בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מאמר אנטישמי בעיתון הארץ עורר סערה

כששר הבטחון והנשיא ריבלין גינו כותב בעיתון 'הארץ'. טור אנטישמי בעיתון 'הארץ' מעורר סערה במערכת הפוליטית והציבורית בישראל

  • כלב אליהו
  • י"ז ניסן תשע"ז - 16:42 13/04/2017
גודל: א א א

טור אנטישמי שפורסם בעיתון 'הארץ' על ידי יוסי קליין עורר סערה כאשר הסביר כי הציבור הדתי-לאומי מסוכן למדינת ישראל יותר ממחבלים, וכמעט כל רעה חולה תלויה בהם: "מה הם רוצים? להשתלט על המדינה ולנקות אותה מערבים. אם תשאלו הם יכחישו. הם יודעים שמוקדם מדי להיות כה גלויים", מאבחן קליין וממשיך במסע הכפשות שנראה כי היה יכול להתחרות בעיתונים אחרים, בזמנים אחרים.

כמובן שהכול מתחיל בתווית האליטיסטית שקליין מדביק להם: "הם קוראים לעצמם בשם 'ציונות דתית', נוטפי שמן זך, סוכר ודבש. זה השכפ"ץ שלהם. בחסותו הם עושים מעשים מגונים כשעיניהם מתגלגלות השמימה. הם ממוקדים — רק השתלטות וסילוק מעניינים אותם. תגידו להם "פערים חברתיים", והם יפהקו, דברו אתם על מצוקת דיור, והם יגחכו. מצוקת דיור? לא אצלם. הם לא יקראו לחסרי דיור לגור בבתים היפים שבנו בחצי חינם. הם לא רוצים אותם שם. הם האליטה, ואליטה לא רוצה שכנים כאלה לידה. האליטה השתנתה, אבל לא השיטה: אשכנזים למעלה, מזרחים למטה. הם לא יתערבבו עם מזרחים. לא בטוח שאשתו של סמוטריץ' תסכים ללדת לידם".

לא נפרט כאן את כל פניניו של הכותב, אך נגיע רק אל מסקנתו על הדיאלוג בינו לבינם, וכך הוא כותב: "האם יש טעם לדיאלוג? לא. כבר מאוחר מדי. זה היה אפשרי, לו הייתה הלאומיות שלהם נפרדת מהיהדות שלהם. עכשיו זה בלתי אפשרי. הן שלובות, מפותלות ומותכות אצלם זו לתוך זו. לאומיות היא אוניברסלית, יהדות היא אתנית. עם הלאומיות שלהם עוד אפשר להתווכח, ליהדות, מבחינתם, יש רק גרסה אחת: שלהם. היהדות שלהם מבטלת את כל האחרות, גם את שלי. מי עשוי לגשר מעל התהום הפעורה בינינו? רק הטילים, שיריצו אותנו קודם אל המקלטים ואחר כך אל טקסי הזיכרון". במאמרו אמר קליין על בני הציונות הדתית כי הם "מסוכנים יותר מהחיזבאללה, יותר מנהגים דורסים וילדות עם מספריים".

| גינוי למאמר בעיתון הארץ

הטור עורר סערה במערכת הפוליטית. ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם בעמוד הפייסבוק שלו את התגובה הבאה, "המאמר ב'הארץ' מביש והזוי. הם איבדו את זה לגמרי. הציבור הדתי לאומי הוא מלח הארץ, בניו ובנותיו משרתים בצה"ל ובשירות הלאומי למען מדינת ישראל וביטחון ישראל. אני גאה בהם כמו רוב אזרחי המדינה, 'הארץ' צריך להתנצל".

פנייתו של ח"כ לשעבר ד"ר מיכאל בן ארי לשר הביטחון אביגדור ליברמן, בדרישה להפסיק את המנויים לעיתון 'הארץ' בבסיסי צה"ל, הובילה אותו לפרסם את התגובה הבאה ״אני קורא לכל אזרחי ישראל להפסיק לרכוש ולהפסיק לקרוא את עיתון הארץ באופן מידי".

"עיתון 'הארץ' הפך כבר מזמן לפלטפורמה הנותנת ביטוי נרחב לעמדותיהם של שונאי ישראל, אך פרסום מאמרו של יוסי קליין, עיתונאי מתוסכל וחסר-חשיבות שנכשל גם כעורך, חצה את כל הקווים האדומים. קליין משתלח בבוטות ומסית נגד הציבור הדתי-לאומי, ציבור נהדר ומשובח שתורם לחוסנה ולביטחונה של מדינת ישראל יותר ממה שקליין וחבריו ב'הארץ' יתרמו אי-פעם. העובדה שמערכת הארץ החליטה לפרסם את המאמר מוכיחה כי העיתון איבד כל כיוון וכי שנאתם העצמית של אנשי הארץ כלפי כל-דבר ישראלי ויהודי העבירה אותם על דעתם לחלוטין".

גם יו"ר מפלגת 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד פרסם תגובה שבה נכתב "רועי קליין ז"ל מסוכן?, אלעזר שטרן ועליזה לביא מסוכנים יותר מהחיזבאללה? הרב שי פירון מסוכן יותר מתאונות הדרכים? ועמנואל מורנו ז"ל, גיבור ישראל, גם אצלו 'השקר הוא דרך חיים'? מה שפורסם ב'הארץ' נגד הציונות הדתית הוא טקסט אנטישמי צרוף", סיכם לפיד. גם נשיא המדינה ריבלין יצא נגד המאמר.

קליין מצידו סרב להתנצל על דבריו. גם יו"ר העיתון סרב להתנצל ואף ניסה להסביר את המאמר."משטר האפרטהייד בשטחים מסכן את ישראל יותר מחיזבאללה", אמר עמוס שוקן.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד