בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

'בתים מבפנים': הסיורים ללא גוון פוליטי?

הסיורים הארכיטקטורים נערכים באתרים נוצריים, 'בבית הפתוח', הדרכות מפי מסתננים, דיון במשרדי 'במקום' על ערבי מזרח ירושלים ועוד. ארגון 'עמק השווה' שותף לפרויקט. "מדובר בארגון השותף להסתה". מהעירייה נמסר: "אין בפרויקט נגיעה פוליטית"

  • מערכת הקול-היהודי
  • י"ט אלול תשע"ו - 16:37 22/09/2016
גודל: א א א
סיור בבניין כלל במסגרת בתים פתוחים (צילום מסך)
סיור בבניין כלל במסגרת בתים פתוחים (צילום מסך)

בפרויקט ארכיטקטורה המתקיים השנה בירושלים, כמו בשנים קודמות, נפתחים בתים ומבנים שונים לציבור, לצורך סיור, דיונים, הדרכה ופעילויות לילדים. מדובר במבנים פרטיים, מבני ציבור וממשל, בתי תפילה וגינות.

במסגרת הפרויקט, אותו הרימה עיריית ירושלים בשיתוף, בין היתר, עם עמותת השמאל הקיצוני 'עמק השווה', יסיירו המשתתפים במקומות שונים, ולצד בתי כנסת, מוזיאונים וכדומה, יסיירו המשתתפים גם באתרים נוצריים רבים כמוהמנזר הפרנציסקני, בית הבישוף, כנסיית עמנואל, גן הקבר ועוד, וכן באתרים מוסלמיים.

יחד עם זאת, יהיו גם סיורים מודרכים ב"בית הפתוח של הקהילה הגאה" בירושלים שם יינתן הסבר היסטורי לחיי בעלי הנטיות ההפוכות והסטיות בירושלים, יתקיים סיור בהדרכת מסתננים אפריקאים על חיי העיר מנקודת מבטם ועוד.

במשרדי עמותת השמאל הקיצוני "במקום" יתקיים דיון על תכנון הבנייה לערביי מזרח ירושלים.

| "עמותה השותפה להסתה לרצח יהודים"

"מדובר בארגון אשר שותף בהסתה לרצח יהודים", כתב מנכ"ל ארגון 'בצלמו' שי גליק לעיריית ירושלים. "כידוע, אחת מהעלילות הגדולות הינה עלילת "אל אקצא". התנועה האיסלמית אשר הוצאה מחוץ לחוק רק בגלל העלילה הזו, והיא מנסה בכל כוחה להתסיס את האווירה בכל דרך". גליק מוסיף ואומר, כי "לאחרונה הוציאה העמותה סרטון מושקע בו היא טוענת שיהודים חופרים מתחת להר הבית ועל המוסלמים להציל ולמנוע את זה כמובן".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לקול היהודי, כי "פרוייקט 'בתים מבפנים' הינו פרויקט אדריכלי בינלאומי אשר פועל במדינות רבות בעולם, כאשר בארץ מפעילים את הפרויקט זכיינים בירושלים ותל אביב. כחלק מהפרויקט נערכים מאות סיורים בבתים בירושלים כאשר הדגש הוא על התחום האדריכלי, ארכיאולוגי ואקדמי וללא תשלום, כדי לחבר את המבקרים למורשת האדריכלית והארכיטקטונית של הבירה".

עוד ביקשו בעירייה לציין, כי "אין בפרויקט נגיעה פוליטית או הזדהות עם אי אלו הלוקחים חלק בפרויקט".

מהמשרד לירושלים ומורשת בראשות השר זאב אלקין נמסר לקול היהודי: "פרוייקט "בתים מבפנים" הינו פרוייקט בינלאומי אשר מופעל על ידי זכיין בירושלים ובתל אביב. על מנת למשוך תיירות לירושלים משתתף המשרד בתקציב השיווק של אירועים בינלאומים כגון אירוע זה. תכני הפרוייקט נקבעים על ידי הזכיין בלבד ואין למשרד ירושלים נגיעה בהם".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד