בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ז' אדר: עלייה המונית להר הבית

לרגל יום ההילולא של משה רבינו, התקיימה עלייה מיוחדת להר הבית

  • ט' אדר תשע"ז - 08:12 07/03/2017
גודל: א א א
יהודים בהר הבית (ארכיון)
יהודים בהר הבית (ארכיון)

ביום ראשון האחרון, ז' אדר, יום פטירתו של משה רבינו, התקיימה עלייה מיוחדת להר הבית. הרב אלישע וולפסון מרבני ישיבת צפת ומחבר הספר 'לשכנו תדרשו' היה מיוזמי העלייה להר ביחד עם קבוצה גדולה מצפון הרץ שבאה אתו לתפילה בכותל המערבי ועלייה להר הבית.

בעת העלייה להר מסר הרב וולפסון שיעור תורני בנושאי הר הבית ואמר כי העולים להר מקיימים מספר מצוות חשובות: בין היתר מנה הרב את מצוות 'לא תחנם', 'והורשתם את הארץ', ומצוות 'ולא תחללו את שם קדשי' שהעולים להר מקיימים בעצם נוכחותם במקום. הרב הסביר כי בזכותם של העולים נוכחים במקום כוחות ביטחון רבים, וכך נשמרת הנוכחות היהודית במקום ומונעת את הפקרתו לידי הוואקף המוסלמי.

הקשר ליום ההילולא של משה רבינו הוסבר במהלך השיעור. "אנחנו זוכים לעלות כאן היום, ביום פטירתו של משה רבינו בשמו ובזכותו. משה רבינו רצה מאוד לעלות להר הבית כפי שהתחנן בתפילתו הידועה 'אעברה נא ואראה את הארץ הטובה, ההר הטוב הזה והלבנון' ואנחנו זוכים להגשים את משאלתו" אמר הרב וולפסון.

ככלל, בעקבות השקט הביטחוני שחזר למקום, ישנה עלייה במספר ובהיקף העולים למקום. העולים להר הבית מציינים לחיוב את השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שעל-פי הוראתו הישירה גורשו מההר הפעילים הצעקניים של התנועה האסלאמית – שכירי המוראביטון והמוראביטת.

בעלייה להר ביום ראשון האחרון, הצטרפו אל העולים גם חתן וכלה והעולים בירכו אותם בברכת החתנים המיוחדת להר הבית. העולים גם סיפרו כי בכל זמן שהותם בהר הם אובטחו על-ידי שוטרים וכוחות הביטחון שחצצו ביניהם לשכירי הוואקף הרבים שעקבו אחריהם על ההר.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד