בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סערה בטקס אופיר: רגב עזבה במחאה

סערה בטקס פרסי הקולנוע הישראלי: השרה רגב מחתה על ביצוע שיר של מחמוד דרוויש איש אש"ף. "אין בי שמץ סבלנות למי שרוצה לחסל את עמי"

  • כ' אלול תשע"ו - 10:24 23/09/2016
גודל: א א א
מחמוד דרוויש ליד ערפאת ()
מחמוד דרוויש ליד ערפאת ()

סערה התחוללה בטקס הענקת פרסי אופיר שהתקיים אתמול (חמישי) כששרת התרבות מירי רגב עזבה את האולם בעת ביצוע קטע שירה של המשורר והיוצר הערבי מחמוד דריווש איש אש"ף.

לאחר מכן הגיבה רגב בפייסבוק וכתבה: "כן, יצאתי באמצע שירו של מחמוד דרוויש בטקס אופיר. יש לי הרבה כבוד וסבלנות לאחר, אבל אין בי שמץ סבלנות לדרוויש ולכל מי שרוצה לחסל את עמי או מדינתי. לא אהיה קהל לשיריו".

בנאומה בסוף הטקס חזרה רגב על ההסבר לעזיבתה וזכתה לשריקות בוז מעורבות במחיאות כפיים רבות מצד הקהל. רגב טענה כי אין לה בעיה עם התחלת השיר אבל היא מתנגדת לסופו שבו הדובר אומר כי הוא אוכל בשר של יהודים.

תיעוד מתוך האולם מראה כי רוב גדול מהקהל נשאר יושב על מקומו ואף מחה כפיים לאות עידוד למרות הקריאות לצאת במחאה על צעדיה של רגב. אחד ממבצעי השיר יצא וצעק: "מי שנשאר כאן הוא אפס". הוא הוצא מהאולם לאחר שניסה להתקרב לשרה רגב.

טקס הענקת הפרסים מתקיים מידי שנה. פרס אופירהואפרסהניתן מדי שנה על ידיהאקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיהעבור יצירה קולנועית מצטיינת. הפרסים מוענקים לפי מספר קטגוריות: הסרט הטוב ביותר, הבימאי הטוב ביותר, השחקנים הראשיים ושחקני המשנה הטובים ביותר, הצילום, התסריט, העריכה, העיצוב האומנותי, עיצוב התלבושות, מוזיקה ופסי קול הטובים ביותר, וכן הליהוק ו והאיפור הטובים ביותר.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד