כנראה רק ביחס לצרות של פעם הוא שווה משהו…

  9. avatar מאת איתיאל:

    לאיש הלחוץ מ"חסידי גינצבורג", שבוחר שלא להזדהות:
    א) איפה ראית את המלה חב"ד בכל הראיון?
    ב) היחס להודאה הוא מאגרות מפורשות של הרבי.
    ג) ההוראות המפורשות של הרבי איך להביא את הגאולה הן "לטכס עצה" ו"עשו כל אשר ביכלתכם" (אחרי הקביעה שמה שנעשה עד כה לא הועיל וכו') ולימוד עניני גאולה ומשיח, שהיחידים שלומדים אותם "הלכה למעשה" הם אלה שחושבים שהלכות מלכים ברמב"ם הם לא רק אגדתא אלא בעלי השכלה הלכתית היום.
    ד) ורק לידע כללי: התנועה לכינון מלכות ישראל (שבגלגול הראשון שלה נקראה "חי וקים") קבלה את ברכתו הקדושה – והנמרצת מאד של הרבי – בשנת תשנ"ב.
    ה) המחשבה ש'עד שהרבי יתגלה' מי שצריך לנהל את המדינה הוא ביבי ודומיו היא מעוותת, ואתה מוזמן לחשוב שוב אם זה היה רצונו של הרבי…
    כל הישועות

  10. avatar מאת יהודי אנטי-ציוני גאה:

    ליצחק למה אתה קובע שכשמדברים על המדינה הציונית רפורמית
    מדברים על משהו "נשגב"
    ומי שחושף את האמת הוא "מופשט" ?

    אגב גם לירבעם, אחאב (ושאר מלכי ישראל מהסוג הזה),
    היו מדינות לא פחות "נשגבות"

  11. avatar מאת יצחק:

    ספק אם יש כאן מישהו דובר רוסית – ראיתי היום ספר מעניין מאד
    http://data.axmag.com/data/201303/U94409_F197973/FLASH/index.html

    ה"ווארט" שלו – הוא קורא לזה "פרימיטיביזם", פרימיטיביות – ולדעתו היא היא הבעיה של הדור, ופירושו – שמדובר על "אינפנטיליות" של החברה המודרנית, והאינפנטיליות דורשת פתרונות מיידיים, ופשוטים, כאן ועכשו. פרימיטיביות שונאה מורכבות. פרימיטיביות מאמינה שהכל אבל הכל ניתן להסביר למושגים פשוטים, שכל הבעיה פתירה כאן ועכשו.

    כמובן הכל בסופו של דבר מידרדר ל"הלנו אתה אם לצרינו" – העולם הפרימיטיביסטי מחולק ל"אנחנו" ו"הם", כש"הם" – הם האויבים, המקור של כל הבעיות וכו' וכו'. ו"אנחנו" כמובן מצילי אנושות, עובדי ה' באמת וכו' וכו'.
    מעניין שהוא מדבר בעיקר על רוסיא, והנצרות בגירסתה הרוסית, ומביא לדוגמה את הרעיון של יהדות כאנטיטזה ל"פרימיטיביות".

    אך כנראה גם במחננו זה נפוץ.

    "הם" (חילונים, ציונים, ממשלה) אשמים בכל, ו"אנחנו" ורק אנחנו יודעים את האמת, בטוחים ב200% בצדקת דרכנו ועוד תפילה אחת ועוד מעשה א' והנה המשיח בנוי ומשוכלל יורד מן השמיים.

    לעומתם הציונות הדתית הוא ה"מבוגר האחראי" המבין שהעולם מורכב, ואין פתרונות פשוטים, ועצם החיפוש אחר "מי אשם" – כשאשם בודאי לא אנחנו אלא מישהו אחר – הוא סממן מובהק של ילדותיות, אינפנטיליות, פרימיטיביות.

    כמובן אלה בצד השמאל של המפה שמחפשים פתרון מיידי לכל הבעייות ומאשימים את ה"ימין קיצוני" בכלל, ואת המתנחלים בפרט בכל הבעיות שלהם – כמובן זה אותו פרימיטיביזם ילדותי כמו אצל אלה שחושבים שרק הם יודעים את האמת וכל הבעיות הם רק מצד החילונים, ומצד זה שתורת רבם עוד לא הגיעה לכל מקום בעולם.

    שניהם צריכים להבין שהגיע זמן להתבגר, לגדול, ולראות את התמונה המורכבת של המציאות. ואז כולי האי ואולי נוכל להתקדם למצב יותר טוב, מקום יותר טוב עבורינו ועבור ילדינו

  12. avatar מאת לחסידי גנצבורג:

    לאיתיאל
    כן, קצת מדאיג אותי שיש אנשים שעושים מהרב שלהם רבי והוא זרם אם זה , כפי שאמרתי אין לי בעיה עם הדבר עצמו , יש לי בעיה שזה מתחפש לחבד , וזה לא, אני מכיר קצת את חסידי גינצבורג טוב ואת הנפשות הפועלות ובוא נודה שאתם חושבים שהרב שלכם הוא המשיח.
    לא ראיתי את חסידי גינצבורג בכינוס בכפר חבד של כח ניסן או את הרב שלהם באים לטקס עצה..
    מי המלך שאתם רוצים להכתיר ?
    בזה שלא הוזכרה המלה חבד אתה מסכים שזה לא חבד ?
    מי אתה חושב שיבוא ויגאל את עם ישראל (האיש)?

  13. avatar מאת לחסידי גנצבורג:

    איני מזדהה
    כי באופן אישי חסידי גנצבורג והרבי שלהם אחלה אנשים ורצוני שיהיה דיון ענייני ולא אישי..

  14. avatar מאת עמית:

    רצונך שיהיה דיון ענייני ? אתמהה! כל מה שמעניין אותך זה אם הרב ותלמידיו הם "חב"ד" או כמעט חב"ד או מתחזים או בערך… זה ענייני? מדוע אתה פוחד? האם העובדה שיש רב בישראל שאומר תורות חב"ד כמו שלא שמענו כבר 20 שנה, זו סיבה להילחץ?
    אתה ושכמותך לא עושים נחת לרבי בכלל

  15. avatar מאת ל"יהודי" אנטי ציוני גאה:

    אם אתה כל כך נגד מדינת השמד תסע לעמריקא ותדבר שם יידיש כי עברית בת ימינו זו גם המצאה של הציונים.
    לכל המתנגדים לקישור השואה לעצמאות:
    בלי קשר לזה תחשבו טוב טוב אם לא הייתה קמה מדינה איפה הייתם היום?

  16. avatar מאת חסידי גנצבורג:

    לעמית
    כפי שאמרתי כבר הדברים נאמרו בשביל אלו שהם בראשית דרכם והתחפושת הגינצבורגית יכולה לבלבל אותם, חשוב שהדברים יהיו ברורים והם יבחרו בעצמם, גם אני באופן אישי לא ידעתי בהתחלה מזה חבד ומה גינצבורג…
    כן, זה ענייני מה כ"כ חשוב לכם מי אומר העיקר מה אומר..
    להגיד חסידות זה רק עניינו של רבי, ושל חסיד לחזור וללמוד, הרב גינצבורג אומר דברים משלו, אע"פ שלא נאמרו בכתבי חבד , וכמו שפעם חסיד גינצבורג אמר פעם ווארט, וכששאלתיו מהיכן מכתבי חבד ?, ענה , ככה הרב יצחק אמר, או חסיד גינצבורג שאל אותי האם אני בה לשמוע את איש האלוקים וכו..
    אם חבד והוראותיו של הרבי מלפני 20 שנה משעממם אותכם ואינה רלוונטית בשבלכם כפי ששמעתי מחסיד גנצבורג, באמת שזכתכם להכתיר מלך או רבי חדש
    רק אל תקראו לזה חבד
    גם ברסלב וכול החסידויות האחרות קדושות וטהורות ומודות שאינן חבד אז מה אתם מתעקשים?
    ממתי בחבד למדו ברסלב או שזה החידוש של 20 שנה וזאת חבד ?
    אם אתם רוצים להיות הסטראשלרים או הקפוסטים של הדור תהיו…
    אבל עדיף בשבלכם להיות גנצבורגים כי להתחפש זה..

  17. avatar מאת אני חבדניק רשע:

    לחבדניק המפחד מהרב יצחק, אתה מדבר על גאולה ומלך המשיח, שבעצם במעשה הפירוד שאתה גורם בעם ישראלאתה מונע למלך המשיח להתגלות, מי חבדניק יותר או פחות זה באמת משנה ? מתי תבינו שאין נשמה חבדניקית/ברסלב/מזרחי וכו' אלה יש רק נשמה יהודית והיא קודש קודשים.

  18. avatar מאת חסידי גנצבורג:

    אתה צודק מצד הנשמה כולם אותו דבר והיא קודש קודשים גם אלו שאינם שומרי תורה ומצוות לעת עתה.
    אבל אם רוצים משיח הכי מהר שאשפר צריך לקיים הוראותיו והדרכותיו של הרבי כפי שמובאים בכתבי חבד.
    רוצה גינצבורג ברסלב מזרחי בכול טוב אבל משה יש אחד..

  19. avatar מאת חסידי גנצבורג:

    מה אתם כ"כ נבהלים חסידי גינצבורג יקרים ?
    סה"כ אמרתי שחסידות גינצבורג זה דבר חיובי רק שזה לא חבד

  20. avatar מאת אסף פריד:

    חבל שהתמונה של בית המקדש הפוכה
    פתח ההיכל אינו לכיוון מערב

  21. avatar מאת לחבדניק המפוחד:

    כל פעם שאני שומע אנשים שכמותך מדברים מכזאת נקודה של פחד בנפש אתם רק מחזקים אותי לדבוק באמת בצדיק האמת של הדור מו"ר הרב שליט"א

  22. avatar מאת לחסידי גנצבורג:

    ישר כח, זה מה שרציתי לשמוע, את האמת,שהרב יצחק הוא המלך,הרבי וצדיק הדור, אם הוא כן או לא זה לא מעסיק אותי, מה שחשוב שפרצופכם מתגלה..

  23. avatar מאת שולם עלייכם:

    לפלוני אלמוני,
    עיין בשיחת הו"ר תשנ"ב. כל מה שאתה צריך זה פשוט להאמין שהרבי באמת התכוון למה שאמר אז.

  24. avatar מאת שולם עלייכם:

    דבר נוסף –
    דווקא על גימטריות הרבי התבטא שאינן רשות הרבים, אבל בשאר חלקי התורה ודאי שחובה על כל אחד (כן, גם עליך) לחדש בתורה.
    מלבד זה, יש אגרת מפורשת של הרבי אל הרב גינזבורג שיוציא כספר את חידושיו בחסידות, ומה לך כי תלין על הרבי?

  25. avatar מאת יהודי אנטי-ציוני גאה:

    לזה שהציע לי לסוע לעמריקה
    נתחיל מהסוף
    עברית זו שפה שעם ישראל לא הפסיק ולא יפסיק להשתמש בה
    יום יום שעה שעה כשהוא הוגה בתורה
    זה שהציונים החליטו לחלן את השפה ולהשתמש בה לצרכים פסולים
    ועשו ממנה שפת רחוב
    זה לא מעלה, ההיפך

    לגבי הפתיח שלך
    לא קצת חוצפה לבוא לכבוש ארץ לא שלך
    (ארץ ישראל היא של עם ישראל לא של הציונים שהוציאו עצמם מכלל ישראל)
    ואחרי זה לבקש מבעליה לעוף פה אם הם לא מסתדרים עם השלטון הזר והמנוכר ?

  26. avatar מאת ל"יהודי" אנטי ציוני גאה:

    אתה לא בעלים של כלום! בטח לא ארץ הקודש. הארץ היא של הקדוש ברוך הוא,אם גרת פה מחורבן בית שני עד עכשיו אין לי טענות
    אבל כנראה עלית לכאן או סבך עלה לכאן כתוצאה מהתנועה הציונית העולמית.

  27. avatar מאת יהודי אנטי-ציוני גאה:

    סבי עלה לכאן כתוצאה מזה שהתנועה הציונית אמרה לו שהמשיח בא
    ומי שסייע לשקר להצליח זה אנשים עם בדים עגולים מחוררים על ראשם
    שנראו יהודים תמימים, אך היו משתפ"ים של הציונים
    ו "לזכותם" נזקפת הצלחת הציונים לשמד את רובם המכריע של העולים
    ואת ילדיהם ועל ידי כך ליצור מליונים של יהודים מנוכרים ליהדותם
    ה"זכות" הזאת של הציונות ה (לא) דתית (ולא) לאומית, לא במהרה תישכח!

  28. avatar מאת ליהודי אנטי ציוני:

    המזרוחניקים שטופי לפיד ובנט קצט מבולבלים..
    א. לכל יהודי יש חלק בא"י בין אם נמצא פה או לאו
    ב. מי שהתחיל את העניין הם תלמידי הבעש"ט בקדושה וע"פ תורה
    ואז באו ההרצלים וכ.. וטמאו כל מה שזז
    ג. סבי עלה לפה כי היה ציוני… אך עם לא היה והיה נשאר יהודי חרדי
    כנראה שאני לא הייתי אוכל טרפות ולמוד שמע ישראל מהו בקיבוץ שגדלתי, ואולי היו לו פי כמה צאצאים ממה שיש לו היום, ואולי הנכדים שלו לא היו מתחתנים עם גויות ואינם בכלל מבינים מה הבעיה בכך
    איני שופט את סבי ע"ה וכמובן שהניסיות היו קשים
    אבל אתם ? אתם המזרוחניקים שיודעים תורת ישראל מהי
    איך אתם יכולים לעודד שיטה שכול מהותה זה עקירת היהדות
    במרמה של לעלות לא"י ?
    וכידוע שזה מעקב את הגאולה ב 40 או 50 שנה…
    כל מה שיעשה בנוגע לשטחי א"י יעשה רק ע"פ דעת תורה ולא ע"פ איזה ציוני לאומי שיודע לשתול כמה עצים ולגדל כמה ירקות אלא ע"פ תורה

  29. avatar מאת שולם עלייכם:

    הפך הדברים: לא הוא עלה לכאן מכח הציונות אלא הציונות עלתה לכאן מכחו.

    האם הציונות היתה מצליחה אלמלא היו יראי ה' מקוים לציון כל השנים?
    מדוע הציונות בחרה את א"י למרות שאוגנדה היתה מקום יותר ריאלי?

  30. avatar מאת יהודי אנטי-יהודי גאה:

    למגיב לפני שולם עלייכם
    כל מה שאמרת אתה אכן צודק חוץ מטעות אחת נפוצה
    הציונים הרי ידועים בשימוש במונחים שיקריים
    עצם המילה ציון בקשר לתנועת רפורמים זאת הוא שיקרי
    אבל אנחנו בלית ברירה קוראים להם ציונים
    כדי שהבריות יבינו על מי מדברים
    ולהבדיל אותם מעם ישראל
    הטעות הנפוצה מאוד שנפלה גם בדבריך
    היא השימוש במילה "לאומי"
    לציונים אין שום קשר ללאומיות ולייצוגיות של עם ישראל
    ולכן השימוש במילה הזאת הוא לא רק שלא נחוץ
    אלא מטעה
    הציונים אינם ולא יכולים להיות לאומיים
    אפילו אם יש להם ציצית וכובע טמבל
    שהרי הציונות (שהם פועלים מכוחה) היא היפך הלאומיות

  31. avatar מאת אסף:

    לחסידי גינזבורג

    כואב לי מאד מאד סגנון הדברים.
    בייחוד כואב לי השימוש בכינוי מזרוחניק ככינוי גנאי.

  32. avatar מאת יהודי אנטי-ציוני גאה:

    אסף יש לך טעות
    מזרוחניק זה לא כינוי
    הוא גופא גנאי
    פשוט מילה נרדפת למתיוון/ציוני

  33. avatar מאת לאסף:

    סליחה נפגעת. מזרוחניק זה מתנועת המזרחי , כמו חבדניק , ברסלב או כל חוג שהוא

  34. avatar מאת אסף:

    אני אוהב את המיזרוחניקים אהבת נפש.
    התורה מלמדת כי ישנה חובה לאהוב כל יהודי. ציוני ואנטי ציוני.
    חבדניק ומיזרוחניק חילוני דתי וחרדי.
    נתחזק באהבת ישראל ונביא את הגואל

  35. avatar מאת יהודי:

    לאסף תלמד מה זה מסית ומדיח
    ואם צריך לאוהב אותו וכו…

  36. avatar מאת ירושלמית:

    אתם האשכנזים תמשיכו לריב ביניכם אם כן או לא משיח/מזרוחניקים/הלל/חבד/הרבי ועוד תורות שונות ומשונות. אנחנו המזרחיים משמרים מסורות עתיקות ורציפות מימי הבית הראשון ועוד לפניו, ולכן לנו אין שאלה האם לאמר הלל והודאה על שחזר שלטון יהודי בארץ ישראל לעם ישראל. עם הפגמים שבו שבעזרת ה' יתוקנו. אתם למעשה מבקרים את הקב"ה על הדרך בה בחר להחזיר את עמו לארצו! השאלה אם כן הלל/הודאה ביום העצמאות או לא, הוא פינוק של מי שיש לו מדינה ברוך ה'. הודו לשם כי טוב, כי לעולם חסדו.

הוסף תגובה


* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה

מבזקים