בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

משלוחי הבקר: "ביטול – לא, תקנות – כן"

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון בהצעה לאסור על משלוחי בקר חיים. ארגון חותם בדף עמדה: "מתנגדים להצעת החוק, אך קוראים למשרד החקלאות לתקן תקנות למניעת צער בעלי חיים במשלוחים"

  • יח"צ
  • ג' טבת תשע"ז - 16:00 01/01/2017
גודל: א א א
פרות. ארכיון
פרות. ארכיון

וועדת השרים לענייני חקיקה תדון הבוקר (א') בהצעתה של ח"כ תמר זנדברג (מר"צ) המבקשת לאסור לחלוטין ייבוא משלוחי בקר חי לישראל, וזאת בשל טענות לסבל רב הנגרם לבעלי החיים בהובלה באוניות המסע.

ארגון חותם, הוציא דף עמדה המתנגד להצעת החוק במתכונתה הנוכחית ובמצב הקיים כיום, אך לצד זאת מבקש ממשרד החקלאות להוציא תקנות שימנעו צער בעלי חיים בזמן ההובלה, תקנות שטרם נחקקו.

נציגי ארגון חותם נפגשו לאחרונה עם אחד היבואנים הגדולים בארץ, ונוכחו לדעת כי הטענות הנוגעות להתאכזרות לבעלי החיים במסעות אינן נוגעות לכלל היבואנים, מה שמעלה את הצורך להגברת אכיפה ופיקוח של משרד החקלאות, אך לא מונע את המשך משלוחי הבקר, וזאת משום שביטול המשלוחים צפוי להביא לעלייה במחיר הבשר ופגיעה כלכלית בציבור.

"צער בעליחייםהוא ערך גבוה בהלכה היהודית, אבל מאידך, תפיסת התורה היא שבעלי החייםנוצרו לצורך האדם ולשימושיו. זאת בשתי מגבלות, האחת שמדובר בצורך אמיתי של רוב האוכלוסייה, והשנייה שהפעולה אינה גובלת באכזריות." נכתב בדף העמדה.

לדברי אנשי חותם "הנקודות אותם יש לבחון בשביל להכריע בסוגיה כמו 'איסור משולחיםחייםלשחיטה' הינם – המשמעות הכלכלית של ביטול הייבוא, התחליפים האפשריים, כגון בשר קפוא או מצונן,משלוחיםחייםממדינות קרובות יותר כמו אירופה, או ייבוא במטוסים של עגלים צעירים יותר", כתבו בארגון.

בחותם קוראים למשרד החקלאות להגביר את הפיקוח ולתקן תקנות אשר מחד יבטיחו תנאים נאותים לבעלי החייםומנגד לא יפגעו בייבוא בעלי החיים."כאמור, בפוסקים הוזכר תנאי נוסף ביחס לבעלי החיים, והוא שהפעולה הנעשית לא תגבול באכזריות, לכן על משרד החקלאות לתקן תקנות להובלת בעלי החייםבתנאים נאותים ולהתנות את הובלת בעלי החייםלארץ בתנאים המתאימים." נכתב.

לצד הדברים מגנים ב"חותם" את השיח של רבים מארגוני בעלי החיים ופעילי בעלי חיים אנרכיסטים המשווים את משלוחי הבקר למסעות המוות של הנאצים ומשתמשים חדשות לבקרים בטרמינולוגיה המשווה את תעשיית הבשר, החלב והביצים לשואה. בעבר גינו גם ב'יד ושם' את ההשוואה ואמרו כי היא מביאה לזילות בשואה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד