בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הטבות ל"חד מיניים" - נותנות לגיטימציה למעשים"

בתנועת 'דרך חיים' פנו לחברי הכנסת של הבית היהודי בעקבות עמדתו של בנט בנוגע ל"חד מיניים". "הסיסמה "הכרה לא, זכויות כן" הופכת להיות הצהרה חלולה"

  • יח"צ
  • י"ט שבט תשע"ה - 22:00 08/02/2015
גודל: א א א
נפתלי בנט בכנס של הבית היהודי (יחצנים)
נפתלי בנט בכנס של הבית היהודי (יחצנים)

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הביע במערכת הבחירות את עמדתו בנוגע לדרישות ה"חד מיניים", והצהיר כי "יש לי מסר לקהילת הלהט"בים, הכרה לא, זכויות כן". בכך התייחס בנט לשורת חוקים המעניקים סיוע והטבות לעושים כמעשי ארץ מצרים, חוקים שקודמו בכנסת הקודמת ובחלקם תמך הבית היהודי.

בעקבות הדברים כתבו עו"ד יצחק קובי ואורי צפורי, חברי התא המשפטי של תנועת 'דרך חיים' בראשות הרב יצחק גינזבורג, מכתב גלוי לחברי הכנסת ומועמדי הבית היהודי, כאשר הם מציינים כי מטרתו "להסיר מכשלה מהציבור ולבקש מענה הולם מסיעת הבית היהודי".

במכתב סקרו השניים את החוקים שעברו וקודמו בכנסת האחרונה, והסבירו כי הנוסחה שמציע בנט – "זכויות כן, הכרה לא", גורמת להכרה דה פקטו ב"זוגיות חד מינית".

"נכון, אין באף אחת מהצעות החוק שקודמו הכרה ממוסדת ב'נישואים חד מיניים', אךהן מעניקות הכרה דה פקטו בזוגיות חד מינית, הנותנת לה לגיטימציה ומספקת עידוד וסיוע לזוגות חדמיניים", כתבו השניים. "הסיסמה "הכרה לא, זכויות כן" הופכת להיות הצהרה חלולה. אם כמעט בכל תחום מקבלים זכויות כשל משפחות נורמטיביות, מהי המשמעות לכך שאין הכרה פורמלית? בנט הציג עמדה זו כ"פרגמטית", אך לטווח הלא מאד רחוק השלכתה הפרגמטית העיקרית תהיה פירוקו של כל מה שמפלגה ששמה הוא "הבית היהודי" אמורה לייצג".

במכתב הודגש כי מי שנתון למתקפה היום היא דווקא המשפחה המסורתית. "מהפכת המתירנות המינית פרמה את סיבי המחויבות, הנאמנות והצניעות שהחזיקו את המשפחה, והיא הולכת ומתפרקת לנגד עינינו. דוקא אלו המבקשים להקים בית מסורתי בישראל, חסרים את הסביבה התומכת חברתית, רוחנית ונפשית כדי לעמוד באתגר. זו אחת הסיבות לגל החזרה בתשובה לו אנו עדים בשני העשוריםהאחרונים; יהודים רבים, צעירים וצעירות, מרגישים כי החיים בסביבה חילונית אינם נותנים את המענה והתמיכה, הדרושים להתמודדות עם החיים בכלל ועם הקמת משפחה בריאה בפרט".

"אנו זקוקים לחברה שתומכת להתגבר על החולשות והתאוות"

עוד הסבירו עורכי הדין קובי וצפורי כי דרישות ה"חד מיניים" אינן זכויות אלא הטבות. "צריךלהבהיר. איהענקת הזכויותשבהצעותהחוקהללואינהסנקציה. אין זכות קנויה לאדם לקבל הטבות והקלות מס וכדומה. החברהמחליטהאלוערכיםהיארוצהלחזקולטפח, ואותםמתגמלת. כשם שההחלטה לתתהקלותבמס לתושביהפריפריהאינהקנסלתושביהמרכז,כךההחלטהלתתהטבות והקלות למשפחותנורמטיביות אינהקנסלאחרים,אלאחיזוקועידודלערךשהחברהרוצהלקדם".

"התגובה הראויה של יראי ה' להעלאת הנושא לסדר היום הציבורי היא שאין אנו יכולים לתת יד להרס האדם והחברה", כתבו השניים והסבירו. "איש מאתנו איננו חסין מפני חולשות ותאוות וכולנו מרגישים כי "אלמלא הקב"ה עוזרו (לאדם במאבקו עם היצר) - אין יכול לו". דווקא משום כך כולנו זקוקים למרקם חברתי בריא, יציב ותומך, בו בני האדם עוזרים זה לזה להתגבר על החולשות והתאוות במקום להעלות אותן על נס. הענקת הכרה מעשית ב'זוגיות חד מינית' מרחיקה אותנו מיעד זה"

לדבריהם, על החברה לסייע לאותם אנשים, אך לא ביצירת כותרות אלא בצורה פרטנית ורצינית. "סיוע אמתי, אין זה נכון שיתנהל בפרהסיה על גבי הבמה הציבורית, אלא בצנעה במקום הראוי לו ומתוך התייחסות פרטנית. אך מאחר והנושא עולה פעם אחר פעם על סדר היום הציבורי, בנסיון לקבל הצדקה והבנה לאורח חיים זה, אזי דווקא אמירה חד משמעית, שאיננה נותנת לגיטימציה לחולשה אלא מתייחסת אליה כאל דבר שניתן להתגבר עליו, היא שיכולה לתת את הכח להתגבר".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד