בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בלעדי: מחבל ששוחרר בעסקת שליט הוחזר לכלא

בשבוע שעבר גזר בית הדין הצבאי ביהודה עונש מאסר על דאוד חלו, מחבל ששוחרר בעסקת שליט וחזר לעסוק בטרור. בית הדין אף ביטל את החנינה שניתנה לו.רבים ממשוחררי העסקה חזרו לעסוק בטרור, ולדברי מפקד אוגדת איו"ש, העסקה הובילה להתדרדרות ביטחונית ביהודה ושומרון.

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • ט' ניסן תשע"ב - 09:30 01/04/2012
גודל: א א א


[caption id="attachment_16958" align="alignleft" width="100%" caption="מפתיע? חזרו לעסוק בטרור - מחבלים משוחררים. (אלמגור)"]

בשבוע שעבר גזר בית המשפט הצבאי ביהודה עונש מאסר על דאוד חלו, מחבל ששוחרר בעסקת שליט וחזר לעסוק בטרור. בית הדין אף ביטל את החנינה שניתנה לו.רבים ממשוחררי העסקה חזרו לעסוק בטרור, ולדברי מפקד אוגדת איו"ש, העסקה הובילה להתדרדרות ביטחונית ביהודה ושומרון.
בראיון שהעניק מפקד אוגדת איו"ש, חגי מרדכי, לגיליון מוסף השבת האחרון של 'ידיעות אחרונות', תלה מרדכי את ההתדרדרות הביטחונית ביהודה ושומרון בעסקת שליט. לדבריו, חלק מהמחבלים ששוחררו לא המתינו אפילו דקה לפני שחזרו לעסוק בטרור.
בחודשים שעברו מאז העסקה, הוזמנו עשרות מחבלים ששוחררו לבתיהם ביהודה ושומרון לשיחות בשב"כ, שם התבקשו לחדול מפעילותם להמשיך ולנסות לבצע פיגועים. שישה מתוכם נעצרו, ומחבל אחד ששוחרר לעזה  אף חוסל לאחר שתכנן פיגוע גדול.
ביום שני האחרון ניתן בבית המשפט הצבאי של איזור יהודה, גזר דין במשפטו של דאוד חלו, מחבל ערבי ששוחרר בחלקה השני של עסקת שליט ונעצר לאחר פחות מחודש.
לפני כשנתיים הורשע חלו בסחר באמל"ח, יצור מטעני צינור, זריקה והנחת מטעני צינור במטרה לפגוע בכוחות צה"ל ועוד. על חלו נגזרו 40 חודשי מאסר מתוכם ריצה כ 22 חודשים עד ששוחרר בעסקת שליט לקול צהלות בני משפחתו.
אולם לא עבר חודש משחרורו של חלו והוא נעצר לאחר שניסה לרכוש אקדח.
חלו הודה כי לפני כחדשיים ביקש מאדם אחר למכור לו אקדח. האקדח הועבר לרשותו אך לאחר כיממה החזיר חלו את האקדח למוכר לאחר שלא השיג כסף לשלם על האקדח.
הוא הורשע במסגרת עסקת טיעון והפרקליטות הצבאית הגיע להסדר לפיו יגזר עליו מאסר של 10 חודשים ו 10 ימים בלבד. בנוסף בוטלה החנינה אותה העניק לחלו אלוף פיקוד המרכז והוא ירצה מאסר של 17 חודשים שנותרו מהתיק הקודם.
על ראשו של חלו אף ריחף עונש מאסר על תנאי למשך 24 חודשים, אולם התובע הצבאי, אבישי קפלן, ביקש כי שמונה חודשים מהמאסר על תנאי ירוצו בחופף למאסר על התיק החדש, ובפועל ירצה חלו 44 חודשי מאסר בלבד.
השופט, רס"ן מאור ויגיסר מתח ביקורת על עסקת הטיעון אולם אישר אותה בכל זאת.
"העונש אליו הגיעו הצדדים, 10 חודשים ו 10 ימים לריצוי בפועל, הינו מקל מאוד עם הנאשם" כתב השופט. "הנאשם התעלם מן המאסר המותנה, מן ההקלה שקיבל ושב באופן מיידי לעסוק בפעילות הפוגעת בטחון האיזור".
השופט כתב כי התחשב בכך שחלו הודה במסגרת עסקת טיעון וחסך "זמן שיפוטי יקר", וקיבל כאמור את עסקת הטיעון.
בימים אלו ממתין איימאן שארונה, מחבל נוסף ששוחרר בעסקת שליט, להחלטת בית המשפט הצבאי שדן האם לבטל את החנינה שהוענקה לו ולהחזירו לכלא ל 27 שנים שנגזרו עליו.
לפני כחודשיים נעצר שארונה לאחר שהמשיך לעסוק בפעילות טרור. שארונה הורשע בעבר במעורבות בפיגוע שכלל פיצוץ מטען בבאר שבע במאי 2002, בו נפצעו 18 אזרחים, וכן בפיגועי ירי נוספים במהלך האינתיפאדה השנייה בסך הכול נגזרו עליו 38 שנות מאסר.
הניסיונות של מערכת הביטחון למזער את נזקי עסקת שליט באים לידי ביטוי רק ביהודה ושומרון, לשם שוחררו חלקם הקטן של המחבלים בעסקה. על חבריהם שחזרו לעזה אין כל פיקוח, והחיסול האחרון שפתח את גל הלחימה האחרון רק מוכיח זאת.
תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד