בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לבטל את הקצאת המבנה לפעילות שמאל קיצוני"

הדרישה הופנתה לעיריית באר שבע המקצה מבנה לטובת 'פורום דו קיום בנגב'

  • כ"ב אדר תשע"ז - 14:00 20/03/2017
גודל: א א א

לפני יותר משנה, הסכימה עיריית באר-שבע להעמיד מקלט ציבורי בעיר לרשותה של עמותת 'פורום דו-קיום בנגב לשוויון אזרחי', ללא תמורה כספית. העמדת המקלט הוגדרה כשכירות ללא תמורה והתנאי לכך כי העמותה תקיים במקום 'פעילות קהילתית' בלבד. כמו כן הותנה כי העמותה אינה יכולה להעביר את הבנה לרשות או לשימוש של גוף אחר.

מבט ראשון על הדברים לא מצביע על בעייתיות כלשהי. מה רע בעמותה הפועלת למען הקהילה ומקיימת 'פעילות קהילתית'?! אך מסתבר שהפעילות הקהילתית שאליה התכוונה העמותה כוללת למשל קיום אירוע הקורא לסרבנות בצה"ל שהתקיים על-ידי ארגון 'יש גבול', או אירועים שהיוו חלק ממאבק בהריסת הבתים הבלתי חוקיים ב'אום אל חיראן'.

מסיבות אלו, פנה ארגון 'בצלמו' באמצעות עו"ד בן-ציון אדורם אל היועץ המשפטי של עיריית באר-שבע עו"ד חיים טורקל ובו הוא מפרט את אופי השימוש והפעילות הקהילתית המתבצעת במקום. בסיכום מכתבו כותב עו"ד אדורם, "פעילות הפורום במקלט, כפי שבוצעה עד עכשיו, הינה הפרה יסודית של סעיפים רבים ושונים בהסכם הרשות שהוזכר לעיל, הפרות שאינן אקראיות אלא מבטאות זלזול עמוק בהסכם – זלזול כה עמוק ויסודי, עד שהינו מעלה חשש שכבר מלכתחילה הפורם מעולם לא התכוון למלא את התחייבויותיו החוזיות".

"ומכיוון שעל פי ההסכם, במקרה של הפרה יסודית, העירייה רשאית לבטלו לאלתר, אני פונה אליך בשם מרשתי ומבקש כי תפעיל סמכותך הנתונה לך במסגרת תפקידך ועל-פי חובתך לתושבי באר-שבע, ותודיע לפורום על ביטול ההסכם עקב הפרתו היסודית".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד