בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לוחמות בכל מחיר

צפיתי בתנועת כוח צבאי במשימה שגרתית. הוא נחלק לשניים: גברים ונשים

  • בעז אלברט
  • ח' חשון תשע"ז - 15:18 09/11/2016
גודל: א א א
בעז אלברט
בעז אלברט בעז אלברט, תושב יצהר בשומרון
הרשם לעדכונים מהבלוג שלי
אתמול יצא לי לצפות בתנועת כוח צבאי מבצע משימה שגרתית. לא איזה מבצע מיוחד, סתם תנועה רגלית בשטח. אפוד, נשק, צעידה רגלית, בלי פק"לים ובלי אלונקות. השטח היה טיפה מאתגר, טיפוס על גבעונת סלעית. לא משהו דרמטי. משהו שכל חייל קרבי עשה מאות פעמים בטירונות ובאימונים שלאחר מכן בתנאים מאתגרים הרבה יותר.
פתאום קלטתי שהכוח שלפני נחלק לשתי קבוצות. אממ.. איך נגיד את זה באופן שלא ירגיז אף אחד? כנראה שאין אופן כזה.. בקיצור, החיילים צעדו בקלילות במעלה הגבעה ואילו החיילות נסחבו הרחק הרחק מאחור. כמה צעדים, מנוחה. כמה צעדים, מנוחה. וחוזר חלילה..
ממש לא בקטע של ללעוג לחיילות הללו או לנשים בכלל. ההיפך הוא הנכון. אני מלא הערכה למי שמתאמצת בכל כוחה ומעבר לכוחה לשרת את המדינה כפי שהיא תופשת כחשוב וכמועיל.
אלא ש..
יש כאן נסיון מגוחך לאנוס את הטבע. הגוף הגברי והגוף הנשי שונים פזיולוגית באופן כה מובהק, שהניסיון ליישור קו פיזי בין גברים לנשים הוא מגוחך.
האידיאולוגיה השוויונית רומסת בדרכה כל בדל הגיון. לא מזמן קראתי שמספר הלוחמות בצה"ל הוכפל לאחרונה.
כמה מצחיק, דווקא בדברים שוליים, ענפי הספורט לדוגמא, ישנה הפרדה ברורה בין גברים לנשים. אף פעם לא שמעתי טענה מצד ארגוני הנשים על כך שמכבי תל אביב לא מכניסה אשה להרכב הפותח..
אבל בצבא זה אחרת. בצבא יש שוויון.
אמרת שוויון, סגרת את הדיון. אחרת אתה חשוך ופרימיטיבי.
נשים לרגע בצד את ההיבטים של הפגיעה בצניעות מחנה ישראל, את הבעיות הנפשיות העתידיות של היחשפות נשים צעירות למחזות של אלימות ושפך דם (שפחות מתאימים לנפש האשה ויותר מתאימים, מה לעשות, לנפש האיש), כמו את שאר ההשלכות והחששות. נתמקד לרגע רק בהיבט הפיזי. אני גם לא מתייחס כאן לשילוב נשים בתפקידי עורף, אלא רק לשילוב לוחמות קרביות.
מה, אתם לא קולטים שזה זה פשוט לא הולך?
מה הקטע לעצום עיניים ולהתעלם ממה שכל ילד בבית ספר מכיר? הבנים חזקים יותר פיזית. לבנות יש את היתרונות שלהן. מה מסובך להבין את זה?
אם נחזור לכוח הצבאי שטיפס לו לאיטו במעלה הגבעה, מפחיד רק לחשוב על סיטואציה של היתקלות במצב כזה. אתם יודעים, עניינים פרימיטיביים כאלה כמו דילוגים, הסתערות, ירי לאחר מאמץ, פינוי נפגעים תחת אש..
ואולי הבעיה היא אצלי. כמו שאמר לי חבר לא מזמן, אולי אני סתם מיושן ותקוע בסרט ישן ולפיו מטרתו העליונה של הצבא היא לנצח בקרב. אולי זה כבר לא העניין.
תגובות (9) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד