בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האיחוד האירופי עושה בית ספר לצה"ל

האיחוד האירופי מסלים מול ישראל את המתיחות המדינית בעקבות ההצבעה באו"ם, ומקים לראשונה בית ספר קבע בלתי חוקי - בתוך שטח אש פעיל של צה"ל בגוש עציון

  • יח"צ
  • ח' טבת תשע"ז - 11:42 06/01/2017
גודל: א א א

אצבע משולשת לממשלת ישראל? האיחוד האירופי מקים בימים אלו בית ספר חדש בלתי חוקי סמוך ליישוב קידר שבמועצת גוש עציון. מבנה האבן עתיד לשמש כבית ספר עבור המאחז הפלשתיני הבלתי חוקי שהוקם על אדמות מדינה מוכרזות ובתוך תחום שטח אש 912, המשמש כשטח אימונים פעיל של צה"ל, בין השאר עבור יחידת דובדבן.

"אחרי שבג"ץ ומוסדות המדינה כושלים פעם אחר פעם באכיפת החוק כלפי הבניה הבלתי חוקית במרחב, העבריינים לא מתביישים לפעול לאור היום", מציין יניב אהרוני רכז השטח מ'פורום עוטף ירושלים' שהגיע למקום והעביר את תיעוד הבניה לידי המנהל האזרחי. "אנו דורשים משר הביטחון ומראש הממשלה לעמוד מאחורי ההתחייבויות שלהם להפסיק את הבניה הבלתי חוקית הערבית קל וחומר כאשר היא נתפסת על חם עם הקמתה על אחת כמה וכמה על אדמות מדינה ושטחי אש של צה״ל".

בית הספר בבנייה (רגבים)

עובד ארד, מנהל מחלקת השטח בתנועת רגבים שמנהלת מעקב אחרי הבניה האירופית בשטחי C, מחדד כי הקמת המבנה החדש מצביעה על הסלמה בפעילות הבניה בלתי חוקית בה מעורב האיחוד האירופי. "אם עד היום ראינו בעיקר שהאיחוד האירופי מקים קראווילות ומבנים יבילים לאורך כביש מספר 1, שאותם המנהל האזרחי יכול לפרק ולהחרים - הרי שלראשונה אנו רואים בניה קשיחה של מבנה קבע שהטיפול בו כרוך בנוהל ארוך ומורכב. האיחוד האירופי בונה על הבירוקרטיה הישראלית – עד שהטיפול בתיק יסתיים, הם כבר יסיימו את הבניה ויאכלסו את המבנה – מה שמאוד יקשה על ביצוע אכיפה".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

במחלקה המשפטית של רגבים הוציאו פניה דחופה למנהל האזרחי בדרישה לנקוט הליכי פיקוח ואכיפה כנגד המבנה קודם שיאוכלס, וכן לדווח למשרד החוץ על מעורבות האיחוד האירופי בבניה בלתי חוקית זו, בהתאם לנוהל שגובש בפני ועדת המשנה לענייני יו"ש, בראשות חבר הכנסת מוטי יוגב.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד