בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שבת המונית בחומש: "ליישב את כל הארץ"

למעלה ממאה בני נוער שהו בשבת בישוב החרב חומש

  • יח"צ
  • ו' ניסן תשע"ז - 09:38 02/04/2017
גודל: א א א

את השבת הראשונה של בין הזמנים בחרו למעלה ממאה בני ישיבות תיכוניות וגבוהות לקיים בחומש ונחשפו לחיי היומיום של הישיבה במקום.

מידי שנה נערכת בשבת זו, שבת ארץ ישראל. במסגרת היוזמה, מארגנים בני הנוער, בעידוד רבנים, שבת באחד מהמאחזים ביהודה ושומרון. בשבת מתחבר הנוער לתורת ארץ ישראל ולבניינה דרך השטח.

(מטה חומש)

השנה, התארחה השבת בחומש. בחורי הישיבה במקום לקחו על עצמם לארגן את השבת ולארח את בני הנוער הרבים שהגיעו.בשבת השתתפו גם הרב חיים גרינשפאן, הרב ישראל אריאל (יצהר) וראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן.

"אנחנו שמחים על הזכות שנפלה בחלקנו לארח השבת את הנוער הנפלא", אמר הרב אלישמע כהן. "זכינו להתאחד ולהתקרב סביב נושא בניין ארץ ישראל ויישובה. דבר שלצערנו אנו זוכים לקיים ברוב עם רק במסגרת הרס וחורבן. מצאנו את ימי היציאה לחירות כזמן להתאחד ולקבל על עצמנו ׳נחלה בלי מיצרים׳ ולהפיח את רוח המשך ההיאחזות בארצנו והמסירות למען יישובה בכל מרחביה. יישר כח לפעילים הרבים ולכל העוסקים למען הצלחת השבת".

אריאל, אחד ממארגני השבת מטעם חומש מסר: "שמחנו לארח את האורחים הרבים בחומש ולחשוף אותם לשגרה המאתגרת של הישיבה. אך בעיקר אנחנו מקווים כי בני הנוער נחשפו לחשיבות האחיזה במקום, לאמירה מלאת התקווה שנאמרת באחיזה עיקשת וימיומית באדמת חומש. אנחנו מקווים כי הרוח המחברת את היציאה ממצרים ואת החירות מהמיצרים שבימינו תדבק בבני הנוער והם יפיצו אותה הלאה".

כשנה לאחר שנחרב הישוב חומש שבצפון השומרון במסגר תכנית ההתנתקות, עלו למקום בני נוער ובהמשך הוקמה במקום ישיבה שפועלת עד היום. בישיבה לומדים היום 30 בחורים ומידי פעם נערכים אירועים לציבורים במטרה לחבר קהלים נוספים לדרישה להתיישבות קבועה במקום.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד