בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בג"ץ אישר: ייצוג פרטי לרבנות הראשית

חברי כנסת ושלושה משופטי בג"ץ אישרו לרבנות הראשית, נגד דעתו של היועמ"ש לממשלה, להשתמש בייצוג פרטי. "כך עמדתנו תשמע כראוי בבית המשפט"

  • אברהם שפירא
  • כ"ה אייר תשע"ה - 12:03 14/05/2015
גודל: א א א
יהודה וינשטיין (ויקיפדיה)
יהודה וינשטיין (ויקיפדיה)

הסערה בין הרבנות הראשית ליועץ המשפטי לממשלה.שופטי הבג"ץאליקים רובינשטיין, נעם סולברג ואורי שהם, מתחו אתמול (רביעי) ביקורת על היועץ המשפטי לממשלה על כך שלא עדכן אותם שברבנות הראשית מבקשים להשתמש בייצוג חיצוני,והם שמעו על כך רק באמצעות כלי התקשורת.

השופטים הורו על דחיית הדיון בעניין החלטתו של יהודה וינשטיין, כדי שגם הרבנות הראשית תוכל להציג את עמדתה על ידיהיועץ המשפטי של הרבנות, ולא על ידי וינשטיין. זאת כאמור, בניגוד לדעתו של וינשטיין.

הסערה ברבנות הראשית התחילה בעקבות עתירתם של שני בעלי מסעדות בירושלים לבג"ץ והחלטת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, כי מסעדה שתפרסם כי היא "כשרה" ללא שקבלה תעודה מהרבנות הראשית לא תעבור על החוק ולא תיקנס.

לקראת דיון על העניין בבג"ץ, בקשה הרבנות הראשית למנות מצדה עורך דין פרטי שייצג אותה במקום היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין.

וינשטיין, במכתב תשובה ששלח לרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל, ניסה להבהיר כי הוא 'בעל הבית' במערכת המשפט וכלשונו: "כידוע יש מדינת ישראל אחת, ממשלה אחת, ויועץ משפטי לממשלה אחד, ופרקליטות מדינה אחת שמייצגים את כל גופי המדינה.תפקידם של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה הפועלות בכפיפות לו בהקשר המשפטי הוא האינטגרציה, כך שבית המשפט לא ישמע מנגינות מתוים שונים, משל היו אלה 'שטיבלך' של נוסחים שונים", כתב וינשטיין.

בעקבות כך, צפוי חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' להגיש הצעת חוק בכנסת, לפיה, יתאפשר לגורמי ממשל להשתמש בייצוג משפטי פרטי ולא ביועץ המשפטי לממשלה ועוזריו.

בית המשפט העליון

מנכ"ל הרבנות הראשית, אלחנן גלט, אמר על דחית הדיון ומתן אפשרות לרבנות הראשית להשתמש בייצוג עצמי ואמר "אני מברך על הערת השופטים ועל האפשרות העקרונית לתת לרבנות ייצוג אחר כדי שעמדתנו תישמע בבית המשפט כראוי".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד