בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מאבק הקהילה הגאה" בכנס של בני עקיבא

באוהל הדיונים שכותרתו "מאבק בשנאת חינם וחינוך לאהבת חינם" נוטלים חלק גם ערבים. יריב אופנהיימר ידבר על חינוך לשלום

  • ז' אב תשע"ו - 15:54 11/08/2016
גודל: א א א

בכיכר רבין בתל אביב נפתח היום (ה') אירוע שנפרש על פני שלושה ימים - פרי מלאכתם של שתי תנועות נוער גדולות: 'הנוער העובד והלומד' ותנועת 'בני עקיבא'.

האירוע כולל הרצאות ופנלים לדיון לקראת צום תשעה באב שיחול ביום ראשון וכותרתו: "מאבק בשנאת חינם וחינוך לאהבת חינם". באתר של 'בני עקיבא' נכתב באריכות על החשיבות של האירוע שתכליתו "מפגש, היכרות, דיבור והקשבה". ב'בני עקיבא' מקווים שאירוע כמו זה המתקיים בימים אלו בכיכר רבין יביא להגשמת נבואת זכריה על הפיכתם של הצומות לימי "ששון ושמחה ומועדים טובים, והאמת והשלום אהבו", כך על פי הנכתב בהזמנה לאירוע באתר האינטרנט.

רוצה להישאר מעודכן? הכותרות החשובות מידי שבוע אצלך במייל!הירשם עכשיו!

ובכן, איזו אחדות עולה על נס באירוע האחדות שהוא רק חלק ממהלך ארוך שנים של מפגש בין תנועת 'בני עקיבא' ו'הנוער העובד והלומד'?

(פייסבוק)

בשעה 16:00 היום יתקיים פאנל בנושא "מאבק כנגד שנאת חינם". שלושה דוברים ישאו דברים במסגרת הפאנל, שניים מהם יציגו מאבקים שמתקיימים כיום במדינה נגד מה שהם מגדירים "שנאת חינם": עמרם אקלום, איש ציבור מהעדה האתיופית, ידבר על מאבק העדה האתיופית בישראל ונתי ויימן, רכזת ב'נוער העובד והלומד' תדבר על מאבקה של "הקהילה הגאה" בישראל. דובר נוסף באירוע הוא מנהל בית הספר הימלפרב בירושלים הרב ירמי סטביסטקי, נושא השיחה שלו הוא "ישראל - בין יהודית לדמוקרטית".

הערב ישא דברים באירוע נתן מאיר, שרעייתו דפנה הי"ד נרצחה בפיגוע חדירה ביישוב עתניאל לפני כחצי שנה. במודעה שהכינו מארגני האירוע לקראתו הם צטטו משפט שנאמר על ידו ביחס לערבים: "אין בנו כעס. אני לא כועס על אף אחד. אנחנו לא מקללים ערבים, אנחנו לא אנשים ששונאים. לא לזה דפנה ואני חינכנו".

(פייסבוק)

דובר נוסף שישא דברים בפני בני הנוער הוא מזכ"ל תנועת 'שלום עכשיו' יריב אופנהיימר. נושא השיחה שלו הוא "חינוך לשלום".

היחס לערבים במסגרת הדיבורים על ה"חינוך לאהבת חינם" יהיה כנראה לא שולי באירוע שכן ההודעה של 'בני עקיבא' נחתמת כך: "לאוהל יגיעו אנשי רוח, פעילים חברתיים ואנשי חינוך שיציגו את שאיפותיהם ביחס לחברה הישראלית. חלקם ינכיחו את הקונפליקטים וחלקם ישברו סטיגמות, נשמע דתיים וחילונים, שמאלנים וימנים, רבנים, חרדים, ערבים וכמובן את פעילי וחניכי התנועות".

לפני חודשים ספורים התעוררה סערה בעקבות דברים נוקבים שהשמיע הרב צפניה דרורי, רב העיר וראש הישיבה בקרית שמונה, נגד השתתפותם של אנשי 'ארגון הנוער הגאה' ב"יום האחדות" לזכרם של שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בגוש עציון הי"ד.

הרב דרורי אמר אז לקול היהודי:זה חילול השם הכי גדול!". הרב דרורי הוסיף: "בחורים טהורים וקדושים מלאי תורה, עם אומץ, עם יכולת, לטשטש אותם עם כל מיני ארגוני סטייה? זה לא יעלה על הדעת. אם יבוא מישהו מהסוטים בלי להתגאות בגאווה שלו אין בעיה אם הוא לא מתסיס אחרים, אבל אם הוא גאה אז הוא בא להתסיס אחרים ואסור לעזור לו".

תגובות (14) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד