בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סערה בנצרת עלית: מונה סגן יו"ר ערבי

הרוחות סערו השבוע בעיר המעורבת בצפון בעקבות מינויו של ד"ר עוואודה כסגן ראש העיר. "במצבה של העיר כיום, המהלך רק ידרדר אותה". תושבים דורשים בחירות

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • א' תמוז תשע"ה - 21:44 18/06/2015
גודל: א א א

השבוע סערה העיר נצרת עלית בצפון בעקבות מינויו של ד"ר שוכרי עוואודה, ערבי כבן 56, לתפקיד סגן ראש העיר. עוואודה הוא אב לשלושה סטודנטים לרפואה ונמצא בעיר כבר 25 שנים. בעיר המעורבת נצרת עלית, הסמוכה לעיר הערבית נצרת, מתגוררים כיום למעלה מ-12 אלף ערבים המהווים 23% מהאוכלוסייה.

המינוי הגיע במסגרת הסכם קואליציוני בין סיעתו של עוואודה, סיעת 'הדו-קיום' בעיר, סיעתו של ראש העיר שנמצא כעת בחופשה שמעון גבסו וסיעתו של אלכס גופמן. עוואודה זכה בתואר בלבד ולא יקבל שכר על תפקידו החדש. כמו כן, קיבל עוואודה לידיו את תיק הרווחה. כך פורסם באתר mynet.

נדב טובול, מהנהלת העירייה סובר, כי מינויו של סגן ראש עיר ערבי "סותר את ההבטחות" וכי הציבור עצמו ישפוט בבוא היום את מי שתמך במהלך. גם חבר המועצה אלון חלפון אמר כי "במצבה של העיר כיום המהלך שנעשה רק ידרדר אותה. חברי המועצה מכרו השבוע את עקרונותיהם ואת האידיאולוגיה שלהם תמורת תיקים, כיסאות וג'ובים, וזרקו לפח את כל ההבטחות לבוחרים שלהם".

מיד בתום ההצבעה למינוי החדש, נפוצה השמועה ברחבי העיר והרשתות החברתיות הוצפו בסטטוסים של תושבים רבים שמחו וזעמו על המינוי החדש שעלול לפגוע במאזן הדמוגרפי בעיר ואמרו כי "מכרו את העיר לערבים". כמו כן, מספר תושבים קראו להקמת בחירות חדשות לעירייה.

בעבר עלה שמו של עוואודה לכותרות כאשר הסתכסך עם ראש העיר לשעבר, גפסו, ודרש לתלות דגלי אש"ף ענקיים בכניסה לנצרת. כמו כן, דרש שייבנה בית ספר ערבי בעיר.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד