בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רבי נחמן בהוליווד

הסרט "סיפורי המעשיות של רבי נחמן" מביא אל המסך את הסיפורים העתיקים של רבי נחמן, וגורם לצופה קצת להתעורר לחשוב, אם ירצה ואם לא

  • י"ט אלול תשע"ה - 15:01 03/09/2015
גודל: א א א
השחקן יהודה בארקן. מתוך הסרט
השחקן יהודה בארקן. מתוך הסרט

ביום שלישי בערב התקיימה הקרנת בכורה חגיגית של הסרט "סיפורי מעשיות של רבי נחמן" בסינמטק בתל אביב.

הסרט, שבויים על ידי צבי פישמן, מצליח להביא אל מסך הקולנוע כמה מסיפוריו של רבי נחמן מברסלב בצורה מושכת ומרתקת. כשלוקחים את הסיפורים של רבי נחמן, אלו שנוגעים לכל אחד מאתנו בנקודות הכי עמוקות של החיים, ומפיקים מהם סרט איכותי עם שחקנים טובים זהו מתכון מנצח.

הסרט מורכב למעשה מארבעה סרטים קצרים. בכל סרט קצר מסופר סיפור אחר מסיפורי המעשיות: בן המלך שהשתגע וחשב שהוא תרנגול הודו ('האינדיק'), האוצר תחת הגשר, החכם והתם ומעשה מביטחון.

שמח למרות שאין לו כלום. השחקן דניאל דיין ב'מעשה מבטחון'

לפני הקרנת הבכורה סיפר פישמן, כי לאחר שצץ בראשו הרעיון לסרט כזה, הוא פנה אל ידידו הוותיק, דניאל דיין, והציע לו להרים יחד אתו את הכפפה. "אמרתי לדניאל: 'למה שלא נשתמש בכל הכלים שרכשנו בהוליווד ונעבוד איתם בשביל ליצור משהו חיובי?!'" הוא אמר, והוסיף שסיפורי המעשיות של רבי נחמן משקפים עבורם את מסלול החיים שעברו מחיי ההדר בהוליווד ועד לחזרה בתשובה והעלייה ארצה. עם הדברים מזדהה כמובן גם השחקן הראשי, יהודה ברקן.

הצופה בסרט מוצא מיד את השייכות של הסיפורים לחייו האישיים. לא תוכל לקום מהסרט בלי להתעורר לחשיבה מחודשת על הכיוונים שלך בחיים. פתאום אתה מבין שלא רק אנשים שחוו בחיים שלהם את שני הקצוות הללו בין הוליווד לצפת או ירושלים ימצאו את עצמם בסיפורים הללו אלא כל יהודי.

צבי פישמן מספר על הוליווד, החזרה בתשובה והסרט סיפורי מעשיות:

הסרט שומר על האותנטיות של הסיפורים העתיקים. הסיפורים לא עברו מודרניזציה בשביל להפוך לסרט. המלך נראה בדיוק כמו שמדמיינים מלך של לפני 300 שנה, התלבושות ושאר הפרטים מחזירים את הצופה בזמן אחורה ולא להפך. מלבד מוזיקת הרקע (שירי ברסלב ואודי דוידי) ועוד קטע חביב במיוחד שבו בן המלך שחשב את עצמו לתרנגול הודו רוקד טראנס על השולחן בארמון, הכל נראה בדיוק כמו שרבי נחמן סיפר.

יוצרי הסרט מקווים שהסיפורים של רבי נחמן, כשהם מוגשים בפורמט כזה, יצליחו לגעת בהרבה מאד יהודים מכיוונים שונים. זו גם הסיבה שהם בחרו שהסרט יהיה באנגלית. הם מכוונים גבוה ומצהירים כבר עכשיו שהשאיפה היא שהסרט יגיע עד הוליווד על היהודים הרבים שחיים שם.

פישמן על הבמה בסינמטק תל אביב, השבוע (אורי קירשנבום)

אם לשפוט על פי הקרנת הבכורה, נראה שהעסק הולך לכיוון הנכון. קהל רב ומגוון מאוד של יהודים הגיעו בהמוניהם ללב הבוהמה התל-אביבית להקרנה חגיגית של סרט שמבוסס על סיפורים עתיקים. כמות הצופים הייתה כ"כ לא צפויה עד שלא מעטים נאלצו לצפות בו כשהם יושבים על המדרגות. כאות הזדהות, הכריז יהודה ברקן שהוא מצטרף לחסרי הכיסאות וצפה בסרט כשהוא עומד בצד האולם.

צפו בטריילר מהסרט:
פישמן מציע הקרנה של הסרט, יחד עם הרצאה וסדנה עם השחקן יהודה בארקן או עם פישמן, למוסדות חינוך וקהילות. ניתן ליצור קשר כאן.
צפייה מהנה!
תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד