בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"תנו מענה הולם למשפחות המגורשים"

מועצת חוף אשקלון עתרה לבג"ץ, בדרישה להבאת משפחות המגורשים לבתי קבע. לטענת המועצה, בעוד שהמדינה התחייבה למתן מענה בארבע שנים, היום ישנן עוד כ-250 משפחות בקראווילות

  • ז' שבט תשע"ו - 14:40 17/01/2016
גודל: א א א
קראווילות בניצן (A&D)
קראווילות בניצן (A&D)

המועצה האזורית חוף אשקלון הגישה היום עתירה לבג"ץ כנגד התנהלות המדינה למגורשי גוש קטיף. לטענת המועצה, בעוד שהמדינה התחייבה כי בתוך ארבע שנים יגיע אחרון המגורשים אל בית הקבע שלו, כיום מתגוררות באתר הקראווילות בניצן כ-250 משפחות.

במועצה טוענים כי למעלה מחמשים אחוז ממגורשי גוש קטיף נקלטו על ידי המועצה. בעוד שכ-550 מהמשפחות כבר בנו את בתי הקבע שלהן בממועצה, 250 משפחות עדיין נמצאות במבנים זמניים.

"מדינת ישראל לא עמדה בהתחייבויותיה להביא את אחרון המפונים, תוך ארבע שנים, לבית הקבע", אומר ראש המועצה האזורית חוף אשקלון יאיר פרג'ון, "מאחר והממשלה לא מבצעת מעקב על החלטותיה ותכנית סגירת אתר הקרווילות נמשכת על פני יותר מעשור, בימים אלו החלטנו לעתור לבג"צ בנושא. זו הדרך היחידה להניע את המדינה לפעולה דרסטית".

למעשה, מדובר בחידוש של עתירה תלויה ועומדת שהוגשה עוד בתקופת הגירוש. בעת בניית אתר הקרווילות בניצן, עתרו תושבי ניצן הוותיקה נגד הפטור מהיתר שנתנה המדינה לעצמה עבור האתר הזמני. לבסוף הוסכם על מתווה שאושר בבג"צ לפיו תוך ארבע שנים יפונה האתר הזמני.

פרג'ון מציין כי בכוונתו לחייב את המדינה לסיים את פינוי האתר על פי לוח זמנים ריאלי. "הסאגה הזו צריכה להסתיים ואם הממשלה לא מביאה עצמה לעשות כן, אנו נעמוד על המשמר לביצוע מיידי. אי אפשר להשאיר מאות משפחות בתחושת פליטים בארצם. השיקום החברתי לעולם לא יסתיים, כל זמן שהתושבים לא יסתדרו בבית הקבע'', ציין פרג'ון.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד