בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תשעה באב: 400 יהודים בהר הבית

המשטרה אפשרה כניסת שתי קבוצות במקביל, אך בארגוני המקדש מביעים מורת רוח מצמצום שעות הכניסה וחוסר הנחישות כלפי המתפרעים הערבים. למעלה מעשרה יהודים עוכבו ונעצרו

  • י"א אב תשע"ו - 09:40 15/08/2016
גודל: א א א
מבקרים יהודים בהר הבית בתשעה באב
מבקרים יהודים בהר הבית בתשעה באב

במטה ארגוני המקדש הביעו אמש (א') סיפוק מכמות היהודים שפקדו את הר הבית במהלך צום תשעה באב. בסך הכל, למעלה מ-400 יהודים עלו להר במהלך היום.

במטה מדווחים כי מדובר בעלייה של כ-50% ביחס לשנה שעברה. כמו כן, מדווחים במטה כי בכל השבוע שקדם לתשעה באב נרשמה עלייה משמעותית ביחס לכמות העולים בתקופה המקבילה אשתקד.

לראשונה מזה כשנתיים, אפשרה המשטרה כניסת שתי קבוצות של מבקרים יהודים במקביל, דבר שהקל מעט על זמני ההמתנה של העולים היהודים מחוץ לשערי ההר.

מעצר יהודים אתמול בהר

יחד עם זאת, התנהלות המשטרה מול המתפרעים הערבים הפכה את הביקור בהר גם אתמול למבזה וטראומטי עבור רבים מן העולים היהודים. עקב התפרעות מוסלמים, הר הבית נסגר כארבעים דקות מוקדם יותר מהשעה היעודה. כמו כן, כחמישים יהודים סורבו אתמול לעלות להר בטענות שונות.

המשטרה עצרה למעלה מעשרה יהודים בחשד למה שארגוני המקדש מכנים "התנהגות יהודית" בהר הבית. חלקם קרעו קריעה, התפללו, קראו 'קריאת שמע' או השתתפו באמירת "עם ישראל חי" בציבור.

המוסלמים מדווחים על מספר עצורים מההתפרעויות שלהם היום בהר הבית. חלק מהמתפרעים טענו שנפצעו ממכות המשטרה, ואמבולנסים של הסהר האדום עלו על ההר לפנותם.

במטה ארגוני המקדש מבקרים קשות את המעצרים שבוצעו אתמול ואת סגירת ההר המוקדמת בשלושת רבעי השעה. "מדובר בקיצוץ קשה בכבשת הרש של פתיחת ההר ליהודים במשך 3 וחצי שעות בלבד ביום, ובתשעה באב זה חמור עוד יותר", אומרים במטה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד