בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הרב אליהו נגד שירות לאומי במשטרה

רבה של צפת נגד שירות לאומי-אזרחי במשטרה: "אל תלכו למקום שלא מכבד נשים ומקדם אנשים גסים"

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • כ"ג שבט תשע"ה - 20:10 12/02/2015
גודל: א א א

רבה של צפת הרב שמואל אליהו קורא לבנות להימנע מהתנדבות לשירות האזרחי (לאומי) במשטרה, וזאת על רקע הפרשות האחרונות בצמרת המשטרה.

במאמר שפורסם באתר ynet תקף הרב אליהו את התנהלות המשטרה המגבה קצינים שסרחו, ומעבירה מסר לפיו מותר לפגוע בנשים. "לפני שנתיים, כשהתפוצצה פרשת ההטרדה המינית של ניצב ניסו שחם,טענתי כי לא פוסלים שירות במשטרה בגלל ניצב אחד שסרח - אבל בהחלט פוסלים שירות במשטרה בגלל מערכת קלוקלת", כתב הרב אליהו. "המערכת קלוקלת בגלל שהיא קידמה קצין בכיר שהיה גס כלפי נשים וכלפי אזרחים. כולנו זוכרים את ניסו שחם מצולם כשהוא מנבל את פיו אל מול נשים וגברים, ועומד מאחורי פקודות שנויות במחלוקת. המערכת חשבה שהוא לא צריך לעמוד לדין על כך. גם בית המשפט העליון חשב שהוא יכול להיות מקודם לתפקיד בכיר של ניצב".

"המסר היה ברור", מסביר הרב אליהו. "מותר לשוטרים להיות גסים, מותר להם לעבור על החוק. החוק לא נועד עבורם, הוא נועד בשביל האזרחים הפשוטים. ניסו שחם הבין. המסר חלחל היטב - והוא הרשה לעצמו להטריד שוטרות בכירות ושוטרות זוטרות, רווקות ונשואות, שוטרות ובנות שירות לאומי. כשהוא עבר את הגבול ונתפס, הצדיקו אותו חבריו השוטרים ואמרו כי זאת הנורמה במשטרה, מה רוצים ממנו?"

"כולנו ציפינו כי אחרי המעידה שלו תעשה המשטרה בדק בית ותטפל בבעיה. אבל המשטרה נשארה כפי שהייתה".

"ההתנהגות המבישה של הקצינים הבכירים היא רק קצה קרחון. בסיפור של ניסו שחם נאמר יותר מפעם אחת כי זו הנורמה במשטרה (לא כולם, חלילה). אבל אם בארזים נופלת שלהבת, למה שאזובי הקיר יטמנו ידיהם בצלחת?"

"במציאות הזו צריך לחזור ולומר בפה מלא: אסור לבנות ללכת לשירות לאומי במשטרה. אם שוטרות קשוחות בכירות לא אספו כוח להתנגד לקצינים ולניצבים הבכירים, איך תעמוד מולם בחורה בת 18? מאיפה יהיו לה כוחות להתנגד?".

הרב אליהו מוסיף כי הבעיה קיימת לא רק במשטרה אלא גם במערכות נוספות כדוגמת כלי תקשורת, אשר מגבים חלק מאנשיהם שמבצעים דברים חמורים. "האמת היא שהבעיה היא לא רק במשטרה. מדובר בנורמות קלוקלות גם במקומות אחרים", כותב הרב אליהו. "דוגמה קטנה מהחודש האחרון: כתב בכיר שנחשד באמירות גסות והטרדות מיניות, זכה לגיבוי ממקום העבודה שלו, ורק בלחץ ציבורי ניטל ממנו פרס יוקרתי שבו זכה. ושוב המסר תואם למסר של הפיקוד הבכיר במשטרה. "כבוד האישה" זו רק סיסמה."

"אני מציע לכל הבנות המתלבטות בימים אלה על המשך דרכן בשנה הבאה, או בהמשך הדרך – אל תלכו לשירות לאומי במשטרה. אל תלכו למקום שלא מכבד נשים. אל תלכו לסייע למקום שמקדם אנשים גסים. אל תסייעו למערכת שמזלזלת בכבודכן. אתן יכולות לומר בפה מלא: במקום שלא מכבד נשים, אנחנו לא נמצאות", סיים הרב אליהו.
תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד