בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ירושלים: העירייה תגביר אכיפת עסקים בשבת

בהחלטת היועץ המשפטי לעירייה יוטלו קנסות על מרכולים במרכז העיר שיפתחו בשבת. חוק העזר העירוני מתיר פתיחת מקומות בילוי, מסעדנות וקולנוע

  • אברהם שפירא
  • ד' אלול תשע"ה - 19:46 19/08/2015
גודל: א א א
צילום מסך מיוטויב
צילום מסך מיוטויב

על פי החלטת היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, תוגבר האכיפה בקרב בתי עסק בשבת הפתוחים למטרות מסחר במרכז העיר ואלו ייקנסו בקנסות גבוהים, זאת בעקבות פסיקת בג"ץ בנוגעלפתיחת המרכולים בשבתות בתל אביב, כך פורסם בערוץ 10.

יש לציין כי על פי חוקי העזר העירוניים, פתיחת מקומות בילוי, סעדות וקולנוע מאופשרת בשבת והאיסור חל רק על מקומות שנפתחים לשם מסחר.

בהחלטה שקיבל לאחרונה היועץ המשפטי לעירייה, אלי מלכה, הוחלט שבירושלים יוגדרו אזורים בהם תבוצע אכיפה מופחתת של החוק כך שבפועל יוכלו העסקים להמשיך ולפעול. כך למשל, עסקים יוכלו להמשיך לפעול באזורי הבילוי בעין כרם, תלפיות ובשכונות בדרום-מערב ירושלים, בהן קרית יובל.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "אין שינוי בחוק ובסטטוס קוו הנהוג במשך שנים בירושלים לפיו בשבת מותר לפתוח בעיר בתי קולנוע. היועץ המשפטי לעירייה הורה על הגדרת אזורים שונים בעיר בהם תבוצע אכיפה מופחתת ואזורים בהם תבוצע אכיפה מוגברת. יצוין כי הנושא אינו רלוונטי לשכונות הערביות בעיר. חשוב להדגיש כי בהתאם לחוק ולסטטוס קוו תימשך כרגיל פעילותם של מקומות הבילוי, המסעדות ובתי הקולנוע".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד