בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תליית שלט המחאה ביום השואה בהר הבית - חוקית

בית המשפט המחוזי בי-ם דחה את ערר המשטרה וקבע כי אין במעשה כל עבירה

  • ל' ניסן תשע"ז - 18:10 26/04/2017
גודל: א א א

בימ"ש המחוזי קבע היום (רביעי) כי במחאת פעילי חוזרים להר אשר תלו שלט מחאה בכניסה להר הבית ביום השואה אין כל עבירה. לאור הקביעה ביטל בימ"ש את כל הערבויות אותם קבע בימ"ש השלום בעניינם.

בהחלטתו קבע שופט בימ"ש המחוזי אריה רומנוב כי "מעשי החשודים נעשו במסגרת מחאה לגיטימית, ובהעדר תשתית לקיומה של עבירה פלילית" לאור זאת קיבל בימ"ש המחוזי את ערר אשר הגישו הפעילים והורה על ביטול הערבויות אשר נקבעו ע"י בימ"ש השלום.
את הפעילים ייצג עו"ד יוסי נדב מטעם ארגון חוננו.

"לצערי משטרת ישראל שאמורה להיות שומרת הסף של החוק, אינה מכבדת את חופש הביטוי, ומתנהגת באלימות כלפי יהודים שבאים למחות בכניסה להר הבית" מסר עו"ד נדב בסיום הדיון, "בקשת המשטרה להרחיק את העוררים מהר הבית נדחתה, וערר שהוגש לבימ"ש המחוזי נדחה אף הוא, והערר שאנו הגשנו התקבל ונקבע כי לא בוצעה כל עבירה פלילית. אני שמח שבימ"ש המחוזי הגן על חופש הביטוי, וקבע שמדובר במחאה לגיטימית, אנו שוקלים להגיש תביעה אזרחית כנגד המשטרה."

נזכיר כי ביום השואה, בשעות הבוקר, תלו השלושה שלט מחאה על סגירת הכניסה להר הבית ליהודים ביום השואה, תוך שהם תולים את השלט התנפלו על הפעילים בלשי משטרה ועצרו אותם באלימות. בשלט נכתב "יום הזיכרון לשואה ולגבורה, הר הבית סגור ליהודים, בדומה למקומות רבים אשר נסגרו ליהודים רק בגלל עצם היותם יהודים במלחמת העולם השניה. עד מתי יהודים? ".

אתמול הובאו השלושה לדיון בבימ"ש השלום בירושלים שם הורה השופט על הטלת ערבויות בלבד ולא על הרחקה ותנאים מגבילים כפי שביקשה המשטרה, ערבויות שכאמור בוטלו היום ע"י בימ"ש המחוזי.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד