בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"בבית הספר לומדים להפיץ יהדות דרך קולנוע"

בית הספר לקולנוע יהודי מבקש להכשיר את הציבור התורני להתמקצע באחד התחומים בעלי ההשפעה הגדולה בעולם. "הציבור צמא לרוחניות וחובה עלינו להשתמש בכלי החשוב הזה"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י' אלול תשע"ה - 18:41 25/08/2015
גודל: א א א
לומדים להשפיע דרך הקולנוע. לימודים בבית הספר תורת החיים
לומדים להשפיע דרך הקולנוע. לימודים בבית הספר תורת החיים

בעבר עסקו גדולי ישראל בסיפורי משלים ואגדות בכדי להחדיר את מתיקות התורה ללב העם, כיום, כך גורסים בבית הספר לקולנוע יהודי 'תורת החיים', הכלי המתאים לכך ביותר הוא הקולנוע. "אפשר לתת הרבה הרצאות על שלום בית לדוגמה, מרתקות ככל שיהיו, אבל סרט אחד טוב הנוגע ברגש, יכול להשפיע לאין ערוך".

זו השנה העשירית שבית הספר לקולנוע יהודי 'תורת החיים' יפתח את שעריו ללימודי הקולנוע והטלוויזיה מזווית יהודית ובהנחיה תורנית. חלק מבוגריו עוסקים כיום ומתפרנסים, כעצמאיים וכשכירים, מהמקצוע אותו רכשו בבית הספר שהוקם על ידי הרב שמואל טל, ראש מוסדות תורת החיים בישוב יד בנימין.

לומדים תאורה, בימוי, צילום וידאו ועוד. בית הספר לקולנוע 'תורת החיים'

"צוות המרצים מורכב בעיקר מחוזרים בתשובה שעסקו שנים רבות בתחום ובתעשיית הקולנוע וצברו ידע וניסיון רב", אומר לקול היהודישגב כהן, מנהל בית הספר. התלמידים, המגיעים ממגוון רחב של הציבור הדתי לאומי והחרדי, לומדים מקצועות שונים, ביניהם צילום ועריכת וידאו, תאורה, בימוי, תסריטאות, הפקה, סאונד ועוד.

| קולנוע המקפיד בהלכות ובהשראת תכנים יהודיים

מעבר למקצועיות ולאיכות, שהם מחובתם של העוסקים בתחום, בבית הספר הזה מספרים על מה שמייחד אותם משאר בתי הספר לקולנוע. "אצלנו אין פשרות על מקצועיות, היא ברמה הכי גבוהה, כולל הדרישות מהתלמידים והתלמידות בסרטי הגמר והתרגילים", אומר כהן. "הייחודיות שלנו היא בהליכה החד משמעית אחר ההלכה, וזהו בעצם בית הספר לקולנוע תורני היחיד בעולם. לאורך השנים ראינו כי הדבקות בהלכה לא פגעה במקצועיות הסרטים".

כהן מספר על אווירה תורנית במהלך שנת הלימודים, מסגרת לימודים נפרדת לנשים וגברים ומרצים יראי שמיים. "השיעורים רצופים בעיסוק מתמיד בהכוונה כיצד לקבל השראה והשפעה מתכנים יהודיים אוטנטיים", אומר כהן. "וועדת הביקורת של בית הספר אינה מאפשרת ליצור סרטים בעלי תוכן הנוגד את תורת ישראל. כמו כן, במהלך יצירת הסרטים, ישנה הדרכה הלכתית מפורטת בדיני הצניעות הנדרשים בשעת הבימוי והצילום".

מבנה בית הספר לקולנוע ביד בנימין (יהודה פרל)

"סרט הוא כמין עולם, ויוצר הסרט הוא בעצם יוצר את אותו עולם", מסביר כהן. "כל אמן מכניס לתוך היצירה שלו את מה שהוא. אם הוא שקוע בכסף או תאוות, אז יהיו לזה השלכות בתוך הסרט שלו. לעומת זאת, אם יוצר הסרט הוא יהודי יירא שמיים, לסרט יהיה מסר חיובי וכולו ישדר טוב. היום חסרים אנשי קולנוע יראי שמים".

"מי שה' חנן אותו בכישרון לעסוק בתחום, יש לו חיוב גדול לעסוק בקולנוע, שהוא אחד הכלים החזקים ביותר שהקב"ה הוריד לעולם, והשימוש בו הוא חלק בלתי נפרד מעבודת ה'. היום, אפשר להנגיש את עומק היהדות לכל אחד שלא מצליח להקשיב לשיעור או לא יודע לקרוא מתוך ספר".

לסיום אומר כהן, כי "יש היום התעוררות גדולה ברוך ה', בקרב הציבור כולו לעסוק בהחזרה בתשובה. מי שרואה את חלקו וייעודו בשימוש בקולנוע לצורך זיכוי הרבים, ומעוניין להתפרנס ממקצוע עם ייעוד עצום, מוזמן אלינו".

ניתן ליצור קשר עם בית הספר בטל': 08-9156001.

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד