בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בעלי עסקים נרתמים למען אלרועי חי

בקמפיין מיוחד נרתמו בעלי עסקים לעזרתו של ילד הזקוק לניתוח דחוף. בעלי העסקים החליטו למכור את המוצרים שלהם למען הילד אלרועי חי בקמפיין אינטרנטי

  • ט' שבט תשע"ו - 16:31 19/01/2016
גודל: א א א
אלרועי חי (באדיבות המשפחה)
אלרועי חי (באדיבות המשפחה)

אצל הילד אלרועי חי התגלתה מחלה נדירה ברגל לפני כחצי שנה. לאחר שהוריו של אלרועי הבחינו כי ההליכה קשה עליו, הם לקחו אותו לצילום רנטגן בו התברר כי אלרועי סובל ממחלה נדירה בשם 'אולייר', שאוכלת לו את עצמות הרגל.

כיום אין בארץ את האפשרות לטפל במחלהוהרופאים טענו כי אלרועי לא יוכל להשתמש ברגל. לאחר שפנו ההורים לרב פירר העוסק המסייע בטיפולים רפואיים, הסביר להם הרב כי ישנו טיפול מיוחד בארצות הברית שיוכל להציל את אלרועי בסיכויים גבוהים.

אלא שעלויות הניתוח, כ-600 אלף ש"ח, גבוהות בהרבה מהאפשרויות העומדות בפני המשפחה, והמשפחה החליטה לפנות לעזרת הציבור. אולם מה שמיוחד במקרה של אלרועי זו הדרך בה פונה המשפחה אל הציבור.

את פרוייקט ההתרמה מנהלת דודתו של אלרועי, שימרית פויכטונגר, בפרוייקט 'מימון המונים' באתר "ג'מפסטארטר" (jumpstarter).כל פרוייקט ההתרמה בנוי על תרומות של בעלי עסקים שהחליטו להירתם למען רועי.

הקמפיין למען אלרועי (צילום מסך מאתר jumpstarter)

בשיחה עםהקל היהודי מספרתפויכטונברג כיצד הגיעה אל הרעיון, ועל אנשים רבים מבכירי יועציי השיווק שנרתמו להרצת הקמפיין.

הכל התחיל בכנס בעלי עסקים של רוזין רוזנבלום, בו זכתה פויכטונגרבפרס של שני כרטיסי טיסה לאירופה. מספר ימים לאחר מכן קיבלהפויכטונברג שיחת טלפון מגיסתה, בה שמעה על המצב הקשה. בעקבות השיחה, ביקשה פויכטונגרמרוזנבלום להמיר את כרטיסי הטיסה בשיחת יעוץ לקראת קמפיין גיוס למען רועי.

רוזנבלום התרגשה מהפניה ואמרה לפויכטונגר "שהיא לא מוותרת לה על הפרס, והיא מתנדבת לסייע בכל הכח". כעת היא מנהלת יחד עם פויכטונגראת הקמפיין, אליו גייסה גם עמיתים נוספים מעולם העסקים. ביניהם מנהלת האתר גמפסטארטר שמריץ את הפרוייקט בהתנדבות, ועוד חברים נוספים מהמובילים בתחום השיווק. לפויכטונגר חשוב לציין את ערן שטרן, אליה כהן, ואמיר ריינר שיצר את סרטון ההתרמה של הקמפיין.

פויכטונגר מספרת על מוטיב יוצא דופן בפרוייקט, הירתמות של בעלי עסקים מתחומים שונים. בשונה מפרוייקטים רגילים של התרמות ומגביות, הרי שבפרוייקט הנוכחי התרומה היא כפולה - הן בעלי עסקים התורמים את המוצרים והשירותים שברשותם, והן הרוכשים שנענים לקריאה וקונים את מהמוצרים באתר, ברוב המקרים גם במחירים אטרקטיביים, והכסף הולך ישירות לקרן למען אלרועי.

יתרון מעניין של פעילות דרך בעלי עסקים הוא יכולת ההפצה של הפרוייקט. "בעלי העסקים שתרמו מעורבים בהפצת הקמפיין, כך שזה לא פרוייקט שרק המעגלים שלי ושל אלרועי שומעים עליו, אלא קמפיין שמגיע אל המעגלים של כל בעלי העסקים השותפים בפרוייקט" מסבירה פויכטונגר.

"אחד היתרונות של תרומה מסוג זה הוא לשבור את אי הנעימות שבהתרמה", מספרת פויכטונגר, "כשפונים למישהו בטלפון יש קצת תחושה לא נעימה, ויש חשש שהתרומה באה רק כדי להיפטר מהמועקה. בקמפיין הזה יש תחושה הרבה יותר טובה, של שותפות, מעורבות, של כיף לכל הצדדים, יש הרבה אנשים שרוצים לתת ועושים את זה ברוח טובה".

פויכטונגר מציינת שההשתתפות בפרוייקט יוצרת גם מעגל לקוחות וחשיפה בשביל בעלי העסקים, "אבל אלו לא סתם קשרים, אלא קשרים בין לקוח ונותן שירות - שיש ביניהם מכנה משותף של רצון לעשיית טוב".

לסיום מזמינהשמרית את הציבור לתרום לפרוייקט "עדיף לתרום דרך האתר, כי זה מוסיף לתהודה של הקמפיין, וככה מי שתורם גם זוכה שהתרומה שלו מעודדת אנשים נוספים לתרום. באמת זכינו והפרוייקט מתקדם בהצלחה מיוחדת". מספרת פויכטונברג. נכון לכתיבת שורות אלו, הפרוייקט שהחל לפני כשישה ימים כבר הגיע ל 90%.

בנוסף פויכטונגר מזמינה לסעודת הודיה, "בעזרת השם נעשה סעודת הודיה גדולה אחרי הניתוח, ונזמין אליה את כל השותפים. היום אני מרגישה שאני רק שליחה שמקשרת בין המון יהודים שרק רוצים לתת ולעזור".פויכטונגר מסבירה שכרגע ניתן לתרום רק בכסף או קנייה באתר אבל לא דרך מוצרים, "אני פשוט מוצפת בפניות אז התרומה יכולה לבא רק בדרך הפשוטה של תרומה או קנייה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד