בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הקשר שבין הרפורמים לשמאל הקיצוני

האחראים על פרובוקציית הרפורמים ברחבת הכותל – אנשי שמאל קיצוני. "מאבק הרפורמים שזור במאבק נגד צה"ל"

  • א' חשון תשע"ז - 10:25 02/11/2016
גודל: א א א
הכותל המערבי(הלל מאיר, tps) (צילום: הלל מאיר, tps)
הכותל המערבי(הלל מאיר, tps) (צילום: הלל מאיר, tps)

פרובוקציה שעוררו הבוקר (רביעי) אנשי התנועה הרפורמי ונשות הכותל גררה עימות ברחבת הכותל המערבי של הר הבית בירושלים.

נשות הכותל ואנשי התנועה הרפורמית פתחו בצעדה להכנסת שמונה ספרי תורה לרחבה, זאת בניגוד לתקנות המקומות הקדושים. על אף ששוטרים רבים היו באזור, נמנעו אלו מלמנוע את התהלוכה. מתפללים שהגיעו למקום, יחד עם מאבטחים ואנשי הקרן למורשת הכותל, ניסו למנוע את התהלוכה.

הצעדה, שהחלה משער האשפות בעיר העתיקה, נערכה כמחאה על איי יישומה של החלטת הממשלה בנוגע ל'מתווה הכותל', במסגרתה תוכשר רחבה שלישית במקום לבקשת נשות הכותל.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

בארגון ליב"ה חושפים כי מי שעומדים בראש מאבק הרפורמים הם אנשי שמאל קיצוני. "הרבה" עידית לב שתוביל את "התפילה השוויונית" היא מנהלת מחלקה בארגון השמאל הקיצוני רבנים לזכויות אדם אשר פועל ליצירת דה לגיטימציה לישראל ובן השאר היה אחד ממקורותיו של דו"ח גולדסטון. לב עצמה היתה ממובילות הפגנה בלתי חוקית של יהודים וערבים כנגד פעילות צה"ל ברצועת עזה בזמן מבצע צוק איתן.

גם ראש התנועה הרפורמים העולמית ריק ג'ייקובס שהוביל את התפילה הבוקר שותף לאג'נדות שמאל קיצוני ובביקור שערך לאחרונה בישראל השתתף בפעילות של ארגון שמאל קיצוני נוסף – רופאים לזכויות אדם – בכפר ערבי באזור טול כרם ושיבח את פעילות הארגון, אשר בין השאר מלווה ומסייע בעתירות של מחבלים הכלואים בבתי הכלא בישראל. גייקובס אף חבר במועצה הבין לאומית של הקרן החדשה לישראל.

"הרפורמים מבקשים מצד אחד הכרה כזרם לגיטימי ביהדות, ומצד שני פועלים כנגד צה"ל ומדינת ישראל", אומרים בליב"ה. "צריך להבין שהמאבק הרפורמי לשינוי הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה שזור באופן מובהק במאבק בפעולות צה"ל כנגד הטרור, וביצירת דה לגיטימציה לישראל על ידי שיתופי פעולה עם ארגוני החרם וארגונים פלסטינים עויינים, בקרוב נחשוף דו"ח מפורט בסוגייא", אומרים בליב"ה.

"קבוצה קטנה שעושה הכול כדי להגביה את גובה הלהבות ולהפוך את אש המחלוקת לאש תמיד", אמר רב המקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ'. "אנא מכם - הניחו לרחבת התפילה המסורתית. שמרו על כבוד ספר התורה ועל קדושת הכותל".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד