בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מחושך לאור - אז יבקע כשחר אורך

מעטים מול רבים אנו נקראים לבירור האור מתוך החושך

  • י"א טבת תשע"ו - 20:47 23/12/2015
גודל: א א א
הרשם לעדכונים מהבלוג שלי

בבית, בין תשעת הילדים ומעגל מסחרר של משימות להאכיל, לכבס, ללטף להעמיד סיר נוסף לארוחה הבאה וכו' וכו' . ובין הצצה בעדכוני החדשות ליציאה להפגנה, גם אני כמו רבים מתקשה לישון בלילה, מתקשה להתרכז בעבודות שאני צריכה לעשות. באופן טבעי, הצד הנשי שבי שומע ומרגיש ביותר את הכאב מעבר לדיונים הפוליטיים וניתוחים על חומרת המצב.

כואב לי, כשאני מדמיינת את היסורים שעוברים על העצורים כעת, את הבדידות שהם חווים. אני מצטמררת מהמחשבה ומהידיעות הזורמות על העוינות ההשפלות והעינויים, על הלילות בלי שינה של המשפחות, על הדאגה שמוחצת את הלב. אני מתחמצת ומתקוממת מהתגובות של מעגל המתבוננים מבחוץ, אנשים מן הדרגים הגבוהים, רבנים ונושאי תפקידים בדרג המדיני, שעסוקים בגינוי הנערים וגיבוי ה"צדק" והרדיפות.

סוף היום... אני אומרת לעצמי מה אני יכולה לעשות למען העצורים, למען המשפחות, לתיקון המציאות המעוותת??!אני מנצלת את הבימה הזאת לומר לכם –

חזקו ואמצו!! אנחנו אתכם!!

כמוני יש עוד הרבה יהודיות ויהודים פשוטים ויקרים שהולכים בשבועות האחרונים ממשימה למשימה, מהבית לעבודה, עם שפתים לוחשות תפילה, מפזמים פרקי תהילים בלב כבד. הולכים לקברי האבות וצדיקים לבקש רחמים. במוסדות החינוך, הילדים שלנו מסיימים ספרי תהילים עבורכם. ומתפללים להצלתכם והצלת כל העם היהודי היושב בציון מן הגלות שדבקה בו.

התחלתי לכתוב בבלוג בנושא הריון ולידה- על מצוות פרו ורבו. גם על דברי תורה נאמר 'דברי תורה פרין ורבין' מדהים כל פעם לגלות עד כמה דברי התורה נוגעים ומגלים פנים נוספות למציאות הקיימת, כמה הם עכשוויים ואקטואלים וקולעים כל כך לענייננו..

[1]בפשטות מצוות 'פרו ורבו' היא עיסוק בהולדת ילדים לעולם, אך הפסוק מדגיש עוד משהו חשוב- כשד' בא לברוא את האדם כתוב: "ויברא אלוקים את האדם בצלמו בצלם אלוקים ברא אותו.." - העבודה המיוחדת של 'פרו ורבו', היא לא רק ה'מה' שיש לעשות- הבאת ילדים לעולם, אלא לחזור ל'איך'שאדם נברא. אדם נברא להיות צלםודמות, המטרה היא לא רק להיות כאן עלי אדמות פיזית, אלא שבמהלך שהותנו כאן יכירו בנו שאנו דמויות בצלם אלוקים, שעושים מעשים טובים ומתוקנים.

צלם אלוקים, זה לא עוד צילום של תמונת אדם על הקיר( כמו שמצוי בתרבויות מסוימות לתלות על קיר דמויות מוערצות של זמרים וכוכבי קולנוע..), אלא צילום של תסריט חיים שכולו הליכה יומיומית בדרכיו של אלוקים והתדמות אליו – 'מה הוא רחום אף אתה היה רחום מה הוא חנון אף אתה היה חנון'. לממש בפועל את הצלם ודמות אלקים בו נברא האדם, שנמצא רק אצל יהודי. עם התפתחות הטכנולוגיה בימינו, התקשורת מנצחת ביד רמה- תרתי משמע (הן מלשון ניצוח והובלה והן במשמעות שהיא זוכה לניצחון- הצלחה רבה וידה על העליונה) ומנציחה ע"י צילום ותיעוד כל אירוע שמתרחש ואמירות שונות שנאמרו, וכך מתברר למפרע מי הוא, שמחפש את הקשר האמיתי בין צילום ופרסום תמונתו על גבי דפי העיתון או באתרים השונים לבין גילוי הצלם האלוקי שבו ע"י עשית מעשים טובים ומתוקנים שממלאים את העולם באור אמת.

רק זמן קצר חלף מאז ימי חנוכה, שבהם נערכה המערכה – מלחמת החושך והאור ונצחונו המכריע של האור. המלחמה שנמשכת גם בימים אלו. הדרג המדיני ומערכת המשפט הוכיחו פעם אחר פעם, כמה הם עסוקים בהצבת אמות מוסר מסולפות ועד כמה רחוקים הם ממילוי תפקידם כמייצגים צדק ומוסר אמיתי כראוי לבעלי צלם אלוקים צורת ההתנהלות שבה מגלים רחמנות על אכזרים ועוטים כפפות משי בטיפול ברוצחים- החל מדיונים ארוכים באיסור הכאת מחבלים רוצחים כדיון מרכזי (רק לאחרונה פורסם הדיון ההזוי של שפיטת חייל שהיכה מחבל וחויב לשלם לו קנס כספי) ועד שחרור מחבלים רוצחים בהזדמנויות חוזרות ונשנות כשאלו שבים לאחר זמן קצר לחבל ולהרוג יהודים, סירוב עיקש להלחם באויב בכל האמצעים אף בעת מלחמה, תוך סיכון חיי יהודים וגרימת מוות בפועל. חזרה שוב ושוב על אמירות מעוותות כמו שמירת טוהר הנשק, מניעת פגיעה באזרחים "חפים מפשע", נהלי פתיחה באש והתעלמות מהציווי 'הבא להורגך השכם להורגו' ועוד ועוד לצערינו הרשימה ארוכה.

כאז כן היום המלחמה נמשכת האור מול החושך, מעטים מול רבים, ואנו נקראים לבירור והבדלה בין האור ובין החושך ומתוך כך זיהוי מוחלט של האור האמיתי, שהוא הוא גילוי הצלם האלוקי שבנו נברך שנזכה שיתקיים בנו הפסוק:" אָז יִבָּקַע כַּשַּׁחַר אוֹרֶךָ וַאֲרֻכָתְךָ מְהֵרָה תִצְמָח וְהָלַךְ לְפָנֶיךָ צִדְקֶךָ.." שהאור ינצח את החושך!!

'מחשכה לאורה ומשעבוד לגאולה' בפרט ובכלל לכל עם ישראל- אמן!!



[1] מבוסס על התוועדות של הרב יצחק גינזבורג - אור לאדר"ח חשוון עב'

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד