בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פרופסורים מבקרים בגבעות: "כשמגיעים, זה נראה אחרת"

לאחר המתקפות האחרונות, הגיעו חברי המועצה האקדמית למדיניות לאומית, לסיור בגבעות. "כשנפגשים פנים אל פנים ומדברים, כל המחיצות יורדות"

  • טוביה אריאל
  • י"ח אדר תשע"ו - 22:00 27/02/2016
גודל: א א א
סיור הפרופסורים בגבעות בנימין (דר משה גולדברג)
סיור הפרופסורים בגבעות בנימין (דר משה גולדברג)

חברי המועצה האקדמית למדיניות לאומית - פורום שהתחיל כפורום אקדמי והתרחב לתחומים נוספים, החליטו לצאת לסיור במספר גבעות בשומרון ובנימין ובישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר, בכדי לקבל רושם ישיר ובלתי אמצעי על הקבוצה המכונה 'נערי הגבעות' ו'הימין הקיצוני'. פרופסור נאוה טבגר סיפרה לקול היהודי על הרשמים שלה מהסיור.

"כידוע בזמן האחרון ישנה התקפה תקשורתית מכוונת שנועדה להשחיר את פני נוער הגבעות" פותחת טבגר ומסבירה על המניעים שהובילו את הסיור. "אנחנו רצינו לראות אותם מקרוב ולהתרשם במו עינינו ובמו אזניניו. לראות את האנשים, איך הם חיים ולדבר איתם, לשאול אותם שאלות שאולי מטרידות אותנו".

עוד בסיקור המיוחדהצצה אל הנוער בגבעות:
החיים במאחז הבלאדים
"הם נלחמים בחזון, לא במעשים"
"חבר'ה טובים, אחראים ובוגרים"

"פגשו אותנו לא דרך המסננים של התקשורת". שניימן שמח בביקור בשומרון (דר משה גולדברג)

טבגר מציינת שהמניע הפרקטי האחרון לסיור היו העינויים שעברו הנערים שנחקרו בשב"כ. "כששמענו שבמדינת ישראל מענים נערים יהודים החלטנו שאנחנו חייבים לצאת ולראות את האנשים שמישהו החליט שצריך לרדוף עד כדי כך".

"ההתרשמות עברה את כל הציפיות. לא כולנו הגענו מאותה נקודת התחלה אבל אפילו אני, שמראש חשבתי שמדובר בבחורים טובים, התפעלתי מהמציאות שעברה את כל הציפיות" הוסיפה טבגר. "אנשים הכי טובים שאפשר לפגוש היום במדינה, אידיאליסתים פטריוטים, מסתפקים במועט".

"הבחורים לא מבקשים מהמדינה אפילו אגורה, הם חיים מעמל ידיהם וממש מקומם לראות את הרדיפות של השלטונות. פגשנו בחור רועה צאן שמגדל עדר כבשים אותו הוא קנה בכספו. יום אחד המדינה החרימה לו את העדר בברוטאליות תוך גרימת נזק לעדר כשחלק מהכבשים מתו בהובלה. כמובן שבסוף העדר הוחזר לאחר שהתברר שאין הצדקה להחרמה. החזרת העדר שהוחרם התבצעה כמובן על חשבונו של הרועה. על תשלום הנזקים שנגרמו לו, לא היה מה לדבר כמובן".

"הבחורים שקטים מנומסים, הייתי אומרת אפילו עדינים. כל התיאורים ששמענו על אנשים אלימם, אגרסיבים ופנאטים לא פגשנו בסיור".

"כל התיאורים ששמענו על אנשים אגרסיביים, לא שמענו בסיור". הפרופסורים בבנימין (ד"ר משה גולדברג)

אחד הפעילים בגבעת 'קומי אורי' בשומרון, ישי שיינמן סיפר לקול היהודי על רשמיו מסיור הפרופסורים שהגיע לביתו. "שמחנו לראות אנשים שאכפת להם מארץ ישראל שבאים לחזק אותנו להמשיך הלאה. זה כיף לראות שאתה לא לבד, זה נותן הרבה כח. נחמד לראות שיש אנשים שבאים לשמע מה קורה באמת בלי המסננים של התקשורת. לדבר איתנו פנים אל פנים".

"היה נחמד לראות שיש אנשים גם במקומות אחרים, שאוהבים את הארץ. כעקרון אני לא מאמין בלדבר עם אנשים שבאים בשיל לקנטר, לא יצא מזה כלום. הם לא באמת רוצים להקשיב ונוצר שיח אילמים, אבל הפעם אנשים באמת רצו לדבר".

נריה בן פזי, מבגבעת 'הבלאדים' בבנימין, מספר כי בשיחה עם המבקרים התברר לו שאחדים מהם גידלו בקיבוץ עין חרוד את הסבתות של הכבשים אותם הוא מגדל, לאחר שרכש אותם מהקיבוץ. בן פזי שאל אותם כיצד מי שהיה פעם 'קיבצניק' בעין חרוד משתתף בסיור בגבעות? השיבו הפרופסורים כי "כשחושבים - משנים את הדעות".

"כשמדברים, כל המחיצות יורדות". הביקור בישיבת עוד יוסף חי (ד"ר משה גולדברג)

לסיום הוסיף הרב שי דאום, מישיבת עוד יוסף חי, כי "בביקור הזה ראינו שוב, שכל מה שהשלטונות והתקשורת רוצים, זה בעיקר לגרום להפרדה בין יהודים, אבל אם מדברים, כל המחיצות יורדות", אומר הרב דאום. "זה מועיל ליהודים, לאחדות. עצם זה שבאו, נפגשו פנים בפנים, העלו שאלות ודנו, זה גרם לקירוב ולמחשבה".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד