בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שלושים שנה למבצע משה

בטקס ציון שלושים שנה להעלאת יהודי אתיופיה, הודה ח"כ אברהם נגוסה למר גוטלמן שתרם את מטוסיו לצורך המבצע. בעקבות התרומה בוטלו טיסות החברה במדינות ערב, ומר גוטלמן פשט את הרגל

  • כ"ו כסלו תשע"ו - 08:14 08/12/2015
גודל: א א א
ח"כ נגוסה עם מר גוטלמן (דוברות הכנסת)
ח"כ נגוסה עם מר גוטלמן (דוברות הכנסת)

במלאת 30 שנה ל'מבצע משה' נערך בכנסת טקס חגיגי, בהשתתפות נציגי הקהילה האתיופית, פעילי עלייה, אנשי הסוכנות היהודית ובית התפוצות.

את האירוע יזם יו"ר וועדת העלייה והקליטה, ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד), המשתייך בעצמו לעדה האתיופית. במהלך האירוע דיברו חברי כנסת על קשיי הסתגלות של הקהילה בישראל ועל מחויבותה של המדינה לדאוג לקהילה.

האירוע נוצל גם להבעת תודה רשמית של חבר הכנסת נגוסה בשם המדינה, למר ג'ורג' גוטלמן. גוטלמן הוא יהודי מבלגיה, שתרם את מטוסי החברה שלו לצורך מבצע העלאת יהודי אתיופיה בעלות של דלק בלבד.

בעקבות השתתפות מטוסיו של גוטלמן בטיסה, ביטלו כל מדינות ערב, את כל החוזים שנחתמו עם חברת המטוסים. בעקבות ביטול הטיסות פשטה החברה את הרגל.אלין גוטלמן, אשתו של ג'ורג' גוטלמן, סיפרה כי "כאשר פנו אל החברה לעזרה בהטסת העולים, ג'ורג' הסכים ללא היסוס, מתוך הכרה בחשיבות העצומה של המבצע. כאשר נשאל מדוע עזר ענה 'כי אתם הייתם יהודים בצרה".

ח"כ נגוסה נותן את התעודה למר גוטלמן (דוברות הכנסת)

בכניסה לאולם הוצב מיצג של בית התפוצות המאפשר הצצה לתערוכה על יהודי אתיופיה שתיפתח במוזיאון בעוד כחמישה חודשים. בארכיון המוזיאון ישנו אוסף נדיר של כ-10,000 תצלומים המספרים את סיפור צעדיהם הראשונים של עולים אלו. ולצד המיצג הוקמו עמדות מחשב עם גישה ישירה למאגרי המידע של בית התפוצות.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד