בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תיעוד: שוטר משליך כיסא על מתיישבים בעמונה

אלימות משטרתית קשה נרשמה במהלך גירוש תושבי עמונה. "חנקו אנשים, הכו אותנו באלימות"

  • ו' שבט תשע"ז - 21:12 02/02/2017
גודל: א א א

למעלה מ-20 מתיישבים נפצעו בפינוי בית הכנסת היום (חמישי) בעמונה, ואלו מצטרפים לפצועים הנוספים מתחילת מבצע 'גן נעול' של המשטרה לגירוש תושבי עמונה.

מעדויות שהגיעו לידי הקול היהודי ולידי המוקד המשפטי של ארגון חוננו, עולה כי המשטרה הפעילה אלימות קשה. בתחילה מדובר היה באלימות אשר בוצעה הרחק מעדשות המצלמה. השוטרים התנהגו באדישות עם המגורשים, אולם בתוך האוטובוסים, ללא כל סיבה הנראית לעין, הכו את המתיישבים בחוזקה.

בהמשך, ככל הנראה פקעה סבלנותם של השוטרים, וכבר החלו להיאסף תיעודים שונים של אלימות השוטרים.

עורכי הדין של הארגון החלו כבר אמש בהליך גביית עדויות ממתלוננים ומעדים לאירועי אלימות מצד שוטרים, וכן גבו במהלך היום ובשעה זו עדויות מפצועים בבתי החולים. עו"ד אוריאל ניזרי הגיש תלונה היום במח"ש בגין אלימות משטרתית בפינוי בית משפחת ניזרי בעמונה. "מרשיי ואחרים הותקפו על ידי קבוצת שוטרים, ללא סיבה או צידוק, תוך נקיטת אלימות קשה וברוטאלית, אשר כללה שימוש באגרופים ואמצעי אלימות נוספים".

עוד נאמר בתלונה שהגיש עו"ד ניזרי, כי "בין היתר, דרכו השוטרים על ראשי ילדים קטנים והשליכו לעברם חפצים ואף חנקו מתיישבים עד איבוד הכרה ועוד". עוד הוסיף עו"ד ניזרי וכתב, כי "כל זאת מקבל חומרה יתרה מאחר וקבוצת השוטרים ביצעה פעולות נוספות לשיבוש ראיות ופגיעה בתיעוד לצורכי הליך משפטי עתידי, כאשר מנעו צילום בחדר האמור ובמקביל חסמו מצלמות".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד