בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ביטולים נוספים לכניסה ליריחו

האם קיימת מדיניות חדש ומחמירה בנוגע לכניסות לבתי הכנסת העתיקים? לטענת ארנה קובוס נאמר לה כי ישנן הוראות חדשות מאלוף הפיקוד, בדובר צה"ל מכחישים

  • י"ד אייר תשע"ו - 21:00 22/05/2016
גודל: א א א
יהודים במהלך כניסה לשלום על ישראל ()
יהודים במהלך כניסה לשלום על ישראל ()

קשיחות צה"ל בנוגע לכניסות מבקרים יהודים לבתי הכנסת העתיקים ביריחו ממשיכה. היום (ראשון) קיבלה ארנה קובוס תשובה שלילית בנוגע לשתי כניסות לעיר.

האחת, תוכננה למחר, יום שני, והתבטלה כאמור בידי צה"ל. ביום שישי האחרון הודיעו בצה"ל לקובוס כי תתאפשר כניסה לעיר, אך עליה להגדיל את מספר המשתתפים על מנת שאכן תאושר הכניסה. קובוס הגדילה את המשתתפים, אך היום התקבלה תשובה שלילית ובה נאמר כי לא תעזור הוספת אנשים והגדלת הקבוצה.

בית הכנסת העתיק ביריחו

לאחרונה הקשו בצה"ל את האישורים לכניסות, ובפעם האחרונה נכנסו לבתי הכנסת העתיקים בעיר מבקרים רק לאחר בדיקה דקדקנית של תעודות הזהות של המבקרים, נוהל חריג וחדש.

יצוין כי כניסה זו התאפשרה רק לאחר פנייה שלהקול היהודי לדובר צה"ל לאחר שהתקבלה תשובה שלילית. ביקור נוסף שצפוי היה להתקיים ביום ראשון יחד עם חמישים תלמידי מכינה התבטל גם הוא.

בשיחה עם הקול היהודי אמרה ארנה קובוס כיקצין הגמ"ר באזור יריחו אמר לה כי בשל הנחיות חדשות מסביבתו של אלוף פיקוד מרכז, רוני נומה, מדיניות הכניסות תוקשח והיא תיאלץ לספק אישורים נוספים בכדי לקיים כניסות.

בלשכת דובר צה"ל הכחישו כי ישנו שינוי בנהלים ומסרו לקול היהודי: "צה"ל פועל בכל מקום שנדרש על מנת להבטיח את משימת הביטחון. הכניסות לשטחי A נבחנות בהתאם להערכת המצב. אין שינוי במדיניות הכניסה לאתרי הקודש בשטחי A".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד