בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

גבולות יכולת ההשפעה

שלוש דוגמאות אקטואליות הממחישות את גבולות היכולת של השינוי האפשרי בכנסת

  • בעז אלברט
  • כ"א חשון תשע"ו - 23:45 03/11/2015
גודל: א א א
בעז אלברט
בעז אלברט בעז אלברט, תושב יצהר בשומרון
הרשם לעדכונים מהבלוג שלי

כוחות הביטחון נערכים להחריב בית כנסת בגבעת זאב. נכון לעכשיו זה הכיוון, ובהנחה שלא תהיה הפתעה דרמטית, זה גם כנראה יבוצע. בניגוד לערכי היהדות, בניגוד לשכל הישר, בניגוד לעמדת רוב חברי הכנסת ושרי הממשלה, ובניגוד גמור לעמדת רוב הציבור היהודי בארץ. כך ציווה בג"ץ וכך יהיה.

לפני מספר ימים הכריז ראש הממשלה על זירוז הריסת בתי מחבלים בתגובה להתגברות הטרור. נכון לכתיבת שורות אלו בתי המחבלים עדיין לא נהרסו. בניגוד לערכי היהדות, בניגוד לשכל הישר, בניגוד לעמדת רוב חברי הכנסת ושרי הממשלה, ובניגוד גמור לעמדת רוב הציבור היהודי בארץ. כך ציווה בג"ץ וכך יהיה.

יום יום "מנוטרלים" רוצחים שפלים, והמשטרה מגינה עליהם בחרוף נפש כדי שכולנו נממן את שהייתם בבתי הסוהר עד לעסקה הבאה. בניגוד לערכי היהדות, בניגוד לשכל הישר, בניגוד לעמדת רוב חברי הכנסת ושרי הממשלה, ובניגוד גמור לעמדת רוב הציבור היהודי בארץ. כך ציווה בג"ץ וכך יהיה.

שלוש דוגמאות אקטואליות הממחישות את גבולות היכולת של בנט, אריאל, שקד, דרעי וגפני. וכן, אפילו של נתניהו. גבולות היכולת של כל מי שרוצה להשפיע ולשנות.

אפשר לקדם דברים רבים מתוך המערכת, אפשר בהחלט להשפיע מבפנים. קורים שם בוודאי גם דברים טובים וחשובים, אני ממש לא מזלזל.

אבל הכרח הוא גם להפנים שיכולת ההשפעה הזו מוגבלת. המסגרת מאפשרת השפעה, אבל גבולותיה קשיחים ובלתי נפרצים.

כללי המשחק של המדינה הדמוקרטית השוויונית אינם מאפשרים, בתחומים רבים, לפעול על פי ערכי היהדות, השכל הישר ועמדת רוב הציבור היהודי בארץ.

כדי לשנות כאן את כללי המשחק באמת, כדי לפעול גם מחוץ לגבולות הבלתי נפרצים, יש צורך לבנות מסגרת חדשה. מסגרת בה ניתן יהיה לדבר כמו יהודים, לפעול כמו יהודים, ולקיים מערכת משפט של יהודים.

במסגרת כזו לכשתקום, גם התייחסות לשאלות כמו בית הכנסת בגבעת זאב והיחס למחבלים, יקבלו מענה המחובר לערכי היהדות, לשכל הישר ולעמדת רוב הציבור היהודי בארץ.

הכותב חבר בתנועת דרך חיים.

תגובות (8) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד