בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

למה התקשורת לא רוצה ערבים?

בבדיקה שנערכה עולה כי לעומת 20% ערבים באוכלסית המדינה, רק 2% מהמרואיינים בישראל הם ערבים. הערכות: מרואיינים ערבים עלולים לפגוע ברייטינג

  • י"ט אדר ב תשע"ו - 22:19 29/03/2016
גודל: א א א

בבדיקה שנערכה על ידי אתר 'העין השביעית' עולה כי על אף טענותיה הרבות של התקשורת על גזענות והפליה כנגד ערבים, נראה שהיא עצמה איננה עומדת בסטנדרטים אותם הציבה לציבור. על פי הבדיקה שנערכה עולה כי על אף שהאזרחים הערבים מהווים 20% מכלל אזרחי המדינה, הרי שמספר המרואיינים הערבים בתקשורת בחודשיים האחרונים עומד על כ-2% בלבד.

הבדיקה נערכה בשיתוף ובמימון עמותת סיכוי, קרן ברל כצנלסון ויחד עם חברת יפעת מחקרי מדיה. כשנכנסים לפרטים הקטנים של המחקר עולה כי תוכניות בשידור הציבורי, הנתונות פחות לשיקולי הרייטינג, נטו לראיין יותר ערבים. כמו כן, תכניות ארוכות יותר נטו גם הן לראיין ערבים, ככל הנראה בעקבות היכולת להכניס את הדובר הערבי בין יותר דוברים יהודים.

עם זאת, ההבדלים בין הערוצים לא היו משמעתיים כל כך כשבמקום הראשון עמד ערוץ 1 עם 2.9% של מרואיינים ערבים ובמקום האחרון עמדה דווקא תחנת גלי צה"ל עם 1.8% מרואיינים ערבים בלבד. ברמת התכניות עומדת במקום הראשון התוכנית 'לונדון את קירשנבאום' עם שיא של 5.3% מרואיינים ערבים.

עורכי הסקר אף מציינים כי גם הערבים שכן עלו לשידור עלו כמעט אך ורק בנושאים בטחוניים ורק מעטים מהם הועלו לשידור כמומחים לתחום מסויים.

לטענת עורכי הסקר הסיבה לאחוז הנמוך של המרואיינים הערבים היא שיקול חברתי וכלכלי. לדבריהם, רוב מוחלט של העיתונאים בישראל הם יהודים. סיבה נוספת שמציגים עורכי המחקר היא אחוז הצופים היהודים שמעדיפים לראות יהודי מאשר ערבי. כך שהעלאת ערבים לשידור עלולה לפגוע ברייטינג של הערוץ.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד