בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האם הרג המחבל מוצדק?

בציבור הדתי לא כולם ממהרים להתייצב מאחורי החייל. יש מי שגם גינה אותו

  • י"ז אדר ב תשע"ו - 20:52 27/03/2016
גודל: א א א
בעד ונגד הריגת המחבל - הרב שמואל אליהו והרב אריה שטרן (Boaz Lev- Ari)
בעד ונגד הריגת המחבל - הרב שמואל אליהו והרב אריה שטרן (Boaz Lev- Ari)
סכין במצ"ח - הסיקור המלא בקול היהודי

לצד חברי הכנסת שנראה כי רובם בחרו לפסול את החלטתו של החייל לירות במחבל כל עוד הדבר לא נעשה לצורך הגנה עצמית, נראה כי גם בקרב רבני הציבור הדתי ניטשת מחלוקת על הרג המחבל.

את הדברים החדים ביותר אמר נכון לעכשיו הרב דוד דרוקמן, רב העיר קרית מוצקין. בראיון לרדיו 'קול חי' אמר הרב דרוקמן כי "החייל היה צריך לרוקן עליו מחסנית! אנחנו לא בשוויץ מדובר בנאצים במהדורה ערבית".

הרב דוד דרוקמן (דרך חיים, יצהר)

הרב שמואל אליהו רבה של העיר צפת שבראיון לרדיו 'קול רגע' אמר על המקרה האחרון כי היה "משבח ומהלל את החייל וקורא לסדר את הרמטכ"ל". עוד טען הרב אליהו כי דרוש שינוי מערכתי הכולל בין היתר החלטה "שמחבל שבא לפיגוע לא יוצא חי".

כשנשאל הרב אליהו על כך שהחלטתו של החייל מנוגדת לפקודות השיב כי על כך הוא מדבר והסביר שיש צורך לשנות את הפקודות. לדברי הרב אליהו המערכת שלא מתמודדת עם הטרור מצאה לה קרבן להיטפל אליו.

מנגד, רבה של ירושלים הרב אריה שטרן, טען כי הרג מחבל מנוטרל מנוגד לחוק ולהלכה. בתשובה לכתב אתר 'בחדרי חרדים' אמר הרב שטרן כי על אף שיש להמנע מלדון במקרה הספציפי שהרי איננו בקיאים בפרטיו כראוי, הרי ש"חשוב לציין כי אם המחבל היה בוודאות מנוטרל אז ע"פ ההלכה והחוק אסור לפגוע בו".

יהודה גליק (יהודה פרל)

גם יהודה גליק מפעילי הר הבית גרם להרמת גבה לאחר שכתב בדף הפייסבוק שלו כי "זה שהמחבל בא לחברון על דעת לא לצאת משם בחיים, לא מצדיק את ההתנהגות המזעזעת של החייל". גליק שזוהה עד היום כדמות ימנית יחסית עורר עליו את זעמם של המגיבים, אך בראיון לירון וילנסקי בגל"צ אמר גליק כי הוא דוגל ופועל למען זכויות אדם וגם פועלו בענייני הר הבית נובע מתוך דאגה לזכויות אדם.

יש לציין כי גם בקרב חברי הכנסת יש מי שהצדיק ולו באופן חלקי את מעשה החייל. חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' כתב בדף הפייסבוק שלו כי הוא אמנם מתנגד להרג מחבלים מאחר ומדובר במעשה לא חוקי אך מבחינה מוסרית הוא מאמין כי "מחבל שיוצא לרצוח יהודים הוא אויב ובן מוות ואין שום דבר לא מוסרי בלחסל אותו"

"אני מבקש לעמוד מאחורי הלוחם הזה ומאחורי חבריו ומפקדיו ולהעניק להם את הגיבוי שהם ראויים לו", כתב סמוטריץ'. עוד הוסיף. כי "אני משוכנע שהרוב השפוי בעם מזדהה עם הגיבוי הזה ועומד אף הוא מאחורי הלוחמים".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד