בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ארגונים דתיים חוברים לרפורמים

בעוד העולם הדתי נאבק בארגונים הרפורמים, נראה כי חלקים מתוכו דווקא תומכים בהם

  • כ"ג אדר תשע"ו - 12:15 03/03/2016
גודל: א א א

פורום 'חותם' פרסם דו"ח לפיו ברוב העתירות שהגישו רפורמים בשנים האחרונות חברו ארגונים דתיים-לאומיים 'ליברליים' לתנועות הרפורמיות.

על פי הדו"ח, שחלקים ממנו פורסמו הבוקר (ה') בעיתון 'בשבע', הצטרפו הארגונים 'מרכז יעקב הרצוג' ו'קולך' לעתירה עבור "ייצוג כלל המגזרים בכותל המערבי" אשר הביאה בסופו של דבר לפשרה שגובשה בין הממשלה לבין הרפורמים להקמת רחבת תפילה ייעודית לרפורמים בסמוך לרחבת הכותל הנוכחית.

באותם ארגונים דווקא רואים בחיוב את החבירה לרפורמים. כך למשל חנה קהת, ממייסדי ארגון 'קולך' ומהדמויות הבולטות בארגון במשך השנים, ברכה בעמוד הפייסבוק שלה את 'נשות הכותל' על קיום הפרובוקציה בשטח עזרת הנשים בכותל בתחילת השבוע. בצמוד לתמונות מ"תפילת" הנשים שהניחו תפילין וקראו בתורה, כתבה קהת שמדובר ב"תפילה יפה ומרגשת".

גם חבר הכנסת אלעזר שטרן (יש עתיד) הצטרף לברך את ארגוני הרפורמים על ההישג שלהם ברחבת הכותל המערבי. בנאום במליאת הכנסת הוא פנה לראש הממשלה ואמר: "אני חושב שזו בשורה לעם היושב בציון וליהדות התפוצות ואני מקווה שגם בנושא הגיור תדע לפעול כמו שהתחייבת לזרמים האחרים".

בתוך כך, באתר 'חדרי חרדים' פורסם אמש (ד') כי הרב קנייבסקי הורה לרב שמואל רבינוביץ', רב הכותל, להמשיך ולהוועץ בכל העניינים הקשורים לכותל המערבי ברב אביגדור נבנצל, רב העיר העתיקה, לרבות בנושא ההסכם עם הרפורמים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד