בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ובכן צדיקים

"אך דבר אחד אני רוצה להאמין שאני יודע שבידינו לבחור איזה חיים אנו חיים! האם חיי הישרדות, בהם מתחילת היום אנו סופרים את השעות לסיומו או חיים בהם כל רגע הוא יקר"

  • י"ג שבט תשע"ה - 12:50 02/02/2015
גודל: א א א
הרשם לעדכונים מהבלוג שלי

שוב אני עומד נוכח השעות הקטנות האלה של הלילה, מן זמן קסום כזה בו אי אפשר לברוח לשום מקום ומשום דבר, הכל צף ועולה.

המחשבות, התחושות והכל שזור בתוך חוט של חסד היורד מן השמיים ברגעים בהם אין איש ברחובה של עיר אך אורות קטנים וצנועים נדלקים בחדרי חדרים בהם יודעי חן ודורשי קרבת אלוקים שופכים לבם בהשתוקקות ושיברון על השכינה המתגעגעת למנוח, על העם הרווי דעות ומחלוקות, על אדמה אנוסה שרק מבקשת לא עוד.

באותן שעות חבויות כמו אלה דברים גדולים קורים ולא צריך להיות מזוכך או פרוש בכדי לחוש בהם. גזירות נגזרות, בשורות מתבשרות וכאילו נראה שעוד מעט תזרח השמש לעוד יום רגיל אך האם כך באמת?!?!

הרב אליעזר שלמה שיק

תחושת יתמות לצערי ליוותה אותי הרבה בחיים, אך יותר מכל בשנים האחרונות בהם נלקחו גדולי תורה,שאני הקטן לא מבין בכלל פרוש המיליםומשמעותם "גדולי תורה" כי רבים מהם נתגלו וגילו אך הסתתרו כפליים כמו שנאמר "מגלה טפח ומכסה טפחיים". ואותם פצעי יתמות מסרבים להגליד
והנה אני, בחדרי, אי שם בין הרי חברון, ואי שם בבית החולים שוכב לו ענק וקדוש ובטח דן דין ודברים עם פמליא של מעלה ומי יודע אולי מבקש להישאר ולהפיץ עוד ועוד תורה ואולי חלילה מבקש למסור עצמו ככפרה, אינני יודע.

אך דבר אחד אני רוצה להאמין שאני יודע שבידינו לבחור איזה חיים אנו חיים? האם חיי הישרדות, בהם מתחילת היום אנו סופרים את השעות לסיומו או חיים בהם כל רגע הוא יקר והזדמנות להפוך את עצמנו ואת סביבתנו למקום ואנשים יותר מכוונים ומרגשים, כאלה שתחושת ערבות מלווה אותם בכל מעשיהם.

פעם ועד היום יש בי חלום לצלול עוד ועוד לעומקה של תורה, כשזה מצליח אני שמח כשזה מצליח פחות אני נושא תפילה לפחות להינצל מן הזקנה והאדישות לזכות להיות מחובר ונקי, מספיק בשביל לחוש בצער השכינה ועם נהיה קצת יותר צנועים בשאיפות לכל הפחות את הצער של האדם שחי ונושם לידי.

שנזכה לקרבת א-לוקים, כזו שהופכת אותנו לכלים של תפילה ואכפתיות בהם במשפט אחד של אהבה והתמסרות ואולי אפילו דמעה אנו יכולים, אנחנו הקטנים והפשוטים לעשות את מה שעשו ועושים אותם גדולי תורה.

הדברים נכתבים עת שוכב לו גדול תורה שכל כולו אהבת ישראל ונלחם על חייו ושליחותו
כבוד המוהרא"ש הרב שלמה אליעזר שיק הי"ו

רפואה שלמה לכולנו
ליל מנוחה

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד