בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"חוששים שהתחקירן ידיח נערים תמימים"

תדהמה ציבורית רחבה לאחר פרסום הקול היהודי על שיטת העבודה של תחקירן 'אולפן שישי'. תזכורת קצרה: הראיון המפוברק של עופר חדד עם "בכיר לשעבר בנוער הגבעות"

  • ה' שבט תשע"ו - 13:04 15/01/2016
גודל: א א א
'בכיר בנוער הגבעות' מתראיין לעופר חדד (צילום מסך)
'בכיר בנוער הגבעות' מתראיין לעופר חדד (צילום מסך)

חשיפת הקול היהודי אמש (ה') אודות תחקירן'אולפן שישי' של ערוץ 2 שהתחזה לקרוב משפחה של מליונר אמריקאי וניסה להדיח פעילים בשומרון למעשים בלתי-חוקיים, הכתה גלים.

ביקורת חריפה נשמעה מגורמים שונים נגד שיטת העבודה של 'אולפן שישי' שלטענת רבים חצתה את הגבול במטרה להכפיש ציבור גדול מקרב המתיישבים.

מנחם בן שחר, תושב גבעת רונן ופעיל מוכר באזור גב ההר, הוא האדם אליו פנה תחקירן התוכנית, עומרי, וניסה לשדל אותו להקים מאחז לא חוקי לעילוי נשמת סב המשפחה. בהמשך, ניסה עומרי התחקירן "לנצל" את קשריו עם מנחם ולהגיע דרכו לרב מהאזור בנסיון להוציא ממנו "חומרים בעייתיים".

בשיחה לקול היהודי אמר בן שחר כי גורמים רבים פנו אליו לאחר חשיפת הפרשה ובקשו ממנו להגיש תלונה במשטרה נגד התחקירן, מחשש שזה ממשיך בפועלו ועלול להדיח נערים תמימים לבצע פעולות בלתי חוקיות.

"התחושה היא שאחרי התחקיר על עזרא נאווי וחביריו מהשמאל הקיצוני, גורמים שונים רוצים 'לשתול' אנשים בתוך ציבור המתיישבים בגבעות ולנסות להכפיש אותם במטרה להשקיט את הביקורת נגד ארגוני השמאל. לכן פנו אליי אנשים רבים ובקשו שנמצה את הסיפור הזה עד תומו בשביל שלא יישנו מקרים כאלה אצל נערים צעירים שאינם 'מחוספסים' מספיק", אמר בן שחר.

אנו בקול היהודינפרסם בימים הקרובים סרטונים והקלטות שהגיעו לידינו המתעדים את השיחות בין עומרי התחקירן לבין בן שחר וכן שיחה ארוכה של עומרי עם "הרב" שפורס בפניו כמה מקורות תלמודיים ובסוף מציע לו לקרוא למאחז שיקים 'אולפן שישי' על שם דודו אמנון אברמוביץ'...

| מעלה זכרונות מפעם...

בינתיים, נזכרנו בדברים ישנים יותר: לפני חודשים ספורים שודרה ב'אולפן שישי' כתבתו של עופר חדד המספקת, כביכול, "הצצה" לנוער הגבעות ולתופעת "תג מחיר".

בכתבה, מקיים חדד ראיון עם "בכיר בנוער הגבעות לשעבר" שמספר על הקיצוניות שמאפיינת את הנוער הזה. מאוחר יותר, נחשף ב'וואלה' כי המרואיין עלום השם שדמותו מוחשכת בראיון הוא לא אחר מאשר תחקירן של חברת החדשות. למרבה האירוניה, גם שמו של אותו תחקירן הוא עומרי.

חדד המבוהל מיהר לפרסם תגובה בפייסבוק שלו שהראיון אותנטי לחלוטין והצילומים המוסרטים הם רק אילוסטרציה שנועדה לשמור על זהותו של המרואיין מפני "גורמים מסוכנים" בגבעות.

בקול היהודי לא התאפקנו אז והכנו מערכון סאטירי המספק "הצצה" בלעדית למערכת החדשות של ערוץ 2...

יהיה אשר יהיה, ערוץ 2, ובמיוחד 'אולפן שישי', מספקים לנו כבר פעם שנייה לפחות, "הצצה בלעדית" לשיטות העבודה שלהם בנסיון להכפיש את ציבור המתיישבים בגבעות.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד