בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מסורת ישראל סבא הביאה להישגים"

שיחה עם הרב גדי בן זמרה בעקבות הפרסום על פעילות 'חוש"ן' במשרד החינוך. "אם נזהה השפעה זרה נפסיק להפנות בנות לייעוץ במסגרת משרד החינוך"

  • י"ג אב תשע"ו - 22:12 17/08/2016
גודל: א א א
הרב גדי בן זמרה (יהודה פרל)
הרב גדי בן זמרה (יהודה פרל)


לעמוד הסיקור המלא»»

לאחר חשיפת הבלעדיות שניתנת במשרד החינוך לארגון 'חוש"ן' ול'ארגון הנוער הגאה' להנחיית הצוותים החינוכיים במוסדות החינוך בכל הקשור לנטיות הפוכות, שוחחנו עם הרב גדי בן זמרה, ראש האולפנה במעלה לבונה.

ככל אדם אחר שעוסק בחינוך נוער בגיל ההתבגרות, מכיר הרב גדי את הנושא מקרוב ובשיחה שקיימנו עמו הוא הביע תקווה שלפחות מוסדות החינוך הדתיים יידעו לעמוד כחומה בצורה נוכח הנסיון להחדיר את עולם הערכים של אלו המכונים "הקהילה הגאה" לבני הנוער.

"אני רוצה לקוות שאותם אנשים שאמונים על תחומי הנפש במשרד החינוך ועובדים בחמ"ד יודעים לעשות את ההבחנה הזאת ולעמוד על משמרת העניין הזה, להבחין בזרמים הנראים והלא נראים שמנסים להחדיר ואני מקווה שהם יעמדו הכן בעניין הזה ולא ישטפו באווירה הכללית".

רוצה להישאר מעודכן? הכותרות החשובות מידי שבוע אצלך במייל!הירשם עכשיו!

הרב גדי מספר שנכון לעכשיו גם באולפנה שבראשה הוא עומד נעזרים בשירותי הייעוץ וההכוונה של משרד החינוך כשעולה צורך גם בנושא של נטיות הפוכות, ומכאן ניתן להעריך כי לבני הציבור הדתי לפחות עוד יש יועצים יראי שמים נאמנים במשרד החינוך שאינם פועלים בהכוונת ארגונים של "הקהילה הגאה". יחד עם זאת אומר הרב גדי "אם חלילה אנחנו נזהה השפעה זרה על העניין כמובן שאנחנו לא נפנה בנות למשרד החינוך ונצטרך למצוא אלטרנטיבות לטיפול בבעיות דומות. אני מקווה שלא נצטרך להגיע לזה".

| "הגדרים מביאים לבריאות"

"היהדות מדורי דורות הציבה גבולות בתחום המיני", אומר הרב גדי. "ייתכן מאוד שזה שיש הרבה מעצורים בתרבות היהודית וממנה למדו שאר התרבויות באופן כזה או אחר לתת סייגים בתחום הזה, זה גופא בונה בנפש את ההבחנה הברורה מה נכון וראוי ומה לא. האחוזים הנמוכים שסובלים מהבעיה הזו הם תוצאה של הרבה השקעה תורנית ותרבותית במשך הדורות שעסקו בעידון, בהכוונה ובגבולות. התוצאה היא שהצליחו במידה מרשימה להכניס את התופעה הזו למספרים מאוד שוליים".

"החינוך המתירני פועל בדיוק הפוך - פריצת הגבולות והסייגים וממילא נתינת דרור לכל היצרים ולכל הסטיות. סביר מאוד להניח שתהיה לזה השפעה. אם התופעה הזו תלך ותתרחב והלגיטימציה תלך ותתרחב אנחנו נמצא התרחבות של התופעה הזו בעיקר בגיל הצעיר שאצל האדם מתעוררים העניינים הללו ומכיוון שאין גבולות אז בכל דבר רצוי להתנסות. הבלבול יתרחב ויגדל ובסופו של יום אותם אנשים לא ברורים מבחינה זהותית רק יתאמללו. הכאב, הסבל והייסורים רק ילכו ויתעצמו".

"כשבאים עם אג'נדה שלא נותנת חשיבה אחרת אולי זה נותן פיתרון רגעי לאנשים שסובלים אבל בסופו של דבר אתה מרחיב את הבעיה עוד ועוד. לכן הדרך הנכונה והראויה זה להמשיך לצעוד במסלול שהוא לא רק יהודי, הגם שהידות היא זו שהגדירה מה הן עריות ומהי פריצת גבול, אבל ממנה נמשכו רבות מן התרבויות ונבנתה חברה יחסית עם מעט תחלואים בעניין הזה. במשך דורות רבים התופעות הללו היו שוליות. המגמה היום היא הפוכה וממילא הסיבוכים יגדלו ויתרחבו".

"אנחנו על משמרתנו נעמדה, נשתדל להדוף עד היכן שידינו משגת את החדירה הזו לתחום החינוכי, לבנות חומה בצורה בעניין ולהמשיך במסורת של ישראל סבא מדורי דורות. זו מסורת שיצאה ופשטה מגבול ישראל וחדרה לכל התרבויות המתקדמות וחלילה לנו לפגוע בהישג הזה".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד