בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

גטאס ישתתף בכנס אנטישמי בקנדה

גטאס יספר על חוויות ממשט לעזה ועל קשייהם של נוצרים תחת שלטון ישראלי. ממשלת קנדה ביטלה תמיכתה בכנס בשל תכנים אנטישמיים

  • ז' אב תשע"ו - 13:48 11/08/2016
גודל: א א א
גאטס בהר הבית (צילום מסך מתוך פייסבוק)
גאטס בהר הבית (צילום מסך מתוך פייסבוק)

חבר הכנסת הערבי באסל גטאס צפוי להשתתף כאורח כבוד בכנס אנטישמי בקנדה, שבעקבות לחצים מצד יהודי קנדה ביטלה הממשלה הקנדית את תמיכתה המוצהרת בכנס.

מדובר בכנס השנתי של "הפורום החברתי העולמי", המגדיר את הכנס כ"התכנסות הגדולה בעולם של ארגונים חברתיים במטרה למצוא פתרונות לבעיותינו כיום".

אחד מארבעת הרעיונות אליו מארגני "הפורום" מחויבים הוא "ללא-אפרטהייד", אותו הם תוקפים באמצעות "נקיטת עמדה לשלול את כל האנשים, הארגונים או הפעילויות המקדמות כל סוג של דיכוי, תוך תמיכה ב'פלסטינים' ובכל האנשים הנאבקים למען מתן שוויון זכויות להם ולמען חירותם".

האירוע קודם עם קריקטורה שהזכירה מוטיבים אנטישמיים וצויר עם אדם בעל אף נשרי, זקן וכובע שחור עם מגן דוד האוחז בדוד סם (סימן לארה"ב), ששולט בוואהביזם, הזרם האסלאמי השולט בערב הסעודית. סעייד עלי מוסאבי מהמרכז הדו-קיום לדיאלוג דתי היה אמור לשאת דברים ב"פורום" אךהשיחה של מוסאבי בוטל לאחר המולה תקשורתית בקנדה. מוסאבי פרסם באתר "הפורום" כי הכנס "נכבש על ידי טנקים ישראלים ותקבולי נפט סעודיים".

גטאס צפוי לשאת דברים בשני נושאים: הוא ידבר על חוויותיו מהמשט לעזה שנועד לפרוץ את המצור הישראל על הרצועה. בנוסף, ידון גאטס "בקשיים ובבעיות של נוצרים החיים תחת השלטון הישראלי".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד