בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"האחריות הלאומית היא להעביר את חוק ההסדרה"

השר אריאל נשא דברים באירוע לציון 11 שנים לגירוש

  • יח"צ
  • ד' אב תשע"ו - 15:29 08/08/2016
גודל: א א א
אורי אריאל באירוע (מרים צחי) (מרים צחי)
אורי אריאל באירוע (מרים צחי) (מרים צחי)

שר החקלאות אורי אריאל השתתף היום (שני) בכנס "מרכז קטיף" לציון 11 שנה להתנתקות שהתקיים בישוב ניצן. בכנס אמר השר אריאל: "תושבי גוש קטיף לימדו אותנו ועדיין מלמדים אותנו מהי אחריות לאומית. החיבור לחברה הישראלית על כל מרכיביה, כפי שעשיתם את זה בגוש קטיף וכפי שאתם עושים זאת כיום, זו אחריות לאומית. תושבי הגוש לוקחים אחריות על החברה והם מרגישים שהם צריכים לעשות עוד צעד ועוד צעד מעבר לאני העצמי ומעבר לאני הקהילתי והישובי. כולנו מבינים שהתשובה היא בנטיעה והתשובה הציונית היא בבניה".

עוד אמר אריאל "אחריות לאומית היא אחרי שמגרשים את האנשים הנפלאים האלה, זה ללכת וליישב את הארץ לאורכה ולרוחבה. הולכים ליישב את חלוצה, רמת הגולן, אריאל, משכיות ועוד ועוד - זו אחריות לאומית. למעשה זו המשכה של האחריות הלאומית מגוש קטיף".

באשר לחלקם של המפנים ולאיומים וההפחדות על האלימות שתתפתח במהלך הפינוי אמר השר אריאל: "בניגוד למה שאמרו גורמים כאלו ואחרים, בגירוש לא נפצע אף לא אחד מכוחות הביטחון. ואגיד לכם גם מה ההיפך מאחריות לאומית. לעשות לוחמה פסיכולוגית על האנשים הנפלאים האלה - מתיישבי הגוש - כאילו הם אנשים נצלנים, זו לא אחריות לאומית. לקבל החלטה לגרש 8,000 איש מבתיהם בגלל שיקולים זרים לחלוטין, שבניהם לציונות אין ולא כלום - זו לא אחריות לאומית".

כשר הממונה על הטיפול במפוני גוש קטיף אמר אריאל "אנחנו בממשלה מחויבים למגורשים ואנחנו ממשיכים כל העת לפעול ליישב את כולם בבתי הקבע ובקהילות הקבע".

בנוגע לדיווחים על החלטת היועמ"ש מנדלבליט לגבי הסדרת עמונה: "האחריות הלאומית היא להעביר בכנסת את חוק ההסדרה ולהסדיר את עמונה וההתיישבות ולא לחפש כל פעם פתרון נקודתי. זו אחריות לאומית לא לגרש את אנשי עמונה פעם נוספת. היינו בסרט האימים הזה שנה לאחר גירוש גוש קטיף. המתיישבים התנהגו מאה אחוז באחריות. לא הרימו את ידם על חיילים למרות שניסו לתפור טענות כאלו ואחרים. אבל פינו למעלה מ200 איש לבית החולים. בשם מי? בשם מי שלא היתה לו אחריות לאומית"

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד