בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מה מונע מהרבנים לחוות את דעתם?

הרב ברנד תוקף את העיתונאים הנלחמים כנגד עליית יהודים להר הבית

  • כלב אליהו
  • י"ב טבת תשע"ז - 08:40 10/01/2017
גודל: א א א
הרב יצחק ברנד
הרב יצחק ברנד

הרב ברנד כתב השבוע מאמר תגובה לכתבות שפורסמו השבוע על-ידי עיתונאים בשמם של 'רבנים ואישי ציבור' אנונימיים, כנגד קבוצות החרדים שעלו להר הבית בימי חנוכה והתפללו לרפואתם של הרב שטיינמן והרב מוצפי. מאמרו של הרב ברנד פורסם תחת הכותרת "עליונים למעלה ותחתונים למטה" והוא עונה על 14 מטענותיהם של המתנגדים לעלייה להר הבית.

בפתח המאמר, הודף הרב ברנד את הטענה המרכזית המושמעת חדשות לבקרים על-ידי המתנגדים לעלייה להר, טענת "התגרות באומות". לדבריו, טענה כזו המושמעת בעיצומם של ימי החנוכה היא מתמיהה. "למה לא חששו החשמונאים מהחטא הנורא של התגרות באומות? ולא רק שהם חידשו מחדש את עבודת בית המקדש שזה בוודאי גרם להתנגדות מצד היוונים, אלא גם לחמו בפועל נגד היוונים מה שבוודאי גרם להרבה שפיכות דמים. איך לא חששו לפיקוח נפש שדוחה את כל התורה כולה?".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

מסביר הרב ברנד שבזמן שאנו צריכים להחזיק בארץ-ישראל בכלל, ובהר הבית בפרט כדי להכין את השטח, להקים מזבח חדש, ולבנות בית המקדש, ולהדליק את הנרות בבית המקדש, אין חשש של התגרות באומות".

לדברי הרב ברנד, התקפותיהם של העיתונאים השונים כנגד העולים להר, גורמת לכך שרבנים התומכים בעלייה בהר, נמנעים מלפרסם את דעתם. על אף ההתנגדות, דעתו של הרב זלמן נחמיה גולדברג היא שניתן לעלות בצנעה וישנם רבנים נוספים בארץ-ישראל שזוהי דעתם. רק רבני חו"ל כמו הרב משה טנדלר חתנו של בעל ה'אגרות משה', מפרסמים דעתם וגם עולים בפועל.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד