בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השתתפה בכנס וקיבלה את עתירת 'יש דין'

הכנס התקיים שעות לפני מתן פסק הדין המורה על עקירת היישוב עמונה

  • כלב אליהו
  • ד' אדר תשע"ז - 14:59 02/03/2017
גודל: א א א

תלונה שהגיש עו"ד דורון ניר-צבי בשם עמותת 'לביא' לנציב קבילות הציבור על השופטים, השופט (בדימוס) אליעזר ריבלין, מעלה כי נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, ומחליפתה בעתיד השופטת אסתר חיות, נאמו בכנס של 'המרכז לאתיקה בירושלים' הנמצא בשליטתה של רות חשין החברה במועצה הציבורית של ארגון השמאל הקיצוני 'יש דין'.

מהתלונה, שפורסמה בערוץ 20, עולה כי בתאריך כ"ב כסלו בו התקיים דיון על המתווה להעתקת היישוב עמונה לאור עתירת ארגון השמאל 'יש דין', ובו דרש בג"ץ התחייבות לפינוי ברצון, התקיים כנס במרכז לאתיקה בירושלים שבו נאמו שתי השופטות. המרכז לאתיקה הוא גוף מייסודה של הקרן לירושלים ורות חשין – אלמנתו של שופט בית המשפט העליון מישאל חשין, משמשת כנשיאה (בדימוס) של הקרן.

במקביל לפעילותה בקרן לירושלים, רות חשין היא חברה פעילה במועצה הציבורית של 'יש דין'. מפרסומים רשמיים של 'הקרן החדשה לישראל' עולה, כי שמה של חשין מופיע על מסמכים רבים העוסקים בעניינים משפטיים שמפרסם הארגון כגון 'גרירת רגליים והכשרה בדיעבד של בנייה בלתי חוקית בשטחים', 'כישלון אכיפת החוק על אזרחים ישראלים', 'המדיניות השקטה של הכשרת המאחזים', ומסמכים רבים נוספים.

ואולם, התלונה לא מתבססת על קשר אמורפי בין השופטות לרות חשין. לפי התלונה, במהלך הכנס שנערך לזכרו של בעלה, נצפתה חשין משוחחת בלבביות עם שתי השופטות, ובמהלך הכנס שתי השופטות ישבו משני צדדיה ובסמוך אליה, על פי תצלומים שפרסם המרכז האתיקה בירושלים. יתרה מזו, כחודש לפני הכנס, פנתה עמותת 'לביא' א להשופטות בעניין והסבירה את הבעייתיות שבהליכה לכנס.

בתלונה עצמה נטען כי התנהלות השופטות אינה ראויה, מכיוון שעל-פי תקנון האתיקה "ראוי לו לשופט כי ייזהר בקשריו החברתיים וייתן דעתו כיצד עשויות הבריות לפרש הימצאותו בחברת אדם או בחברה מסוימת". לפיכך מבקשת העמותה מנציב התלונות לקבוע כי נפל פגם בהתנהלותן של השופטות נאור וחיות.

מעמותת 'לביא' הפועלת למען מנהל תקין בישראל נמסר, "חברי המועצה הציבורית של ארגון 'יש דין' הינם שותפים בכירים ופעילים בנושאים המשפטיים של ארגון 'יש דין', ומסייעים לארגון 'יש דין' בקשר עם גורמים שונים. גב' רות חשין, רעייתו של השופט מישאל חשין ז"ל שלזכרו נערך האירוע, הינה חברת המועצה הציבורית של ארגון 'יש דין'".

"אנו סבורים שנפל פגם בבחירתן של השופטות נאור וחיות להשתתף באירוע של חברת המועצה הציבורית של ארגון 'יש דין' ביום שבו הן נותנות החלטה בבג"צ עמונה. כפי הידוע ארגון 'יש דין'ניצב מאחורי בג"צ עמונה ומאחורי בקשות שונות שהוגשו במסגרת הליך זה. אנו מצפים מנציב קבילות הציבור לקבוע ללא מורא כי התנהלות זו של השופטות נאור וחיות איננה תקינה".

מדוברות בתי המשפט נמסר בתגובה: "לנשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור, ולשופטת בית המשפט העליון אסתר חיות, לא ידוע על תלונה שהוגשה לנציב תלונות הציבור על שופטים. ככל שתיעשה אליהן פניה בעניין על ידי הנציב הן ישיבו לו במישרין".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד