בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אושר: תקציבים גם ללא לימודי ליבה

במליאת הכנסת אושר החוק שמבטל למעשה את הרפורמה שחוללה הממשלה הקודמת

  • כ"ז תמוז תשע"ו - 09:00 02/08/2016
גודל: א א א
אילוסטרציה (יהודה פרל)
אילוסטרציה (יהודה פרל)

בתום דיון לילי ממושך אשרה הלילה מליאת הכנסת את החוק שיפטור מוסדות חינוך חרדיים מלימודי ליבה. החוק עבר ברוב של 41 תומכים מול 28 מתנגדים.

החוק החדש מבטל למעשה את הרפורמה שחוללה הממשלה הקודמת בה יושם העיקרון שמוסדות חינוך חרדיים יתוקצבו בהתאם למידת לימודי הליבה המתקיימים בהם. כשהצעת החוק נכנסה להליך של קידום, התבטא שר החינוך נפתלי בנט באופן חריף נגדה ואמר "לא יקום ולא יהיה", אך כאמור בלחץ הסיעות החרדיות ובחסות ההסכמים הקואליציוניים עימן החוק עבר.

חבר הכנסת מאיר פורוש נשא נאום במליאת הכנסת: "לפני יותר משבעים שנה, כשאירופה בערה ונחרבה, וגם אישור עלייה היה קשה ליהודי חרדי לקבל בשביל לעלות לארץ, בימים ההם שלא היו אישורים, נתנו אישור אחד לאחד המיוחדים, עבורו ועבור בניו, זה היה הרב מבריסק זצ"ל. הוא עמד בראש הפירמידה של אלה שדגלו ודוגלים בהקפדה מיוחדת, שלא משנים כלום מאז שניתנה התורה בהר סיני. כשהחלו לדון אחר קום המדינה, והכינו את חוק לימוד חובה, היה זה הרב מבריסק שפעל והשיג את סעיף 5 בחוק זה תחת הכותרת פטור, ויהדות התורה מרגישה מחויבת עם זה לבנו, למשפחתו, לבני קהילתו, שיוכלו להמשיך ללמוד במוסדות פטור בלי מעורבות כלשהי".

חברי כנסת מסיעות הקואליציה התבטאו בחריפות נגד החוק החדש ואמרו שהוא פוגע בילדי ישראל.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד