בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אבא של מסירות הנפש

"השבוע נקבר האבא, הרב, המנהיג, של המושג מסירות נפש" • לזכרו של הרב משה לוינגר זצ"ל

  • א' סיון תשע"ה - 11:11 19/05/2015
גודל: א א א
הרשם לעדכונים מהבלוג שלי

היום שבתי לנערותי, שבתי אל התחנה המשמעותית בחיי, שכל היותי היום הוא פועל יוצא מאותה תחנה, שהטביע בי חותם שורשי ולוואי שיהיה נצחי. וגודל משמעותה לא ידעתי, עד יום הזה שבו נסתלקה נשמתו של הרב משה לוינגר זצ"ל ונטמן בעיר האבות חברון שבה הכל התחיל תרתי משמע.

השבוע נקבר האבא, הרב, המנהיג, של המושג מסירות נפש, האבא הרב המנהיג של יהודה ושמרון שאולי בבחינות מסוימות ורבות הציל את חיי בכך שדרכו למדו אוזניי להקשיב לניגון העשבים, ניגון המרחב ארצישראלי הבתולי הצמא לצועדים וצעדים, ולבי פתח את מגירותיו הכמוסות ביותר ובתוכן נזרעו זרעי אהבת האדמה והארץ ובתוכה מקופלת תורה גואלת השופכת על המסתופפים בצלה אור אהבה ואחדות, לצד ערבות והתמודדות, הקרבה והתמסרות, ומבקשת להעמיד את לומדיה זקופים ונכונים לגשת לאמת במערומיה ולעמיד פנים נחושות אל מול הפחד והאויב המבקשים לגנוז את הכל, תורה המולידה ילדים וילדות נערים ונערות ולבסוף בתים החורטים על קירותיהם עוז וענווה חירות וגבורה, זהות וכלליות ובשלוש מילים:תורה - עם -וארץ.

הייתי נער שכל ביתו היה בתרמילו שלא ידע מה תביא איתה השעה ובטח לא הירח והיום שאחריו. קסום ושיכור אחרי האין סוף שמוצע על פני הרים וגבעות שכף רגל לא דרכה בהם, שמילה או ליחשוש לא נשמעה בניהם והכל מונח, מבקש אוהבים, מבקש לקבל בשביל לתת.

ובלילה אחד בשעה שהעולם מבקש את שנתו, הגעתי לאסיפה שבה נכחו אוסף של לבבות תוססים מלאי חיים יושבים קשובים לאדם בעל זקן לבן וקול עבה כשאגת אריה, עיניים גדולות ובוערות שנראה שיהיו יכולים לסלק את כל החושך שבחוץ אך יתרה מכך את כל החושך הקיים בלבי פנימה
ובלהט הדברים הבנתי שכעת יצאתי לדרך המקלפת ממני כל מה שהכרתי ומולידה אותי מחדש לידה הראויה והכנה לכל תינוק וילד הנושם את אוויר האדמה הזו ומלטף בכפותיו את רגביה.

דברים רבים קרו מאז חלקם טובים יותר חלקם טובים פחות.
חלקם מלמדים יותר וחלקם סתומים ביותר.
הלכתי ובאתי, קמתי ונפלתי,
צמחתי והתבגרתי.

אך כול כולי יונק מן אותם שורשים,
שהעזו להעמיק ולתקוע יתד.
מאז אותו לילה שקולו שלו נשמע היטב,
עבה וחודר הרעיד בי הכל,
החריב את המוכר,
והביא אותי לבניין, ובכל יום
ישנה לבנה חדשה ופרח תובנה
וחלון להביט פנימה
לרצות להיות איש ישראלי
איש תורה - עם - וארץ

"עָלֹה נַעֲלֶה וְיָרַשְׁנוּ אֹתָהּ כִּי יָכוֹל נוּכַל לָהּ"

בהודיה ואהבה עמוקה
אני

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד