בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הרב אליהו: עדיף לקנות איפה שאין ערבים

ב'תג מאיר' "נחרדו" מדבריו של הרב אליהו שהתפרסמו ב'עולם קטן'

  • כ' סיון תשע"ו - 08:42 26/06/2016
גודל: א א א
הרב שמואל אליהו (יהודה פרל) צילום: יהודה פרל
הרב שמואל אליהו (יהודה פרל) צילום: יהודה פרל

"עדיף לקנות איפה שאין ערבים" - כך השיב רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, לאישה שסיפרה כי בעירה ישנם שני מרכולים, באחד מהם יש פועלים ערבים והשני מעסיק רק יהודים. יחד עם זאת, הרב אליהו הציע לשואלת שלא לקבל את הדבר כאיסור שכן לפעמים קיים קושי רב לקנות בעסק שאינו מעסיק ערבים. הדברים פורסמו במדור 'שו"ת SMS' בעלון השבת 'עולם קטן'.

מי שלא ממש היו מרוצים מהתשובה של הרב אליהו היו אנשי ארגון השמאל הקיצוני 'תג מאיר'. בעמוד הפייסבוק שלהם פורסמה התשובה של הרב אליהו ובצדה דרישה מנציב שירות המדינה ומהיועץ המשפטי לממשלה לטפל בעניין. ב'תג מאיר' הוסיפו: "תארו לעצמכם מנהיג דתי בארה"ב המורה לקהל מאמיניו להעדיף מרכול שלא מעסיק יהודים".

נזכיר כי בעבר הרב שמואל אליהו נחקר בחשד ל"הסתה לגזענות" בעקבות התבטאויות שלו שפורסמו בכלי התקשורת. אחת ההתבטאויות שבגינן הרב נחקר הייתה: "אצל הערבים מדובר בקודים אחרים, בנורמות אלימות שהפכו לאידאולוגיה. כמו שהגניבות החקלאיות אצל הערבים הן אידיאולוגיה. כמו שסחיטת דמי חסות מהמשקים החקלאיים בנגב היא אידיאולוגית". בסופו של דבר החקירה נגד הרב נסגרה והוא לא הועמד לדין.

כמו כן, הרב אליהו פרסם בעבר יחד עם עשרות רבנים נוספים פסק הלכה המורה על איסור להשכיר דירות לערבים ולמי שאינו יהודי, זאת בעקבות ריבוי תושבים ערבים בעיר צפת.

תגובות (10) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד