בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"עלה השרף באילנות"

איך נחלצים מהשחיקה וההתקבעות ומה הקשר לט"ו בשבט?

  • בעז אלברט
  • ט"ו שבט תשע"ז - 21:03 11/02/2017
גודל: א א א
בעז אלברט
בעז אלברט בעז אלברט, תושב יצהר בשומרון
הרשם לעדכונים מהבלוג שלי
השרף, נוזל העץ התוסס, רוצה לפרוץ, רוצה להצמיח קומה חדשה וחדשנית של עלים ופרי. מיניקת השורשים העמוקים הוא עולה ומציף, עולה ולוחץ, ולא מוותר. על רקע מצבו החיצוני של העץ הנמצא בשלכת, זו ממש בשורה מרנינה ומעודדת.
גם אם העץ נראה מזדקן ומתנוון, הרי שבתוכו מתרחשים כעת תהליכים מסעירים של חיוניות. התהליכים הללו הם שיביאו לפריצה הגדולה עם בוא האביב.
אבל.. האם אכן עלה השרף? כשמסתכלים על העץ לא רואים כלום..
מי שיטרח וייכנס לכרמים בעונה זו עונת הזמירה, יראה וירגיש את השרף הזה. בשלב הזה, שלב ההכנה לפריצה הגדולה, השרף מתגלה רק כשהגזע נחתך, רק עם הפציעה.
יש כיום ציבור גדול וחשוב שפעם גם הוא היה תוסס, פעם גם הוא היה שואף פריצה וחידוש. הרי בשם אותה תסיסה הוא פעל ועשה כל כך הרבה, נכון?
אבל.. קשה להישאר לעד רעננים ומחדשים. השחיקה, וההתקבעות. וההתעייפות. ההשלמה עם האילוצים ומגבלות היכולת..
אל מול הגילויים החיצוניים של תהליכי ההתנוונות, מתגבשים להם פנימה כוחות צעירים, חדשים ורעננים, אשר חפצים לבנות קומה חדשה של רעיונות ומעשים, כוחות אלו ילכו ויתגברו, ילכו ויתעצמו עד לפריצה המיוחלת. מיניקת השורשים העמוקים הם עולים ולוחצים, עולים ומציפים ולא מוותרים. מבטאים את הרצון והכמיהה למשהו גדול יותר, מרומם יותר.
ולמי שמתקשה לזהות את הכוחות הצעירים האלה, נא יטרח ויגיע למקומות של החיתוך והפציעה. בשלב הזה, שלב ההכנה לפריצה הגדולה, בעיקר שם רואים ומרגישים אותם.
חז"ל, חכמי אמת הרואים את הנולד, זיהו את המגמה הנסתרת הזאת, את ה'מהפכה שבדרך', וראו בה את היום שבו האילנות - כולנו מתחילים פרק חדש, שנה חדשה.
תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד