בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ירדן מגנה את ישראל בשל ההכרה בקדושת הר-הבית

בית המשפט הרשיע פעילת 'מוראביטת' במניעת גישה למקום קדוש

  • ז' אדר תשע"ז - 20:04 05/03/2017
גודל: א א א
יהודים בהר הבית (ארכיון)
יהודים בהר הבית (ארכיון)

פסק-דין שניתן בבית המשפט השלום בירושלים בנוגע לתקיפתה של ח"כ שולי מועלם-רפאלי, בהר הבית לפני יותר משנתיים, כלל גם הרשעה בסעיף 'מניעת גישה למקום קדוש' מכיוון שהר הבית מוגדר כמקום קדוש ליהודים.

תקיפתה של ח"כ מועלם-רפאלי אירעה בחודש חשוון תשע"ה אירעה לאחר עלייתה להר הבית. עשרות נשים מוסלמיות המזוהות עם נשות המוראביטת התחילו להתגודד סביבה ולהתפרע במקום. אחת הפעילות נעצרה בידי כוחות המשטרה והוגש נגדה כתב-אישום בעבירת תקיפה ובעבירת מניעת גישה למקום קדוש.

השופט אילן סלע מבית המשפט השלום, דחה את טענות ההגנה כי הר-הבית אינו מופיע ברשימת המקומות הקדושים ליהודים ולכן חוק המקומות הקדושים לא חל עליו. בפסיקתו כתב השופט, "אין ספק בהתאם להלכה היהודית, כי רחבת כיפת הסלע כלול בתחומי הר הבית ההלכתיים ואדמת קודש הוא. לא רק שהר הבית הוא מקום קדוש, אלא שהוא המקום הקדוש, מקור כל הקדושות כולן".

השופט גם ממשיך וקובע כי כל קדושתם של בתי הכנסת המוגדרים כ'מקדש מעט' נובעת אך ורק מכוח קדושתו של הר הבית. הווה אומר בתי הכנסת יש בהם רק מעט מן הקדושה הרבתית המצויה במקום מקדש עצמו, וקדושתם של בתי הכנסת המוגדרת בחוק מלמדת על הקדושה הגבוהה של הר הבית עבור יהודים.

במטה ארגוני המקדש ברכו על הפסיקה וציינו כי בית המשפט מתייחס להר הבית כמקום קדוש ליהודים באופן עקבי, אולם דווקא משרד הדתות מתעלם באופן שיטתי מהנעשה בהר ומקדושתו הגדולה. לפיכך, קוראים במטה לממשלת ישראל שלא להתעלם עוד מפסקי דין חלוטים של בתי המשפט השונים ובכללם בית המשפט העליון, המכירים כולם בזכויות היהודים במקום, ולהפסיק את הכפייה האנטי-יהודית המתבצעת במקום.

השלטון הירדני הוציא הודעת גינוי להחלטת בית המשפט. בהודעה תוקפים הירדנים את החלטת בית המשפט הישראלי וטוענים כי הר הבית הוא מקום מקודש אך ורק לשתי הדתות, הנצרות והאסלאם, ולא ליהדות. בהודעה הירדנית נאמר כי הם מסתמכים גם על החלטת אונסק"ו מהתקופה האחרונה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד