בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שיר הסתה באירוע תרבות ישראלי

באירוע פרסי אופיר הושמע שירו של משורר ערבי שקיווה להיעלמות מדינת ישראל. השרה רגב מחתה ונתניהו גיבה אותה. "בי שמץ סבלנות לדרוויש ולכל מי שרוצה לחסל את עמי או מדינתי"

  • כ"ב אלול תשע"ו - 09:18 25/09/2016
גודל: א א א
ציוד קיר של דרוויש (udi Steinwell)
ציוד קיר של דרוויש (udi Steinwell)

בסוף השבוע האחרון התקיים טקס פרסי אופיר ובמהלכו עלו לבמה המוזיקאים תאמר נפאר ויוסי צברי וגרמו לסערה, בשעה ששרו את אחד מישריו של המשורר הערבי מחמוד דרוויש "דרשום אני ערבי", בסופו אומר המשורר כי הוא אוכל בשר של יהודים.

"לא אהיה קהל לשיריו של מחמוד דרוויש", אמרה לאחר מכן שרת התרבות והספורט מירי רגב שיצאה מהאולם באותה העת, כמחאה על השיר. "כן, יצאתי באמצע שירו של מחמוד דרוויש בטקס אופיר. יש לי הרבה כבוד וסבלנות לאחר, אבל אין בי שמץ סבלנות לדרוויש ולכל מי שרוצה לחסל את עמי או מדינתי. לא אהיה קהל לשיריו".

במסיבת עיתונאים שנערכה לאחר מכן אמר השרה רגב, כי "אסור שזה יעבור לסדר היום, היתה שם התנהגות שביזתה את החוק ואת התרבות הישראלית. קו אדום ראשון שנחצה הוא שימוש בשיריו של דרוויש, שהוא מנהיג תעשיית השקר הפלסטינית, שמטיף בשיריו להתנגדות לקיום המדינה היהודית. כששרים את שיריו בשילוב מועל יד זה מתקשר עוד יותר להיסטוריה היהודית שלנו. לאיזו דרגה הגענו? למה? בטקס פרסים ממלכתי להשמיע שיר של משורר הקורא להשמדת מדינת ישראל. זה לא מאבק של ימין ושמאל, זאת שמירה על עצם קיומנו כאן", אמרה השרה נחרצות.

עוד הוסיפה רגב ואמרה, כי מגיעות אליה תלונות רבות על כך שקרנות הקולנוע השונים מונעים תקציבים לסרטים שאינם בקו הפוליטי שלהם. כמו כן הוסיפה ואמרה כי מתפקידה הוא לקדם ולהשמיע את הקולות המושתקים והמודרים בחברה הישראלית מכל קצוות הקשת הפוליטית. "חוסר הסבלנות שהתגלה כלפיי בטקס פרסי אופיר, הוא קצה הקרחון של חוסר הסבלנות התמידי של מי שרוממות קבלת האחר בגרונם", אמרה.

במהלך האירוע, ניסה לפרוץ לבמה השחקן רועי אסף במחאה על דבריה של השרה רגב. מיד לאחר מכן קרא למשתתפים לעזוב את האולם במהלך נאומה של שרת התרבות. לאחר מכן, הוגשה כנגדו תלונה במשטרה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התראיין לאחר מכן לוואלה, שם גיבה את השרה רגב ואמר כי היה פועל בדיוק כמוה. "הייתי נוהג בדיוק כפי שנהגה מירי רגב, להעלות את דרוויש שמקונן על הקמת מדינת ישראל בפרס ישראלי רשמי? נו, באמת".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד