בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שר הביטחון מצטרף למתקפה החריפה על הרב לוינשטיין

בעקבות דברי הרב כנגד שירות נשים בצה"ל, נשמעו תגובות קשות במערכת הפוליטית

  • י"א אדר תשע"ז - 14:00 09/03/2017
גודל: א א א

שר הביטחון אביגדור ליברמן הצטרף למתקפה על הרב יגאל לוינשטיין, ושיגר הודעה ממקום ביקורו בארצות-הברית, שבה הוא אומר כי הוא יבחן את 'כשירותו' של הרב לוינשטיין לעמוד בראש המכינה הקדם-צבאית 'בני-דוד' בעלי, ולהכין צעירים לשירות בצה"ל.

בהודעתו של ליברמן נאמר, "מאז הקמת המדינה, נשים שירתו בצה"ל ותרמו תרומה עצומה לביטחון ישראל. ההשתלחות של הרב לוינשטיין היא לא רק פגיעה בנשים בישראל, אלא פגיעה בצה"ל, במורשת של צה"ל, ובערכים הבסיסיים של מדינת ישראל. כשאחזור לארץ מהביקור בוושינגטון, נשקול מחדש את מעמדו של הרב לוינשטיין, והכשירות שלו להכין צעירים לשירות בצה"ל".

דברי הרב לוינשטיין שחוללו את הסערה נאמרו במהלך שיעור שנשא במכינה הקדם-צבאית 'עצם'. בשיעורו התייחס הרב למספר סוגיות העומדות על הפרק, אך תקף באופן ישיר את מגמת ה'פלורליזם' המתקבעת בצבא, ובפרט את גיוסן והתגייסותן של בנות רבות בקרב 'הציונות הדתית' לשירות צבאי.

הרב סיפר בשיעורו על קצין בצה"ל שבא אליו וסיפר לו כי הוא פגש קצינה בצבא וכי הם מעוניינים להתחתן. אך הקצינה הבהירה לו כי היא מתכוונת להישאר בתפקיד מ"פ בצבא ולכן היא תחזור הביתה בכל סוף שבוע שני. הרב לוינשטיין אמר, "זה שייך לבית המשוגעים. זו ילדה דתית. שיגעו לנו את הילדות. מגייסים לנו אותן לצבא, הן נכנסות יהודיות, ולא יהיו יהודיות בקצה. לא במובן הגנטי כמובן, כל מערכת הערכים שלהן תשתבש: בית, קריירה. ישגעו את כולן".

דברי הרב פורסמו, והמערכת הפוליטית החלה במתקפה. הראשון היה ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) שהשווה את הרב לוינשטיין לארגון 'שוברים שתיקה' וטען כי יש לפעול כנגד כל מי 'שמסית' כנגד צה"ל. ח"כ רחל עזריה (כולנו) אמרה כי "זהו קרב המאסף של גורמים חרד"לים שמנסים למנוע מנשים דתיות להתגייס".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לדבריו של הרב לוינשטיין במרומז: "הלוחמות העבריות מאז יעל ודבורה, חנה סנש, לוחמות פלמ"ח, אצ"ל ולח"י והיום לוחמות צה"ל, מג"ב, והשוטרות הגיבורות ברחובות ירושלים, נוטלות חלק פעיל בביטחון ישראל כחלק ממערך הביטחון של ההגנה על האומה ואנו גאים על כך".

הרב אליעזר קשתיאל, חברו של הרב לוינשטיין וראש הישיבה לבוגרי צבא בעלי, התראיין הבוקר לגלי-צה"ל ואמר "כשבחורה צריכה לחיות עם בחורים בתנאי שדה, ואנחנו יודעים מה זה תנאים של חודשים של שטח. אין מה לעשות השטח הקרבי הוא שטח גברי מאוד. גברי זה לא משרד, זה לא גלי צה"ל, זה לא מודיעין".

"יותר נכון שתהיה גם בשירות הצבאי, גם בגלי צה"ל איזושהי הפרדה, אבל אני לא חושב שזה הנושא הבוער. כי החיילים שלנו עיקר ההתמודדות שלהם היא בתנאי השטח בשדה. עכשיו שני חיילים, שניהם מועמדים לגיוס, וויתרו על הליכה לקורס כי הם לא יכולים..... בתקופה האחרונה פתאום יש גל חדש ששוטף את הארץ שזה חיוני וקריטי (שירות נשים כ.א). זה לא חיוני, זה לא קריטי. צה"ל יודע להתמודד בלי לוחמות בתותחנים ובשריון ובחובלים".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד