בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מתן לגיטימציה פירושה הכשלה של אחרים"

"יש ניסיון לקעקע את המושג של משפחה יהודית מסורתית". הרב עמיטל בר-אלי, בעקבות הסערה באוניברסיטת בר-אילן

  • אורי קירשנבום
  • כ"ד סיון תשע"ה - 21:34 11/06/2015
גודל: א א א
אוניברסיטת בר אילן
אוניברסיטת בר אילן

השבוע פורסם בכלי התקשורת שהנהלת אוניברסיטת בר-אילן סירבה לקיים הפנינג אותו ביקשו לקיים סטודנטים שהקימו תא באוניברסיטה עבור סטודנטים בעלי נטיות הפוכות, במטרה לגבש הזדהות כלפיהם. הנהלת האוניברסיטה הציעה לקיים אירוע בעל אופי אקדמאי על פני אירוע בסגנון אותו ביקשו לקיים. לאחר שבתקשורת הקימו סערה נגד החלטת האוניברסיטה, אישרה ההנהלה לקיים את האירוע באחת ממבואות האוניברסיטה "תוך התחשבות בצביונה המיוחד של האוניברסיטה".

הידיעה הזו מהווה הזדמנות להתבונן בתופעה הולכת וגוברת של אירועים פומביים שמתרחשים מעת לעת במטרה ליצור הזדהות של הציבור הרחב כלפי תופעות המכונות בלשון התורה תועבה, וניסיון של דריסת רגל גם בתוך הציבור הדתי, ניסיון שלפעמים אף נוחל הצלחות.

בשיחה עם ה"קול היהודי" טוען הרב עמיטל בר-אלי, מנכ"ל פורום 'חותם', שאותם ארגונים שיוזמים את הפעילויות הללו הם ארגונים אגרסיביים ביותר. "צריך לדעת שהקבוצה הזו של בעלי נטיות הפוכות מצטיירת כפלורליסטיים, אבל מסתבר שהיא אחת הקבוצות הכי אגרסיביות בחברה הישראלית, הווה אומר שכל מי שלא חושב כמותם הם מוקיעים אותו. אין שום פתיחות למי שלא בדיוק כמותם".

"ארגונים של בעלי נטיות הפוכות מנסים לקעקע את המושג משפחה יהודית". הרב עמיטל בר-אלי

"גם באירוע הזה אפשר לראות את ההתנהלות הזאת. יש אוניברסיטה שמוגדרת כאוניברסיטה דתית, על פי התורה הדברים הללו אסורים, אך הם מנסים לכפות את ההתנהלות הבעייתית שלהם על כולם", אומר הרב בר-אלי, ומוסיף: "ב"ה שאוניברסיטת בר אילן עמדה בניסיון, אני מקווה שהיא תעמוד בו גם בהמשך", אמר הרב בר-אלי טרם אישרה הנהלת האוניברסיטה את קיום האירוע.

"יש ניסיון של אותם ארגונים לקעקע את המושג של משפחה יהודית המסורתית כאילו זה דבר מיושן שעבר עליו הקלח ואין לו שום משמעות. קיום אירועים כאלה זהו חלק מצורת המאבק שלהם", אומר הרב בר-אלי.

הרב בר-אלי מסביר את הנזק שמתרחש לדעתו בקיום אירועים פומביים שכאלה – "הנזק הכי משמעותי הוא מתן הלגיטימציה. מדובר בדברים שאסורים על פי התורה. כל מתן של לגיטימציה פירושה הכשלה של אנשים נוספים. צריך להוקיע את הדברים האלה. כמובן שצריך לסייע לאותם אנשים שנמצאים בבעיה הזאת להיחלץ מהקושי שלהם, אבל בוודאי שאין להעניק שום לגיטימציה ציבורית לדבר הזה".

הרב בר-אלי טוען שעל אף שניתן להבחין פה בניסיון נועז לקיים דריסת רגל בתוך מחוזות דתיים, אין לקיים מאבק שמופנה כלפי הדברים הללו שמופיעים בציבור הדתי דווקא. "יש פה מאבק על צביונה היהודי של המדינה. אסור להתייחס לזה כמאבק ציבורי של 'אני את נפשי הצלתי'".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד