בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סוף לסאגה? שטחי המרעה יוחזרו לבעליהם?

בית המשפט קבע כי על הפולשים לפנות את השטח בתוך 90 יום. עוד נקבע: 300 הדונמים בבקעת יבנאל שייכים ליהודה מרמור

  • כלב אליהו
  • ו' ניסן תשע"ז - 08:24 02/04/2017
גודל: א א א

האם הגיעה סופה של הסאגה האורכה שחווה יהודה מרמור? בית המשפט קבע כי שטחי המרעה אכן שייכים למרמור ועל הפולשים הבדואים לעזוב את המקום. החלטה כזו קיבל בית משפט השלום כבר מזמן, אבל כעת ההחלטה קיבלה תוקף גם מבית המשפט המחוזי, ואולי כעת אכן ייתפנו הפלשים משטחי המרעה.

סיפורו של יהודה מרמור, בן המושבה יבנאל, הובא פה כבר פעמים רבות. יהודה הוא מגדל בקר לפרנסתו, והוא משתמש בשטחים פתוחים המוחכרים לו על ידי המדינה כחוק, לצורך רעיית עדריו באזור יבנאל.

יהודה מרמור (צילום מסך)

ואולם, משפחת באשיר הבדואית מהשבט 'ערב אל-הייב' החליטה לפלוש לשטחי המרעה של יהודה, בטענה כי שטחים אלו שייכים לאבותיה. הפלישה כללה אירועי הצתה, גניבות של עשרות עגלים, הריסה של גדרות שטחי המרעה במשך עשרות שנים.

אלפי תלונות למשטרה במהלך השנים לא הניבו את השקט המובטח. כמו גם צווי ההרחקה שניתנו על ידי בתי המשפט במהלך השנים, הופרו פעם אחר פעם. יתרה מזו, במהלך השנים האחרונות הציבה משפחת באשיר סוללות תיל סביב שטחי המרעה של יהודה, ובסיוע של ארגון 'השומר החדש' הן פורקו.

בית המשפט המחוזי קבע השבוע כי שטחי המרעה המוחכרים ליהודה נמצאים בבעלותו וכי על הפולשים ממשפחת באשיר לפנות את השטחים הללו בתוך 90 יום.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד