בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חיילים יורשו להשתתף במצעד התועבה

בצה"ל עדכנו את הפקודה האוסרת על חיילים להשתתף בהפגנות אבל לאירועים פוליטיים אחרים חיילים לא יוכלו להגיע

  • אורי קירשנבום
  • כ"ה אב תשע"ו - 22:30 29/08/2016
גודל: א א א
ארכיון (דובר צהל)
ארכיון (דובר צהל)

חיילים בשירות סדיר יורשו מעתה להשתתף במצעדי התועבה ברחבי הארץ, זאת על אף שלחיילים אסור להשתתף בכל אירוע בעל אופי פוליטי אף ללא מדים.

צה"ל פרסם הבוקר הודעה לפיה "תוקנה הפקודה המאפשרת הקלות בתנאי השתתפות של חיילים בשירות חובה וקבע (עד דרגת סגן-אלוף) בהפגנות, במחאות ובאירועים ציבוריים ודומיהם. פקודה זו מתירה לחיילים להשתתף באירועים מסוג זה, בלבד שלא ילבשו מדים ושהאירועים לא יהיו בעלי אופי פוליטי או אנטי-צבאי. בנוסף, אסורה השתתפות במחאה אלימה, גם אם אינה בעלת אופי פוליטי, וקיים איסור על חיילים לנאום באירוע ציבורי" - לשון ההודעה.

מבירור שעשינו בקול היהודי עולה כי על פי התיקון לפקודה חיילים יורשו להשתתף במצעדי התועבה, דבר שנאסר עליהם לעשות עד כה.

>לחץ כאן ותישאר מעודכן בכל הכותרות החשובות!<

לפני זמן מה, בתקופת קיום המצעדים בתל אביב ובירושלים, פתחה קבוצה קטנה של חיילים במחאה על כך שנאסר עליהם להשתתף במצעדים. מוביל המחאה עומר נחמני, קצין במילואים, אף הגדיל לעשות ובמאמר שפרסם באתר mako קרא לכאורה לחיילים להפר את הפקודה שהייתה עוד בתוקף. לאחר שדובר צה"ל הבהיר בזמנו שנעשית עבודת מטה שנועדה לשנות את הפקודה, קרא נחמני לכלל כוחות הביטחון להגיע למצעדים כשהם לבושים במדי צה"ל: "אני מזמין את כלל משרתי כוחות הביטחון וההצלה להצטרף אלי ולעוד קצינים ומפקדים, בסדיר ומילואים, ולעזור לצה"ל לשנות את הפקודה המופרכת שלו (אותה הוא מבטיח לשנות כבר מ-2014) ולצעוד על מדים מלאים, לראשונה אי פעם במצעד בישראל, בשבוע הבא ב'מצעד הגאווה' בירושלים. בואו ביחד נראה למדינת ישראל שצה״ל הוא הצבא של כולם וכולן".

יש לציין שגם לפי התיקון לפקודה נאסר על חיילים להשתתף בכל אירוע או הפגנה בעלי אופי פוליטי. כך למשל, חייל שמתגורר ביישוב שעומד בסכנת הריסה לא יכול להשתתף בהפגנה או בכל אירוע כחלק ממאבק נגד ההרס.

פנינו לדובר צה"ל בנסיון להבין מדוע מצעד התועבה אינו נחשב אירוע בעל אופי פוליטי, שכן במצעדים באות לידי ביטוי דרישות להכרה בנישואים חד מיניים ודברים נוספים הנתונים למחלוקות ציבוריות-פוליטיות במדינת ישראל.

מדובר צה"ל נמסר להקול היהודי: "בצה"ל התקיימה עבודת מטה מקיפה וממושכת לבחינת סוגיית השתתפותם של חיילים בהפגנות, מצעדים ומחאות. בסיומה של עבודת המטה נקבע כי חיילים יהיו רשאים להשתתף בהפגנות, תהלוכות ומצעדים ובלבד שאינם בתפקיד, שאינם במדים ושלא יתבטאו באופן ציבורי בנושאים מפלגתיים או מדינתיים".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד